hoe werkt dit!? dvd -> tv

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TheTec
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 15:12
Dit is misschien een hele domme vraag (ik hoop het, want dan is het antwoord ook lekker simpel :), maar ik hoop dat u mij dat niet kwalijk neemt...

Het geval wil dat ik recentelijk een dvd speler heb gescoord (Aopen 12x40). Dit werkt allemaal perfect, maar ik wilde mijn fillumpies ook op mijn tv kunnen bewonderen. Ik had even een Hollywood+ geleased van een vriend van me en nadat ik die erin had geprakt trok ik vrolijk een kabel naar mijn tv... Maar wat schetst mijn verbazing??? Ik kan de plug nergens kwijt!? Okee, ik heb inderdaad geen s-vhs aansluiting, dus dat valt af. Ik heb ook geen RGB-aansluiting, dus ook dat valt af. Ik heb alleen SCART en Coax erop zitten...er zat een verloopplugje bij die H+, maar die past niet op mijn coax-aansluiting :?

Mijn vraag is dus: hoe kan ik een tv-out op een coax danwel SCART-aansluiting pluggen en werkt dat zomaar? Zijn daar verloopstekkers voor ofzo?? Ik heb ook al eens geprobeerd om dat tulpstekkertje op een tulp-naar-scart snoer te prakken, maar dat leverde ook geen resultaat...

Om Leeloo even te quoten: "Please help".

Verwijderd

Je moet gewoon ff naar een elektro winkel gaan, daar hebben ze een scart verloopstekkertje.
Hierop kan je svhs stekkertje pluggen, of tulp, daarnaast kan je ook het geluid hierop aansluiten. (Voor de duidelijk er zitten dus vier uitgangen op.) Ik gebruik deze ook om divx om m'n tv te kijken via mijn G400 DH.
Kosten ff boven een tientje.

Verwijderd

Dat je zelfs nog de moeite neemt om het hem uit te leggen zeg....!!!

• TheTec
Mijn dank is groot! Ik ga er achteraan.

Blub ook bedankt voor je waardevolle toevoeging.

Verwijderd

[quote
Kosten ff boven een tientje.
[/quote]
15.95 om precies te zijn B-)

Of ben ik nou genaaid?????? |:(

• TheTec
Wat zijn die online electronicawinkels toch irritant om te doorzoeken zeg, zelfs als je (ongeveer) weet wat je moet hebben :(

naja, nogmaals bedankt, ik heb gevonden wat ik moet hebben! :D Ik wist niet dat deze dingen bestonden, zo leer je nog is wat op een sombere dinsdagmiddag.

zie:
http://www.televersumalmere.nl/108185.JPG

Hij kost hier wel 16,95 trouwens, dus ik ga maar is langs mijn plaatselijke shop hier in Den Haag vandeweek, dat moet toch goedkoper kunnen 8-)

Verwijderd

Ik heb em gehaald bij de tc tron....dat is de lokale elektronica boer van Lelystad.....Meld me ff wat jij betaald daar in den haag

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

TheTec.. dat dingetje heb ik gezien bij de Media markt voor 16,99..

Maar... eeuh ik heb al een coax kabel liggen over de hele lengte van de kamer van tv naar mijn antenne aansluiting (vlakbij mijn PC...).

Hoe moet ik nu van S-video (Matrox G450 plus adapter naar s-video) naar coax? Ik zie daar dus helemaal geen adapter voor?

Iemand?

Verwijderd

1 woord: televiewer
Kun je bij de Kijkshop kopen (f199,-), en je kunt 'm op elke tv aansluiten!!
Kijk maar 's op www.trust.nl, 't is een zeer handige gadget. (wel klein en licht, ik dacht eerst dat ik was afgezet, maar hij werkt goed, retegoed!! ;)

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

blueeyes> Die televiewer ziet er bijna perfect uit.. alleen mis ik de Coax en Scart uitgang/ingang..en de resolutie kan niet hoger dan 1024 x 768 ....:(

Tja...

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06:47
Hey blueeyes,
werkt die televiewer echt goed voor het bekijken van dvd en divx?
Ik heb hier een heleboel negatieve reacties gehoord en daarom nog niets gekocht, maar wil wel iets hebben. (kan geen pci videokaart met tv-out van meer dan 160,- betalen op het moment, met het risico dat dat beeld niet om aan te zien is.)
Televiewer heb ik voor 160,- zien staan.

• Triple-D
  • Laatst online: 09-08-2023
Als ik nu een tv kaartje met tv-out in mijn computer stamp. KAn ik dan mijn divx filmz ook wel daarmee afspalen? Gebruikt ie dan ook het geheugen van mijn tnt2? Of trekt ie dat dan niet?

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

miles> waar heb jij die dan gezien voor 160?

Verwijderd

Die televiewer werkt echt perfect, en waarom heb je in vredesnaam een resolutie hoger dan
1024 x 768 nodig??
Een tv geeft 800 x 600 perfect weer, en dat is ook de resolutie van een televisie (of was het nou 640 x 480?)
Maar bij een resolutie hoger dan 800 x 600 wordt het beeld te wazig en zo, maar daar is een tv ook niet voor gemaakt.
Maar bij mij werkt ie gewoon perfect, lekker divx-jes kijken op tv (ipv eerst te converteren naar MPEG en daarna te branden als VCD), en je kunt het nog gelijk op video opnemen ook nog. (wel de line out van je geluidskaart op de audio-tulp-ingang/scart van je video aansluiten he. :P

En waar zijn die dingen te koop voor 160 ??
Ik heb 'm voor 199 bij de kijkshop gekocht, en ik heb 'm nergens goedkoper gezien...

Verwijderd

Nog ff...

Je verwacht toch ook niet dat op zo'n product een coax-aansluiting zit, dan is dat ding meteen 1,5 x zo duur.
En een scart aansluiting zit er wel op hoor, alleen moet je scart wel RGB ondersteunen.

SCART (RGB)
SVHS
Composiet (tulp video stekker)
Dus hij doet het altijd, alleen moet je bij die composie wel een scart-stekker hebben waarop je 2 audio-tulp-stekkers en 1 video-tulp-stekker kan aansluiten.
Die laatste is dus de video composiet, die gebruik ik ook en het werkt goed..

• TheTec
Even ter afronding (wat mijn aandeel betreft ;) ) Ik heb die plug (zie bovenstaand plaatje) gekocht bij Meekit hier in Den Haag (Amsterdamse Veerkade, om de hoek van DES) voor...houd je vast...Fl. 11,95!! (8>

Nogmaals bedankt en dergelijke...

• lnx
  • Laatst online: 18-06-2025

lnx

...

Wat ik me nou eigenlijk afvraag,
is het ook mogelijk om van s-VHS TV-OUT naar een COAX kabeltje te gaan? (dmv een modulator of weet ik veel wat?) want coax kan een hoop meer meters afleggen dan een svhs kabeltje, en ik wil eigenlijk graag door het hele huis naar mijn dvdtjes/vcdtjes kijken :)
Iemand die hier een goede oplossing voor weet?

grtz
Tim

neh mijn computers zijn niet goed genoeg om hier te noemen :)

• TheTec
Die Televiewer ziet er wel erg goed uit trouwens!! Maar 199 piek vind ik wat duur. Dan zou ik toch eerder een Hollywood+ kopen (met een beetje rondsjoppen zo'n 180/190 piek). Want die televiewer heeft vast geen mpg2-decoding ingebouwd? :)

Mijn miezerige Celeron 466 (niet eens overgeklokt, want dan loopt alles hopeloos vast |:( ) met Leadtek GeForce 256 trekt het niet zo gemakkelijk om een dvd-films af te spelen terwijl ik zit te surfen/chatten/etc... Daarvoor moet ik dan echt een H+ hebben. Maar verder is het een strak appie die televiewer!

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-02 16:42
Ik heb laatst een UHF modulator gekocht, kant en klaar, was ongeveer 75 piek.
Je kunt ook een losse modulator module kopen (15,- of zo) en zelf er de juiste kabels aan solderen, maar dat werkt op lange termijn lang niet zo goed als een kant en klaar apparaatje.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Verwijderd

Inx>>>>http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/103079

Verwijderd

TheTec> Jij hebt het over de dvd-output, dus dan kun je rustig chatten en zo tijdens de film.
Maar met tv-out komt alles wat op je monitor komt ook op de tv, dus kun je moeilijk gaan chatten tijdens de film, of je moet dat op je tv willen zien ipv je film.
tv out is vooral handig voor divx, avi, mov etc, voor dvd hebben we decoderkaarten zoals holywood en creative dxr3...

• TheTec
Op woensdag 10 januari 2001 13:57 schreef blueeyes het volgende:
TheTec> Jij hebt het over de dvd-output, dus dan kun je rustig chatten en zo tijdens de film.
Maar met tv-out komt alles wat op je monitor komt ook op de tv, dus kun je moeilijk gaan chatten tijdens de film, of je moet dat op je tv willen zien ipv je film.
tv out is vooral handig voor divx, avi, mov etc, voor dvd hebben we decoderkaarten zoals holywood en creative dxr3...
Ja precies, dat bedoel ik dus ook :) Wat ik dus het liefst wil, is op mijn pc doorhobbyen, terwijl de film afspeelt (al dan niet op mijn tv). Hoe je het ook wendt of keert, op mijn systeem heb je daar een decoder voor nodig, zoals jij terecht opmerkt. Vandaar dat ik dus reageerde op die Televiewer dat deze voor mij wat minder interessant is, snappie? :)

Ik heb er nog aan gedacht om een tweede monitor ernaast te zetten, dat is ook een optie natuurlijk...die heb ik nog staan hier, dus dan heb ik helemaal geen tv nodig en kan ik gewoon op de ene monitor chatten, terwijl op de andere de film draait. Maar dan heb ik dus nog steeds een H+ nodig ;)

• miles
Die televiewer was 169 (sorry) bij de Mediamarkt.

Wat is een VHF modulator, wat kan je daarmee?

Ik heb zelf al een Hollywood+ kaartje, maar dat is toch wel lastig bij divx. Ik heb nu twee keer gehad dat m'n systeem de hele nacht divx naar mpeg heeft staan te decoderen (duurt 14 - 16 uur) en dat bij het afspelen dan blijkt dat er iets niet goed gegaan is.
Da's vervelend, en als ik dat met zo'n televiewer op kan lossen is dat misschien wel fijn.

• SnoW
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03 21:08
Pakt die televiewer ook het geluid van je geluidskaart mee?

Mijn tv staat namelijk in een andere kamer, en graag zou ik met 1 snoer (coax) alles (beeld+geluid) willen doorzenden.

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-02 12:18
en welke afstand haalt dat televiewgedoe?

• miles
Volgens mij is het gewoon een kastje dat tussen je monitor en je videokaart zet. Vanuit het kastje gaan er dan kabeltjes naar je TV. Geluid kun je dan gewoon via je geluidskaart doen.
(Ik heb het ding nog niet in werking gezien, alleen op de website, maar dit lijkt mij het meest logisch werken)

Ik weet nu nog steeds niet wat een VHF modulator is......

Verwijderd

Nee de televiewer pakt niet het audio-signaal mee, alleen het video-signaal van je vga-kaart.

En ik heb m'n composiet-kabeltje 10 meter lang en dat werkt goed met de televiewer, ik weet niet wat de maximum lengte is voor de televiewer...

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

koffercomputer> ooh maar die televiewer is heel wat anders dan een uhf modulator weet ik nu .. ..
Waar heb je dat ding gekocht dan? ik ben wel rete benieuwd...

Verwijderd

Van de trust site:
Met behulp van de Trust Video Editor kun je bovendien zelf gefilmde beelden naar de PC overzetten, en deze (bijvoorbeeld verwerkt in een presentatie) middels de Televiewer op groot formaat presenteren.
Betekend dit dat de televieuwer ook als capture apparaat te gebruiken is?

Owjaa, sorry, niet goed gelezen :(

• miles
Had je even verder op de site moeten lezen, daarvoor heb je weer een ander apparaat nodig, de Trust Video Editor.
Pagina: 1