Toon posts:

[outlookexpress] kopie op gmail server bewaren?

Pagina: 1
Acties:
  • 301 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vriendin (jaaaaaa ik weet het, wederom mijn vriendin)
heeft een laptop en een desktop en wil op beide pc's haar gmail binnenhalen maar
wil dus wel een identieke inbox hebben. Dus alle mail moet op beide systemen binnenkomen.
ik heb bij haar op beide systemen, outlook express zo ingesteld dat er een kopie op de server word achtergelaten, maar het werkt dus niet. De laptop, die ze af en toe gebruikt, download de berichten dus niet, er staat geen kopie op de server.

waar kan dit aan liggen?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-02 09:23

André

Analytics dude

GMail is toch niet bedoel voor gebruik in Outlook Expres? Laat haar haar mail gewoon openen op www.gmail.com zelf?

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-02 06:28
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 20:28:
Mijn vriendin (jaaaaaa ik weet het, wederom mijn vriendin)
heeft een laptop en een desktop en wil op beide pc's haar gmail binnenhalen maar
wil dus wel een identieke inbox hebben. Dus alle mail moet op beide systemen binnenkomen.
ik heb bij haar op beide systemen, outlook express zo ingesteld dat er een kopie op de server word achtergelaten, maar het werkt dus niet. De laptop, die ze af en toe gebruikt, download de berichten dus niet, er staat geen kopie op de server.

waar kan dit aan liggen?
je bedoelt de laptop van de vriendin download de berichten wel maar laten geen kopie achter op gmail ?

Mmm, misschien is gMail niet compitable ermee.. Email de makers ff

• Frash
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-02 13:28
Ik zou 2 Gmail accounts nemen, en dan dmv een filter alle mails kopieeren en forwarden naar het 2e account. Zo heb je een identieke inbox op de laptop.

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
André schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 20:29:
GMail is toch niet bedoel voor gebruik in Outlook Expres? Laat haar haar mail gewoon openen op www.gmail.com zelf?
het kan wel, ik heb het sinds kort ook in mijn Thunderbird, enig nadeel is dat gelezen mails in Thunderbird, niet gelezen zijn op webmail. Maar verder werkt het goed hoor.

Had gewoon op gmail-site gevonden hoe je moest instellen, stond volgens mij ook voor Outlook bij. :)

Edit:

Hier dus. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Drawer op 30-03-2005 20:38 ]

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Je moet in gMail EN in Outlook aangeven dat gedownloade berichten met Outlook bewaard moeten blijven. In outlook vind je dat onder de geavanceerde instellingen van haar account in gMail bij de POp instellingen.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Drawer schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 20:36:
[...]

het kan wel, ik heb het sinds kort ook in mijn Thunderbird, enig nadeel is dat gelezen mails in Thunderbird, niet gelezen zijn op webmail. Maar verder werkt het goed hoor.
Dat is met POP nogal logisch, wordt eens tijd dat gmail IMAP gaat ondersteunen eigenlijk ;)
Bram77 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 20:38:
Je moet in gMail EN in Outlook aangeven dat gedownloade berichten met Outlook bewaard moeten blijven. In outlook vind je dat onder de geavanceerde instellingen van haar account in gMail bij de POp instellingen.
Dit kun je idd gewoon instellen, je kunt posts laten staan, trashen of archiveren zo uit mijn hoofd... :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Bram77
Standaard staat Outlook zo ingesteld dat berichten verwijderd worden van de server na het binnenhalen. Ik heb me al vaak afgevraagd waarom. Da's toch een keus die de gebruiker zelf moet kunnen maken zonder naar "geavanceerde account instellingen" te hoeven gaan. Hoevaak ik de vraag niet heb moeten beantwoorden "WAAR IS MIJN MAIL GEBLEVEN!!!!!", als netwerkbeheerder.

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
In de interface van GMail moet je die dingen instellen.

Met een gewone POP3-account moet je in je client instellen of hij de berichten moet laten staan op de server of ze er mag verwijderen(standaard). Bij GMail moet je echter eerst de POP3-ondersteuning aanzetten en daar kun je ook kiezen of hij de berichten op de server moet bewaren. Dan stuurt hij enkel de berichten door naar je twee computers en maakt het niet uit als je in je client instelt dat hij ze wel of niet moet verwijderen.

In stappenplan:
aanmelden op GMail > Settings > Forwarding and POP > Pop Download: 2. When messages are downloaded with POP ... Keep GMail's copy in the inbox.

Ik heb hier in thunderbird namelijk niet ingesteld dat hij de berichten op de server moet laten staan, maar ze blijven er toch staan door die instelling in GMail zelf.

• Bram77
Bij mij stond gemail standaard op "Bewaren in INBOX"
Pagina: 1