Tool om mail te deleten op basis van header

Pagina: 1
Acties:

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:53

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Naar aanleiding van Outlook 2003, spam & nieuwe mail notificatie ben ik op zoek naar een tooltje dat mail binnenhaalt en op basis van headers of subject kan deleten (wel graag met een undo-functie, maar als dat onderdeel niet beschikbaar is, jammer dan :P).
Korakal schreef op maandag 21 maart 2005 @ 21:57:
Er schoot me net nog een ander idee tebinnen. K9 kan ik voor zover ik weet niet vertellen dat 'ie de mailtjes die als spam getagged worden ook gelijk delete. Qua nauwkeurigheid ben ik wel heel tevreden over K9, dat heb ik met andere spam-taggers nog wel eens anders ervaren.
Is er wellicht nog een pakketje dat ik tussen K9 en Outlook kan zetten, dat ervoor zorgt dat gespam-tagde mails ertussenuit gehaald worden? Dat kan dan zowel op basis van een header als op basis van subject worden aangeleverd door K9. 't Pakket hoeft verder niks te doen, alleen reeds getagde mailtjes onderscheppen. Bestaat er zoiets?
Ik ben eens op zoek geweest, maar ik kan het niet zomaar als feature ontdekken tussen de lijst op http://www.download.com/3...pe=&os=&li=49&dlsize=&ca=
Dat wil niet zeggen dat het niet bestaat, wellicht weet iemand een tooltje dat zoiets doet?

Voor de duidelijkheid: ik ben hier naar op zoek omdat het gedrag van de regels-functie in Outlook niet voldoende goed werkt; daarom wil ik dus alleen de 'schone' mails aanleveren aan Outlook.

[ Voor 7% gewijzigd door Korakal op 30-03-2005 20:38 ]

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-08 18:46
ik gebruik deze http://www.mailwasher.net/ weet niet zeker of dit ook die features heeft die je zoekt tho

edit: http://www.firetrust.com/support/pro/faq.php?section=filters

[ Voor 25% gewijzigd door mrFoce op 30-03-2005 20:33 ]

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Ik zou zeggen, gebruik de standaard mail filters eens die in outlook express of mozilla thunderbird zitten, daarmee kan je mail deleten op basis van regels. O.a. op basis van subject.

Je kan met thunderbird bijvoorbeeld alle mail binnenhalen en op de server laten staan en op basis van de regels de ongewenste mailtjes toch van de server wissen. Dan zal outlook, wanneer die mailtjes ophaalt, die ongewenste mailtjes niet meer zien (want die zijn dan al door thunderbird gewist)..

[ Voor 47% gewijzigd door GambitRS op 30-03-2005 20:36 ]

MechWarrior || Monsters Game

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
GambitRS schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 20:33:
Ik zou zeggen, gebruik de standaard mail filters eens die in outlook express of mozilla thunderbird zitten, daarmee kan je mail deleten op basis van regels. O.a. op basis van subject.
Hmmm wellicht had ik dit nog even duidelijker in de topicstart moeten zetten; dat is dus wat ik probeer te omzeilen (vanwege het gedrag van de regels-functie in Outlook; zie voor uitleg Outlook 2003, spam & nieuwe mail notificatie). Juist daarom zoek ik iets wat Outlook alleen nog maar de 'goede' mails aanlevert.

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
* kickje * :*

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Is dit niet ongeveer wat je kunt gebruiken?
MailWasher is a spam detection and mail preview tool that allows you to check the mail on the server and delete any spam before you download it to your local computer. It can notify you when new mail arrives and automatically mark suspicious messages, so you can preview and delete them. There are 3 levels of spam detection, and you can specify your own filters. MailWasher also offers the option to exclude your friends from spam checking and verify email addresses against DNS blacklist servers. In addition to deleting the spam mail, you can also choose to send a fake bounce message, which will make your email address appear invalid to the sender. Free version is limited to one POP3 email account.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-08 18:46
Spider.007 schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 14:42:
Is dit niet ongeveer wat je kunt gebruiken?

[...]
heb jij mijn post gelezen hehe.. ;)

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Mailwasher is een leuk programma om die spam 'tijdelijk' te deleten maar mijn mailserver geeft nogal eens problemen icm mailwasher.

*ontopic*
Maar als ik het goed begrijp zoekt Korakal een programma die als het ware leert van wat er binnen komt.
Mails met bepaalde subjects als buy,sex en dergelijke zullen geblokkeerd moeten worden.
Later zou je handmatig bepaalde zaken bij kunnen voegen om het programma íntelligenter'te kunnen maken.
Spammers worden steeds creatiever met hun rommel en hoe goed een spamdeleter ook werkt steeds zullen ze weer nieuwe technieken gaan gebruiken om deze progs te omzeilen.
Iemand die de ultieme spamblocker uit vind zal volgens mij goud geld kunnen gaan verdienen maar zover zijn we nog lang niet.
Het probleem zit het hem in de creativiteit van de spammers dus ook op header blocken zal niet ten alle tijden goed werken vrees ik.

computer voor alle werkzaamheden

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Hmmm ik dacht dat ik al had gepost dat Mailwasher niet doet wat ik zoek, maar blijkbaar had ik dat nog niet gedaan. Mailwasher werkt namelijk niet tussen je externe verbinding en je mailprogramma; ik zal laten zien wat ik bedoel.

De situatie die ik heb is als volgt: er komt een spam-mail binnen. K9 (m'n spam-detector) voegt in de header toe: K9-spamstatus=spam en fungeert als een soort virtuele pop-server, in Outlook geef ik namelijk localhost:9999 (daarop serveert K9 de mail) als popserver.
Ik zoek nu een programma dat mail uit K9 (dus gewoon eigenlijk van een popserver) kan trekken en alle mail die de tag K9-spamstatus=spam in de header heeft delete en vervolgens alle niet-getagte mail weer als virtuele pop-server serveert aan Outlook. Méér dan dat die ene handeling hoeft het niet te doen, verder geen herkenning van spam oid, dat doet K9 al.

Mailwasher checkt los van je mailprogramma of er spam in je pop-box zit en haalt het dan gauw weg. Om ze iets makkelijker samen te laten werken kun je MW de opdracht geven om je mailprogramma na verwerking van alles de popbox te laten legen; maar wat er dus feitelijk gebeurt is dat ze allebei dezelfde mailbox aanroepen. Dat gaat gegarandeerd fout; ze willen tegelijk erin of Outlook (die ook iedere minuut checkt) kaapt net de nog-niet-opgeruimde-mail voor MW weg. Het zit er dus niet 'tussenin', zoals K9.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

En als je MW niet op je echte POP box; maar op je K9 POP box iedere minuut laat cleanen? Dat zou het grootste gedeelte moeten schonen? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Ik wil Outlook ook gewoon iedere minuut laten binnenhengelen, dus die gaan elkaar gegarandeerd in de haren zitten... lijkt me dus niet een heel charmante oplossing :(

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Dat is juist het hele probleem.
Ik zit hier namenlijk met het zelfde probleem met mijn hostingprovider die zonder spamfilter werkt met mijn cath all account.
filteren helpt voor een paar keer maar na een paar keer haalt hij gewoon geen email meer op.
Je zou het idd kunnen blocken met een programma wat de headers leest maar dat zal voor korte tijd zijn.
Het probleem is dat er toch wat op verzonnen word om het te omzeilen :|

computer voor alle werkzaamheden

Pagina: 1