Toon posts:

[XP] Register volledig opschonen na verwijderen Avast*

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na een installatie en deïnstallatie van avast antivirus en na regedit te hebben uitgevoerd, bleek AVAST nog veel aanwezig.
Na enkele registry cleaners (regsupreme - registry healer expert mode) te hebben gebruikt bleven er nog zo'n pak sleutels in.
Ik probeerde ze handmatig te gebruiken maar de sleutels met het woord LEGACY_ ... kon ik niet verwijderen.

Is dit normaal en zo ja, hoe kan ik deze verwijderen of blijft er zo een hoop rommel achter in het register?

Ik probeer nu 'total uninstall' (freeware) te gebruiken bij elke installatie.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
LEGACY_ kan van alles zijn. Misschien ook voor avast, maar ook zeker voor andere programmas. Waar staan die sleutels precies? Kan je ze in veilige modus wel verwijderen?

Uit het register worden maar weinig dingen verwijderd als je een programma verwijdert. Tenzij dit natuurlijk in de uninstaller van het programma gedaan wordt :)

Ik pas de topictitel nog even een klein beetje aan, De () worden [] :)
(XP) register volledig opschonen > [XP] Register volledig opschonen na verwijderen Avast*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Welk registry cleaner is aan te bevelen? Ik heb namelijk zelf ook wel ns hardnekkige progjes proberen te verwijderen (ook mbv registry cleaners), maar de cleaner die ik toen gebruikte verwijderde blijkbaar te veel keys waardoor sommige programma's het niet meer deden.

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

ik gebruik zelf Ccleaner, die doet volgens mij aardig zijn werk www.ccleaner.com, of anders regclean van MS

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Verwijderd

en Ccleaner verwijderd niet TE veel? Daar heb ik namelijk wel ns last van gehad....

<offtopic>
teveel
teweinig
te raar
...
(alles met TE is verkeerd....behalve TEgoed op de bank :P :+ )
</offtopic>

Verwijderd

Mijn voorkeur gaat naar RegCleaner.

Paak kb en een freeware geloof ik. Je kan er echt alles mee verwijderen. Ook wel linke soep dus je moet wel weten wat je delete.

En misschien word die sleutelbos gebruikt door andere programmas van de zelfde uitgeven
Pagina: 1