ok, ik heb dus een server met win2k3 als OS. Nu wilde ik een tweede share aanmaken, en dat lukte ook, totdat ik deze probeer te benaderen met een client pc (met als OS win XP Proffesional).
Hij geeft de volgende foutmelding:
- TEMP FOLDER is dus de folder die ik doe sharen op de server.
- Permissions heb ik meerdere malen gecontroleerd, en ik weet zeker dat ik toegang heb tot deze share.
- De administrator ben ikzelf, dus contact opnemen heeft niet zoveel zin.
Nu ben ik niet een complete n00b tot het netwerk gebeuren, dus ik controleer met Event Viewer op errors die misschien te maken hebben met dit probleem. EN jawel, ik had dus het volgende gevonden:
Uiteraard heb ik de link van Help and Support bekeken, en de daar genoemde oplossing geprobeerd. Maar het mocht niet baten, om de "irpstacksize" te verhogen naar wat dan ook, in het register.
Ik moet er misschien wel bij vertellen dat deze KEY nog niet in het register stond, en deze dus handmatig had toegevoegd. Dat heb ik gedaan zoals hier vermeld staat: http://www.jsiinc.com/SUBA/tip0000/rh0011.htm
Ik heb geen idee wat ik fout doe, en wrom het niet werkt? hier op GOT zijn er meerdere mensen geweest, met ongeveer hetzelfde probleem, maar die hebben het allemaal opgelost door de "irpstacksize" te verhogen.
Mij lukt dat dus niet. HELP?
Hij geeft de volgende foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
| TEMP FOLDER is not accessible. You might not have permission to use this network resource. Contact the administrator of this server to find out if you have access permissions. Not enough server storage is available to process this command. |
- TEMP FOLDER is dus de folder die ik doe sharen op de server.
- Permissions heb ik meerdere malen gecontroleerd, en ik weet zeker dat ik toegang heb tot deze share.
- De administrator ben ikzelf, dus contact opnemen heeft niet zoveel zin.
Nu ben ik niet een complete n00b tot het netwerk gebeuren, dus ik controleer met Event Viewer op errors die misschien te maken hebben met dit probleem. EN jawel, ik had dus het volgende gevonden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Event Type: Error Event Source: Srv Event Category: None Event ID: 2011 Date: 30-3-2005 Time: 19:29:51 User: N/A Computer: ZEUS Description: The server's configuration parameter "irpstacksize" is too small for the server to use a local device. Please increase the value of this parameter. For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp. |
Uiteraard heb ik de link van Help and Support bekeken, en de daar genoemde oplossing geprobeerd. Maar het mocht niet baten, om de "irpstacksize" te verhogen naar wat dan ook, in het register.
Ik moet er misschien wel bij vertellen dat deze KEY nog niet in het register stond, en deze dus handmatig had toegevoegd. Dat heb ik gedaan zoals hier vermeld staat: http://www.jsiinc.com/SUBA/tip0000/rh0011.htm
Ik heb geen idee wat ik fout doe, en wrom het niet werkt? hier op GOT zijn er meerdere mensen geweest, met ongeveer hetzelfde probleem, maar die hebben het allemaal opgelost door de "irpstacksize" te verhogen.
Mij lukt dat dus niet. HELP?