Toon posts:

Wireless kaartje werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,,

Ik heb een laptop (Compaq Presario 700EA) en ik wil draadloos internetten,
Dus ik heb een kaartje gekocht voor in mijn laptop.
Deze deed het 3 dagen en daarna nietmeer.
Ik heb de originele windows xp terug gezet met behulp van de recovery cd.
Ik heb de nieuwste update gedownload voor mijn kaartje, en voor mijn pcmcia slot (texas instruments pci-1410 cardbus controller) deze wordt ook herkend door windows.
Maar zodra ik mijn kaartje erin steek, kan ik het kaartje nietmeer installeren, hij herkend hem niet en ik krijg de foutcode 10 apparaat start niet. Als ik via computerbeheer het pcmcia slot weg gooi, krijgt het kaartje opeens stroom.

Wie kan mij helpen???
(ikzelf denk dat het slot en het kaartje dezelfde irq krijgen, maar ik heb in het bios gekeken en kan daar niets instellen)

Verwijderd

Topicstarter
Iemand????

Ik heb op de site van Texas Instruments gekeken maar daar kan ik niets vinden over een bug in de pci-1410

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-05 11:26
kun je testen of de kaart wel in een andere laptop werkt?
ik krijg het idee dat of je drivers niet in orde zijn, of dat je pcmcia slot niet lekker (samen) werkt met de wifi kaart erin...

[ Voor 54% gewijzigd door -krekel- op 31-03-2005 16:20 ]

Verwijderd

Heb je SP1 of 2 erop staan??

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn eerste kaartje geprobeerd en toen die het niet deed een ander kaartje van een heel ander merk gekocht en krijg precies het zelfde probleem,

Ik heb er nog geen service packs opstaan maar toen hij het 3 dagen heeft gedaan stond er service pack 1a op + alle updates behalve sp2

Verwijderd

Heb je ook de nieuwste chipsetdrivers geinstalleerd??
Heb je volgens de handleiding de installatieprocedure gevolgd?? Eerst kaart erin dan software of andersom??

edit: Welk kaartje is het....type,merk enz

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2005 16:28 ]

• -krekel-
krijg nou helemaal het idee dat je pcmcia slot niet lekker werkt... Je hebt 2 verschillende kaarten uitgeprobeerd, alletwee dezelfde symptomen, onafhankelijk van de software die op je laptop draaide...

• -krekel-
ooow... wacht even: probeer eerst even de wireless zero configuration van windows uit te zetten, en probeer het dan opnieuw. Zit volgens mij ergens bij services, weet niet precies... moet je effe zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff op de site van compaq gekeken en daar staat dit:

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?dlc=en&lc=en&product=95520&lang=en&cc=nl&docname=c00030307

Welke chipset heb ik dan??

Want die heb ik nog niet opnieuw geinstalleerd

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de wireless zero configuration uitgezet maar als ik het kaartje erin steek dan herkend hij hem nog niet (dan komt er zo een geel rondje met een uitroeptekentje bij te staan en als ik dan de standaard driver installeer dan zegt hij apparaat start niet (code 10)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 16:29:
Ik heb ff op de site van compaq gekeken en daar staat dit:

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?dlc=en&lc=en&product=95520&lang=en&cc=nl&docname=c00030307

Welke chipset heb ik dan??

Want die heb ik nog niet opnieuw geinstalleerd
Waarschijnlijk een Via chipset.
Ja haal de software van die wireless Lan kaart er allemaal af en kijk dan of je SP2 kunt installeren. Die heeft oof een redelijk makkelijke tool voor het beheersen van je wireless netwerk.
Maar installeer zeker de chipsetdrivers.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet zo een fan van sp2, ik heb op mijn pc ook draadloos internet en als ik daar sp2 op installeer dan wordt het heel traag (downloaden e.d.)

Iemand andere oplossing?

Anders probeer ik het morgen even met sp2

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Mensen hij heeft het eerst wel 3 dagen gedaan...
ik zou zeggen steek er een andere kaart in (en dan niet een wifi kaart in het bijzonder) en kijk of die ook problemen geeft. als dat het geval is dan is het duidelijk dat je slot zelf kapot is ...

"Stilte, een gat in het geluid...."

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor een kaart bedoel je daarmee dan?
Dan kan ik wel eens op school kijken of ik zo een kaart kan lenen even...

Hij heeft het inderdaad wel 3 dagen gedaan, maar hoe kannik achter mijn chipset komen?? Sisoft Sandra ???

Anders probeer ik eerst mijn chipset drivers opnieuw te installere, en als dat niet werkt sp2 en als dat niet werkt een andere soort kaart (maar welke dan?)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sp2 erop gezet maar dat wil niet helpen hij herkend mijn kaartje nog steeds niet...
Ik denk dat die opmerking wel goed is van de chipset driver opnieuw installere alleen hoe kom ik te wete welke chipset ik heb???

Verwijderd

Topicstarter
Iemand???

Ik heb sisoft Sandra erop gezet en laten draaien maar kan niet vinden waar staat welke chipset ik heb, ook op de site van de fabrikant kan ik niet vinden waar het staat, en op google zoeken was ook tevergeefs daar kom ik ook niet veel verder...

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:36

liberque

Vrijzinnig!

Ik heb hier eens een paar kaartjes van Sitecom gehad en als ik bootte met het kaartje in het pcmcia slot dan deed deze het perfect. Stak ik het kaartje in het pcmcia slot terwijl Windows aan het draaien was (let op.. dit was ook het geval in Debian GNU) dan werd dit door het besturingsysteem niet leuk gevonden worden. Zodra de PC het ding bespeurde deden ze of helemaal niks (lampjes gingen niet branden, terwijl de pc hem wel had gevonden), of de lampjes gingen wel branden maar een verbinding opzetten was absoluut niet mogelijk, of hij werd opeens opeens herkend als iets heel anders of ik kreeg foutcode 10. Deze kuren werden ook vertoond als ik een warme reboot deed. Pas na een koude start met de pcmcia kaart in het slot wilde hij functioneren.

Later heb ik een Avaya (Orinoco) kaartje gekocht en had ik het probleem veel minder, maar nog steeds wilt het besturingssysteem niet in 100% van de gevallen direct met het wifi kaartje werken als ik hem na het booten erin steek. Nog steeds doet hij het niet altijd na een warme reboot.

Ik heb ooit eens naar een oorzaak gezocht en het heeft volgens mij iets te maken met ACPI en het pcmcia slot. Ik heb hier mee zitten spelen omdat de Sitecom's destijds ook mijn hand nodig hadden als antenne. Er leek net te weinig vermogen achter te zitten om een sterk genoeg signaal de lucht in te krijgen met als gevolg dat als ik mijn hand op het kaartje liet rusten hij verbinding had en als ik mijn hand wegliet de verbinding direct werd verbroken. Ik ging er toen vanuit dat ofwel mijn pcmcia slot te weinig vermogen leverde, of de kaart te weinig vermogen vroeg... of zelfs een combi van beiden als het slot uit energiezuinige modus kwam, maar dat is giswerk van een a-technisch persoon ;)

Een heel lang verhaal verder dus: vraag ik me af of hij het wel gewoon doet als de pcmcia kaart al voor het koude booten in het slot zit. Perhaps dat je dit effkes kan nachecken.

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Verwijderd

Topicstarter
Hey liberque,

Ook na een koude boot herkend mijn laptop het kaartje niet.. ik begin nu tog echt zelf te twijfelen of mijn chipset drivers wel in orde zijn alleen kom ik er steeds niet achter welke chipset ik heb.... ik heb het al met sisoft sandra geprobeerd maar ik kom er niet achter,, is er geen programmatje voor ofzo om te checken wat je chipset is,

• liberque

liberque

Vrijzinnig!

VIA KT133 (AKA Twister)

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Verwijderd

Topicstarter
THNX :D:D:D hoe kom je dat te weten

• liberque

liberque

Vrijzinnig!

Niet lullig bedoeld.. maar kon het niet laten: kijk hier

[ Voor 9% gewijzigd door liberque op 03-04-2005 20:17 . Reden: url netjes gemaakt ]

Verwijderd

Topicstarter
Oh ik heb op google gezocht maar kon niet veel vinden thnx in ieder geval en ik laat jullie weten of het gelukt is, volgens mij heb ik nu de goeie driver dan dus ik ga het zo proberen

• liberque

liberque

Vrijzinnig!

Dan zoek je op een verkeerde manier. De zoekopdracht: "Presario 700EA chipset" gaf resultaten waarin de eerste 2 hits al wijzen op een VIA Twister chipset. Perhaps een tip voor de toekomst: probeer altijd zo bondig mogelijk te zijn bij je zoekopdrachten "Welke chipset heeft de Presario 700EA" levert bij mij dan ook veel minder resultaten. (hoewel... de eerste en enige hit is een tweaker artikel waarin ook vermeld wordt dat de 700EA een VIA S3 videokaart en dus chipset heeft. Kortom het staat er wel maar je hebt of verkeerd gezocht of niet goed genoeg gezocht. Dit lijkt me dan ook de reden dat na ruim 1 dag nog niemand op je dus in retrospect simpele vraag antwoord gaf. Je had het immers zelf kunnen vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd mijn chipset te updaten alleen ik kan alleen maar de 4in1 driver vinden, deze installeerd de pci bus driver en de inf driver,, dus geen chipset driver :S ik heb op google gezocht de hele avond maar kan geen driver vinden van mijn chipset (VIA KT133 (AKA Twister)) is er geen manier om de drivers van mijn laptop allemaal te resetten en dan opnieuw te installeren....

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn kaartje erin steek, en ik bij systeeminfo kijk dan komt er dit te staan:

http://members.lycos.nl/zoepkow/Systeeminfo.bmp

Verwijderd

Topicstarter
De netwerk-kaart en het pci slot gebruiken dezelde irq (11) en als ik de texas instruments pci-slot verwijder dan krijgt mijn kaartje wel stroom, maar als ik mijn netwerkkaart verwijder niet... moet ik nu mijn irq's handmatig in gaan stellen of niet??? ik heb al gekeken maar in mijn bios staat geen acpi...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even gezocht om in windows handmatig irq's in te stellen, moet met acpi maar kom er niet echt wijs uit. iemand ervaring hiermee??

Verwijderd

Topicstarter
Iemand???

Verwijderd

Zeg, doe eens wat rustiger aan met posten. Zomaar 5 posts achter elkaar kan ik niet echt waarderen.
Pagina: 1