Toon posts:

[xp] PC valt ineens uit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste tijd last van problemen met m'n computer maar ik kan de oorzaak niet achterhalen en ik word er schijtziek van..

Het probleem is het volgende:
Elke keer als ik m'n pc uitzet (start, afsluiten) en ik start hem daarna op valt hij tijdens het opstarten op onregelmatige tijden uit, net alsof de stroom er ineens afgaat..
Ik heb het nu al een tijdje..
Soms als de computer opgestart is valt hij een paar minuten daarna nog uit..
Maar als de computer ongeveer een kwartiertje draait kan ik er zeker van zijn dat hij niet meer uitgaat.. alleen zodra ik hem weer afsluit en weer opstart begint het gelazer weer.
Ook als ik 3 uur heb zitten computeren en ik doe een reboot doet hij het gewoon normaal, maar zodra de stroom er helemaal afgaat (al is het maar even) dan gaat hij raar doen en valt hij op onregelmatige momenten uit (tijdens het opstarten en soms op het bureaublad dus)..
Ik moet soms wel 10(! :o ) keer opstarten, condensatoren ontladen voor dat hij hem "pakt".. dit lijkt me niet in orde.. :/
Soms is het erger dan de andere keer..
Ik heb de pc naar de plaatselijke pcboer gebracht, maar die zei dat er bij hem niks aan de hand was (ik vraag me af of hij de pc een paar keer aan en uit heeft gezet, en dat ie hem toevallig "pakte" :/ ) en dat het misschien aan me stroom aansluiting lag (Aarde ofzo) en dat ik dat eens moest testen, heb ik gedaan maar zonder succes..

Mijn configuratie
AMD Athlon XP 1700+ (Kloksnelheid: 1466 Mhz)
Gigabyte 2004 RZ series Model: 7VM200M-RZ
640 MB RAM
Nvidea G-force 2 MX/MXX (of hoe dat ding heet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
niemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 16:27
Ik gok op je voeding, maar het zou ook aan het mobo kunnen liggen. Eens testen met een andere voeding zou al fijn zijn, wanneer hij het dan nog heeft ligt het (denk ik) aan het mobo. Ook oververhitting kan een oorzaak zijn.

Kortom; doe eens wat onderzoek en vertel ons het resultaat!

BTW, ik denk dat je een vraag als deze beter kan posten in PMG, daar zitten meer mensen die je kunnen helpen en waarschijnlijk ligt het toch aan die onderdelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-10 14:53
hmmmmm ik herken dit probleem

Dit had een klant van mij ook, uiteindelijk is de volledige pc vervangen en ben laatst nogmaals het oude moederbordje tegen gekomen.

Het ging in dit geval om een MS-6309 moederbord met een socket 370 waarin een P3 866 mHz lag.

Als ik nu het moederbord nauwkeuriger bekijk zijn de vijf condensatoren tussen I/O en de socket gepoft zijn.... (puntdakje)

ik vermoed dat de er om een of andere reden een te grote voeding van het moederbord is gevraagd gedurende een wat langere termijn. de condensatoren heeft gesloopt, maar beter onderbouwen kan ik het niet.

dus tip kijk even hoe de diverse condensatoren erbij staan (punten (fout) of gewoon plat (goed) ) ik zal zelf binnenkort eens kijken of ik die condensatoren kan vervangen en hoe het moederbordje het dan doet....

Afbeeldingslocatie: http://www.mainboard.cz/mb/msi/6309%20Lite.jpg

sucses.....

Nico Salfischberger
Zutphen

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de aanwijzingen en tips...
Ik heb het moederboard bekeken maar kon geen gepofte condensators vinden..
Ik ga van de week weer contact opnemen met de pcboer, want dit kan zo echt niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Meeste PC-shops hebben een goed beveiligde spanningsregeling op hun TD zitten waar eventuele fluctuaties in je eigen stroomnet thuis zich niet eens voordoen...
Kan best zijn dat zij inderdaad niks kunnen vinden omdat ze dat gewoon niet zien?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Ik heb hetzelfde gehad en mijn MB bleek kapot. Niks aan te zien oid, maar hij was echt kapot :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Weef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-10 14:46
Het klinkt inderdaad alsof er ergens een condensator een beetje is doorbakken. Kan ook heel goed in je voeding zijn, dus ik zou even een andere proberen. Als je die mogelijkheid niet hebt (en er zit geen garantie meer op) kan je je huidige voeding even openschroeven en kijken of alle condensatoren nog okay zijn.

.

Pagina: 1