Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PalmV gered zonder oplader

Pagina: 1
Acties:

• ICW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-10 19:42
zoals in de titel staat heb ik een palm V gered van de dood.
hij komt uit een groot archief achter in een lade zonder oplader en ging zo de kliko in.
nu is het risico heel groot dat hij echt stuk is daarom wil ik niet meteen een oplader gaan kopen

nu heb ik wel dit gevonden, maar hier wordt ik niet veel wijzer van:
http://www.palmos.com/dev...erface(10-pin)signals.pdf

kan iemand mij helpen om hem uit te proberen.

The one, the only, the original ICW

• bernurd
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-10 09:48

bernurd

Hou het makkelijk...

Dus je bedoelt dat de accu op is? Kun je niet even zelf iets inmekaar draaien om hem even te testen? Waarschijnlijk staat er achter op wel iets over het aantal Volt en Ampere enzo. En dan zoek je gewoon een trafo op die ook dat aantal volt geeft en je sluit het aan. Je kunt ook misschien iets met wat batterijen gaan rommelen. :)
Ohja, volgens mij kan het geen kwaad als het aantal ampere lager is, maar ik denk dat als het meer is dat het dan wel eens flink heet kan worden binnen in. Maar hier ben ik niet zeker van hoor. :?

Ik heb geen bijzondere talenten. Ik ben alleen erg nieuwsgierig.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Ampere hoger is geen enkel probleem, je doet alleen langer met je batterij/ belast je adapter minder...

Ampere lager is ook niet zo'n groot probleem, alleen het kan zijn als het te laag is dat je palm niet werkt omdat hij te weinig stroom krijgt. (als je een adapter/batterij te zwaar belast zakt de spanning)

Voltage lager idem, je sloopt 'm iig er niet meer.

Voltage hoger == no-go, dan sloop je 'm best makkelijk...

• ICW
op achter kant staat niks vermeld van V of A.
in pdf staat iets van 3 V maar heb ergens gelezen over 5 V.
heeft iemand er nog 1 liggen die ff kan meten hoeveel V en op welke pinnen? _/-\o_

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-11 16:47

Jelte,89

Woodworking

Je kunt dat niet meten.... Omdat er gewoon geen stroom opstaat. Dus wat wil je eigenlijk met. Ik heb hier een CASIO BE-300 liggen. Die draait op 3,7V en 3.0W.
Bij mij staat het met grote letter op een sticker op de achterkant van de "behuizing" kijk ff er staat ook altijd DC voor

Revive the guild!

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 20:34

Neophyte

it's back....

Mijn lader van m'n M515 zegt: output 5.0VDC 1.0A regulated

Ik weet niet of de lader hetzelfde is alleen...

Google gewoon even op pinout en palm en dan vind je dit

[ Voor 80% gewijzigd door Neophyte op 30-03-2005 20:39 ]

Senri no michi mo ippo kara

• ICW
in de pdf bestand staan ook de pins. maar niet vanaf welke kant ze tellen.

nu moet ik alleen nog 3.3V maken. 2 * 1.5V batterij gaat niet werken volgens mij te weinig amps.

• ICW
Jelte,89 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 20:32:
Je kunt dat niet meten.... Omdat er gewoon geen stroom opstaat. Dus wat wil je eigenlijk met. Ik heb hier een CASIO BE-300 liggen. Die draait op 3,7V en 3.0W.
Bij mij staat het met grote letter op een sticker op de achterkant van de "behuizing" kijk ff er staat ook altijd DC voor
er zijn gerust mensen die nog wel een oplader hebben liggen en die daar ff op kunnen meten.
zoals eerder vermeld staat er NIKS bij mij achter op.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ho stop! de 3,3volt is een OUTPUT in plaats van een input!!!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11 23:46

Nobby

Nuts!

Op deze website staat dat er een Li-Ion 3.7v 650 mAh batterij ingaat.

Er staat ook een vPalm V Car Charger op die als input 12v en als output 5v 500mA heeft, misschien kun je daar wat mee :)

Van deze website heb ik weer het volgende af:

The cradle signals and pinout - Below you find a table of the Palm V cradle signals. Actually, the pinout didn't change much, the RS-232 signals all kept their place. On the old cradle, pin 2 was a +3.3V output only to pullup the hotsync button. That function remained, but additionally pin 2 is now also input for the charge power. The voltage changed to about 4V according to the lithium cell voltage. Pin 8 is new (unconnected on the old cradles) and it's a strange pin. If you connect it to ground, the green 'charge' control lites up. The strange thing is, that it is in fact not related in any way to the actual charge process, so it just lites because the P5 shorts pin 8 and 10 (sense and gnd). To top that, the voltage for this green light is supplied seperately as a second voltage (6V) from the power supply. That means, even if the 4V charge power failed and the battery is not charged at all, the green light would still go on. BTW, the input stage of that sense input is so sensitive (high impedance), that you can lite up the green light by just shorting pin 8 - 10 with your finger when the cradle is empty :) ...

Pin Number
on cradle
from left
to right
Pin Number
9-pin SUB-D
Signal description
16DTR (RS-232)
2-+3.6 - 4.0V and charging input from power supply
33 RxD (RS-232)
48RTS (RS-232)
52TxD (RS-232)
67CTS (RS-232)
7-Hotsync button
8 - Sense for 'unit in cradle' (activates green 'charging' light)
9-not connected
105Common signal- and supply ground

[ Voor 111% gewijzigd door Nobby op 30-03-2005 21:24 ]

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• ICW
sebastius schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 20:46:
Ho stop! de 3,3volt is een OUTPUT in plaats van een input!!!
hiermee wil je dus zeggen dat het niet mogelijk is om er direct een spanning op te zetten om hem te testen. :'(
DAlchemist schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 20:51:
Op deze website staat dat er een Li-Ion 3.7v 650 mAh batterij ingaat.
en hiermee wil je zeker zeggen dat ik de palm moet open slopen :'( :'(

[ Voor 39% gewijzigd door ICW op 30-03-2005 20:54 ]

Verwijderd

Deze 2 moet je hebben:

Pin 2 VBATT+ charging input for LiION cell red (thicker wire)

Pin 10 SignalGround / VBATT- black (thicker wire)/orange/white

Dit lijkt me wel duidelijk:

Count pin numbers from front-connector left to right (like cradle front-view - Pin1/DTR left), looking at the back of your Palm device from right to left. Double check!!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-11 15:09
Eeh ik dacht dat batterijen altijd geladen moeten worden op dezelfde spanning als ze afgeven? Die is iig wel zo met NiCaD en NiMH, AAA, AA, B, en C batterijen. Verder moet de laadstroom zo groot zijn dat de batterij onder 40C blijft.

tvw

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11 23:46

Nobby

Nuts!

iets schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 21:22:
Eeh ik dacht dat batterijen altijd geladen moeten worden op dezelfde spanning als ze afgeven? Die is iig wel zo met NiCaD en NiMH, AAA, AA, B, en C batterijen. Verder moet de laadstroom zo groot zijn dat de batterij onder 40C blijft.
Gebeurt ook:
+3.6 - 4.0V and charging input from power supply
en er zit een Li-Ion 3.7v 650 mAh in :)

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-11 20:56

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Let wel op dat het om een li ion batterij gaat en dat je daar niet zomaar een gelijkspanning op kunt zetten.
Schroef de palm open, haal de accu eruit en hang de accu van je mobiele telefoon eraan, dat is meestal ook een li ion accu, dan weet je dat de spanning klopt of gebruik 3 penlites in serie.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
mmm ik google op Palm V pinout, kom ik op dit topic uit ;)

Ik zocht de pinout van een PalmV, ik heb namelijk USB->serieel nodig, en vond hier in de rommeldoos een kabel: USB Hotsync+Charger for Palm V/Vx / IBM Workpad C3

Dus TS, mocht je interesse hebben, mail zie profiel, anders ga ik m slopen en als USB->serieel inzetten (wat t feitenlijk ook is)
Pagina: 1