Toon posts:

Regelmatig Modem resetten door nieuwe Router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allen,

een tijd geleden had ik hier al wat gevraagd wat betreft het vervangen van mijn router (was een freesco-server).
dit heb ik gedaan en in principe werkt alles zoals het moet werken: we halen met onze 8 Mbit verbinding ook daadwerkelijk snelheden van rond de 600 - 700 kb/sec.

probleempje is echter, dat de verbinding er wel regelmatig uitligt of dat de modem niks meer doorgeeft. ik had mij laten vertellen dat een eenvoudige router problemen zou kunnen krijgen met hoge snelheden op het netwerk, door het te snel vollopen van de buffers waardoor time-outs op zouden kunnen treden.
op dit moment zit op onze 4-port router 3 directe verbindingen naar de 3 snelste computers op ons netwerk en 1 verbinding naar een HUB (16-port), die weer doorverbonden is naar 11 andere computers. deze HUB is 4 jaar oud, maar is wel 10/100 Mbit (niet dat dat in dit geval zo veel uitmaakt).

DUS:
- ligt het probleem bij de eenvoudige router die grote datastromen niet aankan?
- ligt het probleem bij de HUB? <-- zou een switch veel verschil maken?
- ligt het probleem bij de modem (4 jaar oud)?
- kan het probleem nog ergens anders liggen?

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Merk? type... meer info over de router graag

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
ik heb het zelfde probleem met mijn ASUS WL500-g waarvan ik enkel de niet-draadloze optie gebruik. Ik had eerst een edimax-routertje, maar daarmee was dit probleem helemaal dramatisch. Weer daarvoor had ik een windows 2000 advanced server....noit problemen.
Daarachter heb ik ook een 16 poorts 10/100 switch en 11 computers.

De 'deskundige' bij de MyCom zei dat dit komt doordat @home nogal veel verbindingen maakt waardoor de boel dichtslibt...vast i.c.m. de 11 computers die ook veel verbindingen maken.

Ik ben ook erg benieuwd naar wat hiertegen te doen is.

Verwijderd

Topicstarter
we hebben een "E-Tech RTPR01"

standaard 4-port router met printer-port.

Verwijderd

Topicstarter
hmm, niemand die hier its zinnigs over kan zeggen? :)

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:17
hier ook dezelfde problemen met demon 2-8 mb DSL Express. Onze ZyXEL 650r-31 kan de snelheden prima aan, alleen valt die zo ontzettend vaak uit. al geprobeerd: rate adaptive mechanism uitgeschakeld en de maximun tone op 11 bits gezet (op aanraden van de Demon helpdesk) misschien heeft TS hier wat aan...

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Verwijderd

Dat probleem heb ik ook gehad. De router 'crashte ofzo' als ik een p2p programma gebruikte. Dus waarschijnlijk crashed de router omdat er in 1 keer heel veel connecties binnenkomen. De laatste tijd heb ik dr geen last meer van (omdat ik niet zo veel meer download).

Ik heb trouwens zo'n goedkope sweex router.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2005 23:56 ]

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 13:12
Sweex en E-tech routers kunnen in tegenstelling tot een Freesco router (ja zelfs op een 486) vaak niet het aantal connecties aan dat wordt gemaakt door P2P-programma's zoals Emule. Dat zou de oorzaak kunnen zijn inderdaad.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

[/quote]
Sweex en E-tech routers...
[quote]

Sweex maakt geen routers, ze plakken er alleen hun sticker op. Als je een sweex router hebt dan heb je eigenlijk een edimax router. Sweex is niet zo update-achtig met de drivers voor hun router. Je kunt dus de drivers van edimax in een sweex router flashen. Heb ik ook gedaan. Jammer genoeg kan ik niet zeggen of die driver minder gevoelig is voor veel connecties want ik gebruik nu geen p2p progje meer. Maar misschien heb je geluk en verhelpt dat je probleem.

Verwijderd

Topicstarter
had al een vermoeden dat het aan de p2p programma's ligt.
daarom wilde ik ook kazaa blokken op het netwerk (zie andere draad van mij).

het feit dat ik een HUB gebruik, maakt dat veel verschil met een switch in dit geval??

Verwijderd

Topicstarter
en zou het in dit geval uitmaken als ik een iets duurdere router neer zou zetten dan die E-tech die me maar 30 euro heeft gekost?

Verwijderd

tja, duurder is niet altijd beter gok ik.
Je zult dus ff moeten googelen en reviews lezen.

• Bram77
Ik heb dus een een Edimax van 30 euro teruggebracht en een ASUS wl500g (+/- 80 euro) gehaald. De reviews over de ASUS router zijn erg goed over het algemeen. Ik hoef hem ook minder vaak te resetten, maar nogsteeds wel eens in de 2 weken, omdat internet niet meer werkt.

Misschien weet iemand van custom-firmware waarmee deze problemen zijn opgelost? ASUS is niet echt fanatiek met het updaten van software/firmware (nu niet en nooit niet).

Verwijderd

Topicstarter
waar heb je die ASUS gekocht?
edit: (overigens heb ik een bekabeld netwerk, geen wireless)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2005 13:56 ]

• Bram77
Bij de MyCom, het is geen 'fout' in de router. Ik bedoel, niet iets waarvoor ik hem terug zou kunnen brengen.

Ik gebruik ook geen wireless.

• Kijoki
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-11-2016
Ik heb dit ook maar bij een 512kbit verbinding.. Dit was al voor de router opkomen dagen.. Bij mij ligt het geloof ik aan de modem zelf. Mijn modem reset zelf bij 10kb/s ul maar als ik em hoger zet dan gaat ie vastlopen en moet ik heb zelf resetten. Ik denk dat ie teveel verbindingen ofzo krijgt. Dit krijg ik met eMule maar ook met DC++ of als ik een lange tijd iets upload. Dus het kan zijn dat et aan je modem ligt...

• Bram77
'vruuger' had ik het ook met CS 1.6 bij het binnenhalen van de server-list. Volgensmij wordt bij CS:S geen verbining meer gemaakt met iedere individuele server, maar wordt via 1 verbinding alle info doorgegeven

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 19:06:
een tijd geleden had ik hier al wat gevraagd wat betreft het vervangen van mijn router (was een freesco-server).
Waarom heb je deze vervangen eigenlijk? Kan je die niet gewoon weer terugzetten? :P (eventueel met een snellere computer als snelheid het probleem was natuurlijk)
Pagina: 1