Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Virus?] oa. firewall en msconfig schermen minimaliseren *

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• Farmerpeter
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-12-2024

Farmerpeter

`'t kan verkeren

Topicstarter
Heb hier een laptop windows xp sp2 waar ik geen internet mee kan krijgen op een openbaar netwerk. Het probleem is dat ik wel de netwerkkaart geinstalleerd krijg, maar niet de instellingen die automatisch moeten werken. Zelf zit ik op hetzelfde netwerk en werkt alles bij automatische instellingen.

Het probleem ligt volgens mij aan een virus. Want ik kan de windows firewall niet uitzetten omdat het schermpje telkens weg minimaliseert, dit minimaliseren gebeurt ook bij ipconfig en windows help.
Weet iemand hoe men dit virus kan wegkrijgen.

AM2 X2 3600 @ 3.0Ghz Asrock AliveNF4G-DVI OCZ pc5300

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
Door eerst na te gaan welk virus het is. dus bv scannen met een virus scanner.

btw, je titel is een klein beetje nimks zeggend, en wat heb je al geprobeerd?????

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:57
Er zijn ook mooie online virusscanners, http://housecall.trendmicro.com/ bijvoorbeeld.

• Ghost Rider
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11 22:35
Ik zou idd een virusscan uitvoeren

Verwijderd

Farmerpeter schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 19:05:
Heb hier een laptop windows xp sp2 waar ik geen internet mee kan krijgen op een openbaar netwerk.
en hoe wou je dan een online scan doen???
heb je groep 3 overgeslagen ofzo, je weet wel, die klas waar ze je leren te lezen?

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-11 21:29

JorisPenders

Designer & Coder

Is dit niet het "msn"-virus waar alle venstertjes ook minimalizeren?
Even op andere PC tooltje downloaden en laten runnen

Joris

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-11 18:22
Hallo en Dag

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-11 15:57

DesertShooter

Afgekickt

Ook hallo, leuke titel! Wat is je vraag?

Oo, virus, hmm, virus scanner :?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:57
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 19:13:
[...]

en hoe wou je dan een online scan doen???
heb je groep 3 overgeslagen ofzo, je weet wel, die klas waar ze je leren te lezen?
Jij durft een grote bek te geven voor iemand die pas 16 posts op het forum heeft. Heb jij groep 2 overgeslagen ofzo? je weet wel, die klas waar ze je communicatieve en sociale vaardigheden aanleren?

Hij kan niet op het internet via een openbaar netwerk. Ik ga er dus vanuit dat thuis internetten prima werkt. Immers moeten die virussen etc er ook op gekomen zijn, en dat gebeurd bijna altijd via het internet.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hallo
Hallo, wat een duidelijke topictitel ;) Ik pas die dus even aan.

offtopic:
FolieSmoke, gideon82 en DesertShooter: doe es lief :* Of reageer gewoon niet ;)

Maar goed, het is toch zaak om te scannen. Als niet via een netwerk: zet een virusscanner samen met de meest recente updates en programma's zoals deze in de sticky topics (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/Sticky_off.gif) bovenaan B&V staan op CDRW en scan zo. Op CDRW kan via een willekeurige andere PC.
(Loop hoe dan ook die stickies even door :Y) )

Overigens kan je misschien de veilige modus met netwerkondersteuning gebruiken om op internet te komen, maar dan ben je fout bezig omdat je de kans loopt de rest van de wereld te (proberen te) besmetten.

Hoe dan ook: geef even aan wat je aan virusscanners etc al hebt geprobeerd, lijkt me wel zo handig op GoT.

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 30-03-2005 19:26 . Reden: DesertShooter ook even noemen ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

16 is minstens 2x zoveel als 7 hoor :+

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zucht

Farmerpeter, open even een nieuw topic met de tips hier in je achterhoofd: en geef dan natuurlijk wel even een topictitel die goed beschrijft hoe en wat er aan de hand is.

Sommige anderen: :/
Edit: een enkeling mag een mailtje tegemoet zien, dit soort onzinreacties waren hier nergens voor nodig.

[ Voor 25% gewijzigd door F_J_K op 30-03-2005 19:31 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.