Toon posts:

[XP][XP] Netwerk is ok, internet verbinding lukt niet!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben al 3 dagen bezig, maar ik krijg het niet voor elkaar.
Ik heb hier twee pc's met XP prof. geinstalleerd.

PC1 heeft een 2 netwerkkaarten (op ASUS moederboard). 1 normale en 1 Gigabit. Op de GigaBit kaart zit internet aangesloten (dit werkt verder prima) en op de andere LAN zit PC2.

PC2 heeft 2 netwerkkaarten, 1 ongebruikt (en gedeactiveerd) en 1 naar PC1.

Beide pc's zien elkaar en kunnen resources sharen. IP's worden automatisch gegevend via DHCP. Beide pc's draaien Zone Alarm en Norton AntiVirus. Zone alarm is reeds zo ingesteld het netwerk 'trusted' is en hier de security laag staat. De internet verbinding staat op medium ingesteld. De internetverbinding op PC1 is verder nog gedeeld (zoals ook in de FAQ staat beschreven). Tenslotte staan de Windows standaard firewalls op beide pc's uit.

Bovenstaande configuratie heeft altijd gewerkt voor de upgrade's van beide systemen en windows updates. WAAROM NU NIET MEER? Ik krijg het niet aan de praat. Heb al tig keer de pc's in de zelfde netwerkgroep (MSHOME) gezet, aangegeven dat pc2 via pc1 moet verbinden met internet in het netwerk etc. etc.

Any help is welcome :9~

Verwijderd

Ik heb zelf slechte ervaring met Zonealarm als het gaat om internet delen deze blokte dan nog te veel
heb je het ook al geprobeerd als je zonealarm afgesolten hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Yep.. heb gewoon alles gedaan zonder zone alarm. Zone alarm start wel elke keer tegelijk met windows op bij het rebooten maar heb ik op beide pc telkens direct afgesloten.

Verwijderd

Heb je op PC1 die netwerkkaart (die verbinding heeft met internet) wel als een gedeelde internetverbinding ingesteld? En is de default gateway op PC2 wel goed ingesteld (zelfde als op PC1)?

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 19:28
Probeer het is als je ZoneAlarm geuninstalled hebt.

Omdat hij de pc's opstart met Zonealarm heb je kans dat hij het gedeelde internet blokt ondanks dat je naderhand Zonealarm afsluit.

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Verwijderd

Voor iets van € 30 heb je een 'hardware' matige router met NAT . . . . .

Scheelt je dit gez**k en je hebt een laagje beveiliging extra.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2005 13:52 ]

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 13:52:

Dat is het probleem verschuiven, het hoort zo ook te werken. :) P.s.: Norton wil ook wel eens rare dingen doen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Illegal_Alien op 31-03-2005 14:04 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 10:12:
Yep.. heb gewoon alles gedaan zonder zone alarm. Zone alarm start wel elke keer tegelijk met windows op bij het rebooten maar heb ik op beide pc telkens direct afgesloten.
Zou het niet kunnen zijn dat Zone alarm als ie opgestart is je internet al verneukt heeft? Dus dat het niet meer uitmaakt dat je um dan alsnog uitzet. Probeer eens uit te zetten dat zone alarm auto opstart. Misschien dat je internet dan wel werkt.
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 13:52:

Dit is inderdaad een een slimme oplossing omdat je dan niet op beide pc's een firewall hoeft te draaien (minder zut draaien == betere performance :Y) ) Ik zou wel uitkijken welke router je neemt. ik heb namelijk zo'n goedkope sweex router. Das een bagger ding want als ie veel connecties te voorduren krijgt (bij p2p progjes bijv) dan crasht dat ding en moet je um weer resetten. (niet echt bevordelijk voor je download dus :+ ).

Verwijderd

Topicstarter
Heb zowel zonealarm als norton nu op beide pc's uit het startregister gehaald, opnieuw het netwerk ingesteld.. geen resultaat. :r

Ga toch maar over op een routertje dan.. :|

Het zou toch niet aan die GigaBit (10/100/1000 Mbit) kaart kunnen liggen toch? Dat het verbinden voor PC2 via die kaart enige problemen opleverd? Ik heb wel de kaart al op 10 en 100 Mbit ingesteld maar dit leverde ook niks op...
Pagina: 1