Toon posts:

Problemen met mijn Asus Geforce FX9570 256MB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn computer een nieuwe processor gegeven. Het is niet wereldschokkend maar ben van een ATHLON XP 1600+ naar een SEMPRON 2800+ gegaan. Toen ik eenmaal mijn moederbord weer in mijn systeem had zitten en alle kabeltjes op zijn plaats had gedaan startte mijn pc niet meer op! Ik kreeg een lange beep en twee korte. In mijn handleiding stond dat dit een VGA Failure was. Heb een andere videokaart in het systeem gedaan en nu start hij wel goed op. Het is dus zeker mijn videokaart die voor een probleem zorgde terwijl ik niets anders heb gedaan dan deze er uit gehaald en er daarna weer in gedaan. Ik heb de volgende dingen al geprobeerd:

- Videokaart in 2 andere systemen getest. 1 gaf ook een fout, 1 startte wel op maar gaf geen beeld
- Gekeken of ik aan de buitenkant een afwijking aan de kaart zag (iets verbogen o.i.d.)

Iemand enig idee wat er mis kan zijn?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:44

Thandor

SilverStreak

Heb je de kaart met blote handen aangeraakt :? (Bv. aan de AGP Connector of andere electronica deeltjes)
Waar heb je de kaart tijdelijk opgeborgen toen je 'm uit de PC had gehaald :?

[ Voor 21% gewijzigd door Thandor op 30-03-2005 18:55 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de kaart inderdaad met mijn blote handen aangeraakt (misschien ook wel de AGP connectors), maar heb er wel voor gezorgd dat ik niet 'geladen' was (ik heb immers ook eerst de CPU vervangen). Ik heb de kaart gewoon zolang op een tafel laten liggen. Hierbij lag ook mijn Audigy kaart waarmee niks mis is.

Verwijderd

tja ik denk gewoon dattie kapot is, dat gebeurt soms dat hij om een of andere reden kapot gaat, dat weer niemand (trouwens het is wel een hele verbeteringg hoor ;))

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:44

Thandor

SilverStreak

Hmm, je was niet geladen :?. Je hebt dus al die tijd een ESD bandje + ESD matje gebruikt ?.
Anders heb je toch risico dat je 'm gemold hebt met ESD.
ESD is snel opgewekt en dus kan het fout gaan, ook al raak je eerst de verwarming aan o.i.d.

Als de kaart geen zichtbare beschadigingen heeft, goed is geinstalleerd en nog geen beeld wil geven lijkt het me dat 'ie niet meer werkt.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas Pindakaas. Dan is hij dus kapot. Dacht ik een relatief goedkope upgrade te doen met mijn processor (ca. 100 euro) moet ik dus ook nog een nieuwe VGA kaart halen :'(

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:25
Hejhejhej niet zo snel opgeven ;).

Het kan ook nog zijn dat je moederbord gewoon niet wil werken met die kaart. Ik heb overgens nog nooit gehoord van een FX9570 :?. Laatste keer dat ik keek was de snelste Nvidia kaart de 6800.

Ik denk trouwens dat het ding er gewoon niet goed inzat. Duw hem nog eens een keertje wat extra aan. Kijk of het clipje aan de achterkant van het AGP slot goed dicht zit.

Ik haal bijna wekelijks VGAkaarten in en uit mijn PC. Zonder ESD bandje oid. Daarbij is nog nooit iets fout gegaan. Ik heb wel een stuk of 3 cpu's gemolt :P.

tvw

Verwijderd

Topicstarter
het kan inderdaad zijn dat het typenummer verkeerd is. Kan het nergens precies terugvinden. Ik heb de kaart al inverschillende pc's geprobeerd dus ligt echt niet aan mijn moederbord of goed aanduwen o.i.d.

De VGA kaart was voor mijn 2e systeempje en is een light uitvoering van Nvidia.

Nog een vraagje: Ik heb nu dus als vervanging een ATI Radeon 9250. Heb gehoord dat ATI kaarten redelijk eenvoudig over te klokken zijn. Heeft iemand hier een goede site voor met instructies? Ik heb al wat rondgekeken maar niet echt iets bruikbaars kunnen ontdekken.
Pagina: 1