Toon posts:

DVB-S van een STB opname is DAD of DD?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik overweeg de aanschaf van een PVR STB. Nu heb ik de volgende vraag: Als ik een stream op de HD opsla, hoe word dan de stream naar de HD geschreven?

Word het signaal intern gerenderd naar een framebuffer, dan weer naar MPEG2 encoded? (DAD)
Of word de unscrambled MPEG2 stream direct (dus zonder render) naar de HD geschreven? (DD)

Situatie1 treed nl. op als je vanaf je STB via een SCART naar bv een DVD recorder schrijft, dus treed er toch nog kwaliteitsverlies op.
In situatie2 (het ideale geval) verlaat het signaal nooit het digitale domein, zodat dan een echte bit-voor-bit copie kan worden gemaakt.

Of is het zo dat dat per verschillend apparaat een van beide (of zelfs nog een andere) situatie kan optreden?

Owja, is een Dreambox intussen al stabiel genoeg om als 'echte' satbox te dienen? Hierover lees ik nogal uiteenlopendee meningen..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2005 18:30 ]

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Als je een satelliet harddisk receiver gebruikt zoals een Dreambox dan wordt de stream zoals die door de sat uitgezonden rechstreeks als TS (transport) bestand op de harddisk opgeslagen, daar gebeurt dus niks mee.

Over de Dreambox, die is goed te gebruiken in de huiskamer maar je hebt er wel wat meer computerkennis voor nodig om er goed mee om te gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Owkee, dat was me niet helemaal duidelijk. Ik wilde de vraag ook stellen op sat4all.nl maar op de een of andere manier gaat de registratie daar volledig mis.

En ik heb plenty computerkennis, al is het al even geleden dat ik Linux op een pc heb gahad. Hoop alleen dat m'n vriendin er ook om kan lachen, dat gepruts aan de 'TV'.

Vraag 2: Is het met de linux versie die op zo'n DB zit ook mogelijk om spelletjes (MSX emulator) te draaien? Out of the box of moeten de emu's opnieuw gecompileerd worden? Of helemaal niet?
(Ik zie dat het eigenlijk al vraag 3 is :*) )

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Linux wordt door de meeste Dreambox-bezitters niet eens gebruikt, als je weet wat een subdirectory is en je kunt FTPen ben je al een heel eind.

Er zijn spelletjes beschikbaar die speciaal voor de Dreambox gecompileerd of geschreven zijn. MSX emulatoren zal best kunnen maar lijkt me erg lastig, CPU van de DB is vrij beperkt, met dat soort applicaties wordt de boel snel erg langzaam.