BiTTorrent zet router dicht

Pagina: 1
Acties:

• GuuZ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

Topicstarter
ok, na het lezen van de titel zal menig tweakert hoogstwaarschijnlijk denken: omg, niet weer zo'n topic. idd weer zo'n topic. Voordat ik dit topic opende heb ik flink gesearcht.. uiteraard heb ik een aantal topics gevonden over dit onderwerp maar de hierin aangegeven oplossingen werkten voor mij niet. Wel is me uit een zeker topic een ding duidelijk geworden, het ligt hoogstwaarschijnlijk aan mn routing.

Het probleem: Als ik bittorent aanzet heb ik geen verbinding meer met internet en zelfs ook niet meer met mn router. ik neem aan dat ik iets beter moet configureren op mn router of in mn client.

Ik gebruik Azureus 2.2.0.2 (laatste versie) en een sweex routertje. Azureus gebruikt poort 6881 (dat staat ignesteld tenminste) en die heb ik dus ook in mijn routertje geforward naar mijn PC (via het menutje port forwarding.. er zitten nog 2 ongeveer dezelfde menutjes in??)

ik hoop dat iemand mij kan vertellen hoe ik dit oplos.

ow nog even voor de duidelijkheid... het is geen bandbreedte probleem. ik heb een 1024/512 adsl lijntje... maar als ik zelfs met 10kb/s DL en 5 kb/s UL en maar met 20 peers verbonden ben (of als hij zelfs nog maar net begint met peers zoeken) slipt de lijn al dicht.

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

• Troubular
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04-2024

Troubular

The One and Only

Probeer eens de uPnP van Azureus te disablen, het zou kunnen dat je router hier niet tegen kan.

Had je dit probleem al vanaf het begin of pas na het aanpassen van de configuratie ?

"We are what we repeatedly do. Excellence, then is not an act but a habit."

Verwijderd

Ik heb hetzelfde gehad, ik had het idee dat het te maken had met het belachelijke aantal connectie was ik soms had.

• Magnoon
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-02 19:40
Het zou misschien kunnen zijn omdat WindowsXP SP2 wat met de tcp/ip limieten heb lopen rommelen waardoor je over het limiet gaat.
Er zijn wel fixes daarvoor.

Overigens dit is maar een guess, zou best kunnen zijn dat ik er volledig naast zit :)

• Devion
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-01 16:02

Devion

Space for rent ;-)

Sweex routers en NAT tabel gaan niet goed samen :-)
Maw: Je torrent client pleurt de hele nat tabel vol en daarna worden alle nieuwe connecties gedropped.

Dit gebeurd dus bij alle el-cheapo routers, de belkins van 60 euro hebben het iets minder maar komt nog steeds voor; Ik zelf ben maar overgestapt op een win2003 bak met Winroute erop :P

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Devion schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 11:38:
Sweex routers en NAT tabel gaan niet goed samen :-)
Maw: Je torrent client pleurt de hele nat tabel vol en daarna worden alle nieuwe connecties gedropped.

Dit gebeurd dus bij alle el-cheapo routers, de belkins van 60 euro hebben het iets minder maar komt nog steeds voor; Ik zelf ben maar overgestapt op een win2003 bak met Winroute erop :P
Eh, een D-link van 40 euro heeft het niet hoor :)
je insunueert in je post namelijk dat je wel heel veel geld uit moet geven om dat te voorkomen, maar dat is dus niet het geval.

• Troubular
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04-2024

Troubular

The One and Only

Laat even weten of bovenstaande je probleem oplost.
De suggestie dat je NAT tabel volloopt zou idd best kunnen, dit kan je voorkomen door het max connections FLINK terug te schroeven.

Niet prettig maar wellicht noodzakelijk

"We are what we repeatedly do. Excellence, then is not an act but a habit."

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
heb je
Is er een router die WEL goed werkt met emule?
al gezien?
edit: emule of azureus, ik denk dat het in dit geval 1 pot nat is :P
edit2: een aantal mensen waren me voor }:O

[ Voor 32% gewijzigd door stefan001 op 31-03-2005 12:01 ]

• andreas_f
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-02 16:17
je moet upnp uitzetten op je router en/of adsl modem

• GuuZ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

Topicstarter
ik heb hiervoor niet met de config gerommelt... dus het was al vanaf het begin...

upnp staat uit op mn routertje, maar ik begrijp dus dat de enigste oplossing een andere router zou zijn?

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

Pagina: 1