Toon posts:

harde schijf overleden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nadat ik al eerder met partition magic mijn harde schijf anders had ingedeeld deed ik dit 2 weken geleden nogmaals om de indeling iets te verbeteren. nadat ik windows xp compleet met SP2 had geinstalleerd en het een aantal dagen draaiend had (tot vorige week donderdag) begon hij iedere keer vast te lopen als ik iets wilden installeren of als ik via internet explorer iets wilden downloaden met "opslaan als..." dan kreeg ik niet het scherm te zien van waar ik het nou precies op wilden slaan.

ik werd het een beetje zat dus besloot windows xp opnieuw te installeren. tijdens de installatie kreeg ik een blauw scherm te zien dus besloot hem nogmaals te installeren op dezelfde partitie. hierna begon hij vast te lopen tijdens het installeren van de windows xp updates en SP2. en toen besloot ik geen updates te installeren en toen kreeg ik het gevoel alsof hij op Self destruction uit was want hij begon met uitvallen iedere keer als windows opgang kwam.

nu heb ik er een oudere harde schijf van 20 gig inzitten en hij blijft het gewoon doen. dus ben er van overtuigt dat het aan de harde schijf of een virus ofzo ligt. ik had van de week wel gescanned op virussen op die betreffende harde schijf en er werden er een aantal gevonden en verwijderd maar enkele momenten later viel hij weer uit.

Spec's:
Windows XP Home (sp2 meestal :) )
AMD 2000+
Motherboard A7V8X
betreffende harde schijf:
MAXTOR DiamondMax Plus 9 120GB ATA/133 HDD

alvast bedankt voor jullie reacties en ik hoop dat iemand mij zou kunnen helpen, want ben maar een arme student _/-\o_

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:12
Test je geheugen eens met een zo'n progje wat van een floppy boot.
memtest 86 :? ofzo

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-02 13:55

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Lijkt inderdaad op je harde schijf of je geheugen.

Maar als je comp het wel doet met een oudere HDD, dan zal het waarschijnlijk niet je geheugen zijn.

Ben je hier al eens langs gesurft? Is een tooltje om de status van je Maxtor HDD te controleren. Staat ook op de site, dat je dat eerste moet doen voor dat je met de garantie aan de bak gaat. Lees even rustig door en probeer het even.

Ik heb hetzelfde gedaan ooit, met een WD schijf van me. Ook zo'n soort tooltje van de site gedowned en gedraaid. Blijkt dus dat mijn schijf inderdaad stervende was, maar viel gelukkig nog wel onder de garantie.

Succes en laat even weten wat de uitkomst is (ongeacht positief of negatief), op die manier kun je in ieder geval je kennis en ervaring omtrent deze software delen hier.

I think, therefor I am.....I think.

Verwijderd

Topicstarter
ff een update.. gister nadat ik mijn kast uit elkaar had getrokken heb ik mijn harde schijf die het niet meer deed (120 gig) op de slave stand gezet achter de 20 gig schijf hierdoor kan ik nu wel op de schijf komen. en mijn belangrijke bestanden zoals mijn documenten enzo eraf plukken (gelukkig, want was een tijd geleden geweest dat ik een back up heb gedraaid)

maar wat mij nu eigenlijk verbaast is dat hij het gewoon blijft doen zonder problemen eigenlijk.....

hebben jullie misschien tips die ik zou kunnen uitvoeren, want raden jullie mij aan om hem helemaal leeg te gooien en de partities opnieuw in te delen ofzo (dus dat ik ook alle partities verwijder??)

Verder denk ik dat die opstart problemen aan mijn voeding ligt maar als ik in mijn bios kijk naar de instellingen van temperatuur en snelheid en voltage klopt het allemaal gewoon... maar als ik hem uitzet dan maakt mijn ventilator van mijn voeding een soort stotterend geluid.... |:(

ik zit er dus sterk over na te denken om een nieuwe kast te kopen met voeding, maar daar ga ik wel ergens anders in het forum naar opzoek....

in ieder geval alvast heel erg bedankt voor jullie snelle reacties en ik hoop dat jullie mij iets kunnen aanraden??? _/-\o_

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-03 20:16
Gewoon eerst even doen wat al eerder gezegd is...
Ricochet schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 18:30:
Ben je hier al eens langs gesurft? Is een tooltje om de status van je Maxtor HDD te controleren. Staat ook op de site, dat je dat eerste moet doen voor dat je met de garantie aan de bak gaat. Lees even rustig door en probeer het even.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 14:57:
ff een update.. gister nadat ik mijn kast uit elkaar had getrokken heb ik mijn harde schijf die het niet meer deed (120 gig) op de slave stand gezet achter de 20 gig schijf hierdoor kan ik nu wel op de schijf komen. en mijn belangrijke bestanden zoals mijn documenten enzo eraf plukken (gelukkig, want was een tijd geleden geweest dat ik een back up heb gedraaid)

maar wat mij nu eigenlijk verbaast is dat hij het gewoon blijft doen zonder problemen eigenlijk.....

hebben jullie misschien tips die ik zou kunnen uitvoeren, want raden jullie mij aan om hem helemaal leeg te gooien en de partities opnieuw in te delen ofzo (dus dat ik ook alle partities verwijder??)

Verder denk ik dat die opstart problemen aan mijn voeding ligt maar als ik in mijn bios kijk naar de instellingen van temperatuur en snelheid en voltage klopt het allemaal gewoon... maar als ik hem uitzet dan maakt mijn ventilator van mijn voeding een soort stotterend geluid.... |:(

ik zit er dus sterk over na te denken om een nieuwe kast te kopen met voeding, maar daar ga ik wel ergens anders in het forum naar opzoek....

in ieder geval alvast heel erg bedankt voor jullie snelle reacties en ik hoop dat jullie mij iets kunnen aanraden??? _/-\o_
en heb je nu die hardeschijf al gescant op virussen vanaf die oude hdd windows instal? het zou een masterbootrecordvirus kunnen zijn

[ Voor 5% gewijzigd door Dnc1n op 31-03-2005 15:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja deze is helemaal gescanned met een online scanner en met mcafee die ik geinstalleerd had. maar er werden een paar virusjes ontdekt maar niet echt schrikwekkende. ik werd in een andere post erop gewezen dat mijn voeding waarschijnlijk aan het overleiden is ik ga er eigenlijk vanuit dat mijn 120 gig schijf gewoon teveel vraagt van de voeding dus wil morgen ff een nieuwe kast gaan halen met een nieuwe voeding.

heel erg bedankt voor jullie hulp. en ik heb het proggie nog niet kunnen proberen want mijn a: werkt niet meer |:( (soms word ik helemaal gek van die dingen maar ja ze maken het leven ook wel meestal zo makkelijk) B)
Pagina: 1