Crash tijdens resizen partitie...wat nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 28-08 18:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
Topicstarter
Ik was bezig om m'n tweede partitie (d :) te resizen met Partition Magic maar de boel bleef hangen op 95%. Ik heb hem een uur laten staan maar het was en bleef bevroren.

Nu zit ik dus met een D-partitie die niet meer te benaderen is. Partition Magic ziet hem nog wel, maar kan er niks mee doen.
Als ik probeer hem opnieuw te resizen (met de hoop dat dan de partitietabel opnieuw, en dan goed, opgebouwd wordt) krijg ik een foutmelding aan het eind (zo'n zinvolle: Error #1 en Error #56 etc.)
Verklaring hiervan heb ik nog niet kunnen vinden.

Iemand een idee hoe ik het ding weer werkend kan krijgen. De C:-schijf is nog wel gewoon te gebruiken.

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 18:34

admiral866

The King Personality Disorder

d-partitie deleten (misschien?)
zodat het weer unallocated wordt.
en dan weer toevoegen aan c:
Of weer "new partition" daarna maken van de unallocated.

Kun je dan ook niet mergen ?

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Topicstarter
Met behoud van data...graag :)
Met de schijf is op zich niks mis, het type is alleen erg vaag: geen Fat32 ofzo maar PqRP (zal wel iets van Powerquest Rescue Partition betekenen ofzo)
In de dos-mode van Partition Magic heet het ding PMFlex...
Iemand die daar ooit van gehoord heeft?

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Probeer het eens op te lossen met NDD.. heeft mij wel eens geholpen.. heb nl. dit ook wel eens mee gemaakt.. en anders ben ik bang dat je je data KWIJT bent.. en dat is erg kut.. heb ik hellaas ook wel eens meegemaakt..

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Bij partition magic zit toch ook zoon emergency recovery bootdisk oid. Werd tijdens install aangemaakt (vergeten ??).

Die heeft mij ook al een paar keer uit de brand geholpen.

Verwijderd

ja probeer die rescue diskette van PM dat zou wel kunnen helpen.

mare je weet het toch ALTIJD dan ALTIJD eerst een backup maken voor dat je dit soort dingen gaat doen.

Als PM de ander ziet al is het een PqRP (Powerquest Repair Partition) dan denk ik dat het mogelijk is alles terug te zetten zonder data verlies.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Topicstarter
Tja...echt belangrijke data staat er niet op (jammer van de savegames en die 20 uur aan Trance-MP3 :() maar ik zou het toch wel handig vinden om het weer te kunnen recoveren.

Rescue disk heb ik wel, maar die is alleen om nog in PM te kunnen als je je hele schijf hebt gemold. Maakt nu dus niks uit, want mijn C: werkt nog wel gewoon.

Badtobone: enig idee hoe ik van die PqRP weer een blije Fat32 maak??

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem gehad, maar ook weer opgelost. Het is wel een beetje een omslachtige methode.

- Download Powerquest Lost 'n Found (www.simnet.is/xit/FOSI, onderaan). Dit programma laat eerst de serial zien (opschrijven!) en maakt twee diskettes aan.
- Tweede harde schijf aansluiten, en met gemaakte diskettes booten. Het Lost n Found programma wordt gestart en zoekt op de gewenste partities (ook de PqRP) naar bestanden. Die kan je selecteren en recoveren naar een diskette of 2e hard disk (niet naar de harddisk met de kapotte partitie!). Bij mij konden alle bestanden gered worden, maar het is wel een gedoe.
- Als de bestanden gered zijn, gewoon de kapotte partitie weghalen en opnieuw maken (als je dat nog aandurft met Partition Magic :-))

• Roel
  • Laatst online: 05-08 07:47

Roel

screen -x addict

Ik heb dit weekend ongeveer hetzelfde probleem gehad..
27 gig kwijt aan oa heeeel veel films en zooi..
Ik had toen gewoon die partitie geformateerd, ik kon ook met ndd niks terug halen...

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

Verwijderd

Daniel

je bent niet de enige want op de powerquest forum zijn er ook mensen met dezelfde probleem.

Misschien als je daar ook vraagt krijg je een oplossing, het schijnt dat de partitie helemaal niet meer bruikbaar is, Delete of format is de enige oplossing vrees ik.
http://forum.powerquest.com/~PartitionMagic

Forum: PartitionMagic
Conference: General Issues
Issues Topic: Lost power while resizing partition.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Topicstarter
Laat maar...er is blijkbaar niks aan te doen...
Ik heb de hele boel maar verwijderd en opnieuw aangemaakt.
Was wel tijd ook...m'n windows install was al 9 maanden oud, dus nu mooi gelegenheid om over te stappen op Win2K en WinMillennium

• Rava
  • Laatst online: 03-05 15:22
nou Daniel ik leef met je mee hoor
he is mij een paar weken geleden overkomen en ik heb er nog steeds last van :(

Ik begon hellemaal te flippen toen ik ergens op het GoT las dat PM versie 4 dat heel vaak doet.
Omdat PM toch daarvoor het beste progje is raad ik je aan om op zoek te gaan naar versie 5 voor je volgende poging. 1 ding is zeker ik zal nooit meer versie 4 gebruike :( :(

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
enig idee hoe ik van die PqRP weer een blije Fat32 maak??
Het type van een partitie kun je makkelijk veranderen met een handig programmaatje als Norton Diskedit.
Maar goed, ik zie dat ik wat te laat ben met mijn reaktie. :)
Pagina: 1