Microfoon van headset vervangen

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:07
Ik heb een vrij oude tankheadset die ik vrij veel gebruik op LAN party's omdat hij goed het geluid van buitenaf isoleert. Maar nu had ik voorheen nooit teamspeak, ik gebruikte dat niet dus had ik ook geen microfoon nodig. Nu ben ik bezig om voor een LAN over een maand dus een microfoon in dat ding te bouwen. Ik ben even naar de electronicashop geweest en heb daar het bovenstaande verhaal vertelt. De microfoon uit de headset (had die bij me) bleek een zgn dynamische microfoon te zijn en dat was dus vrij moeilijk aan te sluiten, dus heb ik een ander microfoontje gekocht. Deze heeft drie aansluitingen, namelijk een dun rood kabeltje, en een dikkere grijze kabel waarin twee draden zitten. Een van die twee draden is een soort kopermesh om de isolatie van de andere witte kabel die er in zit. Nu werd mij vertelt dat er tussen de 1.5 en de 10V op de microfoon moest komen te staan om hem werkende te krijgen.

Ik dacht, ow, uit mijn USB komt 5V en dat is dus prima te realiseren met een kabeltje van de USB plug naar het microfoonplugje en dan naar mijn headset. Probleem is, ik heb het nu aangesloten zoals mij werd vertelt, maar het werkt niet :( . Op het microfoontje staan geen serienummers oid dus is het voor mij vrij lastig dit nu werkende te krijgen. Ik heb verder ook geen verstand hoe microfonen werken, speakers is nog enigzins begrijpelijk maar microfoons niet meer :P .

Vraag is, weet iemand hoe ik dit nu aansluit :?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Jorik90
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-02 20:53
Microfoon werkt precies omgekeerd als speaker.
Speaker maakt van stroompjes trillingen => geluid, microfoon met van trillingen (geluid) weer stroompjes ;)

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:07
Hier trouwens een paar plaatjes van de oude microfoon:

Afbeeldingslocatie: http://widow.mine.nu/mic1.jpg
Als je dat IC googled krijg je btw 26 hits waar je niets aan hebt..

Afbeeldingslocatie: http://widow.mine.nu/mic2.jpg
Wit groen en bruin komen van de andere kant van de headset waar de aansluitingen zitten. Aan de twee grijze kabels zit de speaker en aan de groen/gele de mic dus. Wat ik van plan ben is een draadje te leggen van PC naar headset, zodat ik dus de huidige microfoon eruit kan kicken en de nieuwe erin te doen.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.