input in laptop via mengpaneel

Pagina: 1
Acties:
  • 256 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140290

Topicstarter
Hallo,
komende week moet ik eens op een fuif gaan draaien en ik zou graag alles opnemen. Thuis doe ik het via een kabeltje van mijn mengpaneel naar de line-in van de pc. Dit werkt maar ginder heb ik geen pc maar een laptop. In die laptop is er geen line-in input, enkel input voor microfoon. Kan ik deze daar gewoon insteken? Kan het geen kwaad? Ik heb het al eens geprobeerd maar toen kreeg ik niks van geluid op mijn laptop. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Met vriendelijke groeten,
Arne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-05 08:49

Elektronicanet

Leds do it!

Het signaal van het mengpaneel zal te sterk zijn voor de microfooningang. Als je een aparte monitoruitgang hebt met een volumeregeling, kun je dit oplossen door de monitor uitgang heel zacht te zetten. Het kan dus wel, maar je zult het signaal moeten verzwakken.

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:47

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
of gewoon de mic boost uitdoen? dan moet het ook werken...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik kan je vertellen dat het niet gaat werken..of het klinkt heel crap...
heb je niet een alternatief ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb nog een uitgang vrij waar ik het volume kan van regelen. En ik heb geen line-in ingang dus volgens mij is er geen andere mogelijkheid dan de ingang van de microfoon ofnie?

Met vriendelijke groeten,
Arne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
USB geluidskaartje is in ieder geval een andere mogelijkheid. ;)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-05 08:49

Elektronicanet

Leds do it!

Anoniem: 140290 schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 19:00:
Ik heb nog een uitgang vrij waar ik het volume kan van regelen. En ik heb geen line-in ingang dus volgens mij is er geen andere mogelijkheid dan de ingang van de microfoon ofnie?
Probeer het eens zou ik zeggen :) Moet gaan hoor.
offtopic:
Groeten is leuk, maar hoeft niet op dit forum, als iedereen dat zou doen wordt het een beetje rommelig ;)

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:54

M-ThijZ

Riding on Rails

Met een weerstandje zou je het kunnen verzwakken, maar dan denk ik nog dat het resultaat niet erg denderend zou zijn. Probeer idd iets USB-achtigs te regelen, zeker als je een professioneel resultaat wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Voor zover ik weet is de microfoon ingang altijd mono... Dus de opnames worden hoe dan ook erg slecht.

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:53
haggard schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 09:12:
Voor zover ik weet is de microfoon ingang altijd mono... Dus de opnames worden hoe dan ook erg slecht.
hehe hoeft niet persé slecht te worden hoor...tis alleen gewoon uhhhh.......... mono :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

ik heb anders toch echt al wat liedjes met mn mengpaneel en microfoon, aangesloten aan mn mic poort in mn pc, ik heb dan wel een M-Audio Revolution 7.1 (niet de minste in geluidskwaliteit), en dat klinkt behoorlijk goed :) en die microfoon is toch mono... maar op een of andere manier neemt die wel stereo op :S via de mic poort... ik gebruik Adobe Audition voor het opnemen...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja het is inderdaad stereo op te nemen, ik gebruik cool edit pro maar de geluidskwaliteit is inderdaad alles behalve. Ik zal toch maar afstappen van deze optie. Bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

dat zal dan wel liggen aan de input van je laptop, die zijn neem ik aan van mindere kwaliteit dan van mijn M-Audio kaart :)
je kan natuurlijk kijken voor zo'n externe geluidskaart, wil je ook erop kunnen gamen, ga dan voor eentje van creative, wil je betere geluidskwali, ga dan voor de M-Audio Sonica Theater

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb het nog niet op mijn laptop geprobeerd maar op mijn desktop. Daar heb je ook een microfoon input hé. Ik heb een realtek 97AC op mijn desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

aha... daar heb ik het zelf niet op geprobeerd (waarom zou ik, als ik n losse kaart heb :P) en op mn eigen mobo zit een SoundMAX Digital Audio chip onboard en die schijnt ook beter dan de AC'97 te zijn...

Gallery V&A

Pagina: 1