Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Invisible

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Alm4riC
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-11 19:58
Deze casemod noem ik naar m'n oude nickname 'Invisible'. Opzich heeft 't niet bepaald wat met de kast te maken, maar ik moest toch een naam bedenken, dus dan maar deze
Ik ben ongeveer een half jaar geleden begonnen met, tevens m'n eerste, casemod. In totaal heb ik er ongeveer 5 dagen aan besteedt.

De kast is overgespoten van donkergrijs naar zwart. De window heb ik zelf uitgezaagd. Ik heb het bij een simpele window gehouden, omdat ik deze het mooiste vond. Tevens is het m'n eerste casemod en wou ik het niet gelijk te moeilijk maken. Bovenin heb ik 'n fanhole gemaakt. Verder zitten er nog 2 extra fans achterin de kast. Op de harde schijf heb ik een koelblok van een P4 geplaatst.
De kabels heb ik gesleeved met doucheslangen. Aan het einde van de doucheslangen (bij de molex) heb ik 'n bout geplaatst, omdat ik dit wel mooi vond uitzien. Het hele systeem is luchtgekoeld. De casemod heeft in totaal ongeveer €80 gekost.

Systeemspecs:

Intel Pentium 4 800Mhz FSB 2,8Ghz @ 3,5Ghz
TwinMOS 1024mb ddr pc3200 (400mhz) Dual Channel
Asus P4P800-E Deluxe (865PE chipset)
Ati Radeon 9800 pro 128 mb
Maxtor U-DMA 200GB 8mb buffer 7200rpm
LG DVD-Rom 16x
LG CD-RW 52x32x52x
standaard op 't mobo (5.1)
Creative P580 5.1 surround
Philips 17" RealFlat 107T5
Elegance KG-200black

Foto's:

Afbeeldingslocatie: http://tweakzone.nl/f/g/17354xZDXPe6W.jpg
Zijkant met plexiglas.

Afbeeldingslocatie: http://tweakzone.nl/f/g/17354cuN9vSkE.jpg
Zonder zijkant plexiglas

Afbeeldingslocatie: http://tweakzone.nl/f/g/17354Cbt6qfRi.jpg
Rechterkant kast.

Afbeeldingslocatie: http://tweakzone.nl/f/g/17354TB0mKm45.jpg
Achterkant.

Afbeeldingslocatie: http://tweakzone.nl/f/g/17354ApmQ9a87.jpg
Cd-rw en de dvd-speler. Zoals je ziet gesteald.

Afbeeldingslocatie: http://tweakzone.nl/f/g/17354va5vnX11.jpg
Koelblok op harde schijf.

Afbeeldingslocatie: http://tweakzone.nl/f/g/173543aEF1TPZ.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakzone.nl/f/g/17354Jd1VX3fJ.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakzone.nl/f/g/17354RvuZppuM.jpg
Zijkant met flits.

Er zullen nog wat veranderingen plaatsvinden. Ook zal de kast in z'n geheel nog verder afgewerkt moeten worden.

Als jullie vragen, opmerkingen of ideeën hebben, laat het maar horen :)

[ Voor 19% gewijzigd door Alm4riC op 30-03-2005 17:54 ]

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:54

Reinier

\o/

Die cable mesh en traanplaat combineert goed :D Ziet goed uit.

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Vind de kast zelf erg lelijk en goedkoop eruitzien. De mod daarintegen is wel goed gelukt met traanplaat en cablemesh. Alleen zie ik het nu van zoveel fan's nog steeds niet zo in.

Default blanke hetero

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
vind het traanplaat wat minder, maar verder ziet ie er wel aardig strak uit :)

kabels zijn mooi weggewerkt dat vind ik altijd wel belangrijk bij een mod, en het is hier zeker goed gelukt

ook wel slim om dat koelblok op de hd te zetten

Verwijderd

mooie kabels die het licht reflecteren, traanplaat vind ik ook wel een beetje minder

Verwijderd

EbAyzo schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 17:53:
Vind de kast zelf erg lelijk en goedkoop eruitzien. De mod daarintegen is wel goed gelukt met traanplaat en cablemesh. Alleen zie ik het nu van zoveel fan's nog steeds niet zo in.
Case is te koop op alternate incl voeding voor 45€ ofzo, erg mooi kan je zoiets dus ook niet verwachten...

Wel vind ik dat zijn mod zeer mooi gelukt is :)
Je onderste optische drive is een neetje raar als je hem ziet op het plaatje, frontje zit er niet helemaal goed op...

Verder, koelblok is wel ene leuk idee, ligt dat er gewoon op en heb je ok getest wat verschil is? met of zonder :)

Verwijderd

maakt van een goedkoop lijkende kast, een mooie gemodde kast.
zeker met de cable-mesh en traanplaat ist erg mooi.

echt netjes :)

Verwijderd

Hey luuk, leuke kast..
Maar dat heatsink gedoe was wel mijn idee he, tss:p. Ik had het eerst ook gedaan scheelde mij iets van 3 graden, maar dan iets van 2/3 cm van de hdd vandaan.

Verwijderd

Kun je de voorkant van de kast niet beplakken met traanplaat?
Zodat het wat meer één geheel wordt?
Misschien stroken van 4cm hoog. Met mogelijk blauw licht erachter. En dan ook blauwe ledjes bij de powerknop. Of een echte metalen powerknop met blauw randlicht...

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-11 09:01

Kvn

Pssst, je diskdrive ;)

Verwijderd

coole mooie combinatie traanplaat, die kabelmesh en blauw _/-\o_
mischien nog ledjes in de cpu fan??

Verwijderd

Volgens mij zitten er ledjes in die zalman (Dat is het toch?), maar ik zie ze niet...
Zijn die dingen inderdaad niet zo fel als Zalman ons wil doen geloven? (Sjaak hoopt van niet, want hij staat op het punt er eentje te bestellen.)

Verwijderd

Ik heb traanplaat nog zo mooi gevonden in casemods.. Veel te lomp/grof.

Tip:
Doe eens wat met je Aerogate... Probeer aan wat mooie 5.25 " bay frontjes te komen van Lian Li.
Daar verwerk je je Aerogate in, en vervang je de standaard frontjes.

Verwijderd

kan er weinig over zeggen met het is je goed gelukt :)

Verwijderd

Ziet er goed uit!! Alleen zou ik er een zilveren flop inzetten ;) .

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:55
Goed gedaan, vind alleen de stickers niet zo mooi ("Fueled by ATI" etc)... :) En inderdaad die floppydrive ziet er niet uit, dus maak die ook zilver, of verwijder hem, als je hem toch niet gebruikt (like me).

[ Voor 50% gewijzigd door eX0duS op 31-03-2005 08:39 ]

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-11 15:12

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik had iets verwacht van verf die de lichtinval zou veranderen en ervoor zou zorgen dat de kast "onzichtbaar was" maar het ziet er leuk uit alleen vind ik die traanplaat voor de cd/roms en hdd's een beetje overkill. :)

Asus Zenbook i7 256gb

• Alm4riC
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 21:48:
Volgens mij zitten er ledjes in die zalman (Dat is het toch?), maar ik zie ze niet...
Zijn die dingen inderdaad niet zo fel als Zalman ons wil doen geloven? (Sjaak hoopt van niet, want hij staat op het punt er eentje te bestellen.)
Nee, dit is geen Zalman. Dit is één of ander naamaak-geval (lijkt me). Gekocht op CeBIT voor €10, dus ik dacht meenemen die zooi :9 Hij koelt wel super :)

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
leuk modje
maar waar heb je die grote heatsink vandaan? :O

• Alm4riC
Slitch schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 15:48:
leuk modje
maar waar heb je die grote heatsink vandaan? :O
Thx :) Lees m'n TS....da's een P4-koelblok ;)

• thon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-11 12:05
ik vindt um wel vet ook met dat traanplaat en die dvd drive enzo is ook mooi gelukt :) , maar doe wel ff wat aan die diskdiver ;) :P

• Alm4riC
Aan floppy moet idd nog wat gebeuren jah, komt nog wel :/

Verwijderd

valt er ook door een of andere manier niet iets te doen aan die lcd display? die kleur staat ook niet echt, en de vorm ook niet zo goed

• Alm4riC
Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 23:29:
valt er ook door een of andere manier niet iets te doen aan die lcd display? die kleur staat ook niet echt, en de vorm ook niet zo goed
haha jah, kheb niet alle temp-sensors aangeslote van die Aerogate, dus vandaar dat ie hele tijd rood knippert 8)7 :9

Verwijderd

Luukieeee schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 23:59:
[...]

haha jah, kheb niet alle temp-sensors aangeslote van die Aerogate, dus vandaar dat ie hele tijd rood knippert 8)7 :9
Druk eens op het knopje "color", dan gaat ie veranderen van kleur, nogmaals op color en hij blijft bij de dan actieve kleur staan.
Heeft niks met de temp sensoren te maken.

Verwijderd

hoi ziet er wel mooi uit alleen jammer dat de kast er zo goedkoopt uit ziet
mischien kan je nog een fan op dat koelblok op de harde schij zetten word hij nog beter gekoelt hoe heb je die trouwens vast gemaakt
maar wel redelijk gedaaan :)

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:14

chromeeh

the Gnome

Luukieeee schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 23:59:
[...]

Heb de zelfde Aerogate...
Waarschijnlijk gaat tie ook piepen als je je pc aan zet of niet :?
En dan krijg je ook niet de kleur van de led achter de draaiknop verwisseld, hij wil perse een cpu temp sensor hebben. Die heb ik dan ook maar aangesloten (en zelf netjes onder de heatsink :))

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Alm4riC
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2005 @ 09:34:
hoi ziet er wel mooi uit alleen jammer dat de kast er zo goedkoopt uit ziet
mischien kan je nog een fan op dat koelblok op de harde schij zetten word hij nog beter gekoelt hoe heb je die trouwens vast gemaakt
maar wel redelijk gedaaan :)
Heel amateuristisch met dubbelzijdige plakband aan de randen van de heatsink. Hij wordt echt op de hdd gedrukt en past precies. Goed ID van die extra fan ;) alleen weet niet of dat nodig is, heb d'r geen meer liggen :o

• ase-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-06-2023
ziet er leuk uit..
vraagje: hoe doe je je cd drives open ?
en hoe kom ik aan extra 5,25 inch frontjes voor mn antec (aka chieftec dragon antracietkleur)?

You can't stop the waves from coming, but you can learn how to surf.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

ase- schreef op zondag 03 april 2005 @ 15:36:
ziet er leuk uit..
vraagje: hoe doe je je cd drives open ?
en hoe kom ik aan extra 5,25 inch frontjes voor mn antec (aka chieftec dragon antracietkleur)?
beetje nadenken kan geen kwaad.. die frontjes kan je gewoon in een winkel vragen.. veel computer zaken die die case verkopen zullen er vast nog wel wat over hebben omdat ze normaal bij het eruit halen van die frontjes ivm cdrom spelers houden zij zelf de frontjes.. je kan natuurlijk ook @ t.net v&a een advertentie plaatsen dat je frontjes zoekt.. beetje nadenken ;)

betreft hoe je het open maakt van die cdrom spelers heel makkelijk.. je plat dus bijv dubbelzijdig tape tussen het laadje en het frontje.. hierdoor heb je dus wat afstand tussen het frontje en de lade.. je moet namelijk zorgen dat hier ruimte tussen zit.. vervolgens plak je aan het frontje op de plek waar het knop je zit voor het laatje te openen precies dezelfde dikte met dubbelzijdig tape.. alleen zorg je ervoor dat hij maar aan 1! kant plakt.. en nu kan je gewoon rechts onder op het frontje drukken en het laadje gaat open..
btw windows kan ook. rechtermuisknop op cdrom speler -> uitwerpen.. ;)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

vette case man :P

Afbeeldingslocatie: http://www.danasoft.com/sig/4everowned.jpg

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2005 16:14 ]

• Alm4riC
ReseTTim schreef op zondag 03 april 2005 @ 16:06:
[...]

beetje nadenken kan geen kwaad.. die frontjes kan je gewoon in een winkel vragen.. veel computer zaken die die case verkopen zullen er vast nog wel wat over hebben omdat ze normaal bij het eruit halen van die frontjes ivm cdrom spelers houden zij zelf de frontjes.. je kan natuurlijk ook @ t.net v&a een advertentie plaatsen dat je frontjes zoekt.. beetje nadenken ;)

betreft hoe je het open maakt van die cdrom spelers heel makkelijk.. je plat dus bijv dubbelzijdig tape tussen het laadje en het frontje.. hierdoor heb je dus wat afstand tussen het frontje en de lade.. je moet namelijk zorgen dat hier ruimte tussen zit.. vervolgens plak je aan het frontje op de plek waar het knop je zit voor het laatje te openen precies dezelfde dikte met dubbelzijdig tape.. alleen zorg je ervoor dat hij maar aan 1! kant plakt.. en nu kan je gewoon rechts onder op het frontje drukken en het laadje gaat open..
btw windows kan ook. rechtermuisknop op cdrom speler -> uitwerpen.. ;)
thx, hoef ik 't teminste niet zelf uit te type _/-\o_ :9

• ase-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-06-2023
hmm lol oke, zal het proberen. feit is wel dat mijn case niet meer in de schappen ligt wss.

You can't stop the waves from coming, but you can learn how to surf.

• Alm4riC
ase- schreef op zondag 03 april 2005 @ 22:13:
hmm lol oke, zal het proberen. feit is wel dat mijn case niet meer in de schappen ligt wss.
Is niet zoveel werk, ik was er in 10 min klaar mee ;)
Pagina: 1