Ik heb net Suse 9.0 geinstalleerd.
Als ik Linux opstart, gaat alles goed, tot ik het loginscherm zou krijgen. Daar krijg ik allemaal horizontale strepen over een blauwe achtergrond. De strepen zitten vooral onderin.
Na wat zoeken geprobeerd de Nvidia driver (FX5200) opnieuw te installeren via YOU. Daarvoor moest je eerst naar runlevel 3 gaan. In YOU kon ik 'm alleen niet vinden. Dus ik ga maar weer wat anders proberen, en ga naar runlevel 5. Tot mijn verbazing krijg ik dan gewoon een goeie gui voor m'n neus.
Maar als ik weer opnieuw opstart, is de gui weer kaduk. Een switch naar runlevel 3 en weer terug, en dan werkt 't wel.
Is er een manier om die gui meteen werkend te laten krijgen? (vast wel

) Het is niet heel vervelend, maar toch ook niet echt handig.
Verder wil m'n USB muis helemaal niks. Bij de installatie deed ie al niks, en ook met het configureren krijg ik niet voor elkaar dat hij ook maar iets geeft.
een cat /dev/mice (o.i.d. had ik ook van got) gaf helemaal geen output. Wat zou betekenen dat er geen data van de (verwachtte) usb-port komt?
Ik zit nu met een oude ps/2 muis, en die werkt (na instellen) wel gewoon. Maar ik heb toch liever m'n draadloze-optische usb muis.
Wie kan me helpen bij deze 2 probleempjes? Ik heb niet veel ervaring met Linux, maar wil graag leren.