[html/css] Menu probleem

Pagina: 1
Acties:

• Tommetje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-11-2024
Ik heb mbv dit artikel een menu gemaakt, maar nu ik wat css aan het toepassen ben, werkt het niet meer in IE (6.0). Een submenu verschuift namelijk zo'n 30 pixels naar rechts. Ook staat het menu niet helemaal in het midden (in IE en Firefox 1.0.2), het menu heeft deze margin: 0 auto; en div#container heeft text-align: center. Een width toevoegen aan 't menu heeft geen nut, omdat het menu dynamisch moet zijn. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd (stijl eruit gesloopt, geen resultaat, margin: 0 auto; weggehaald, nope resultaat), en ik ben ten einde raar. Iemand een ideetje? :)

Voorbeeldje
html
css

[ Voor 5% gewijzigd door Tommetje op 30-03-2005 17:38 ]

Hoi!

• KillerDream
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-12-2025
code:
1
2
3
4
5
6
div#container
{
    margin: 0 auto;
    width: 750px;
    text-align: center;
}
Dit kan volgens mij niet bij margin. Het is 0 wat? (px bijvoorbeeld)
En daar achter heb je ook nog auto, dat is dubbel.

code:
1
2
3
4
5
6
ul#menu
{
    list-style: none;
    padding: 0;
    margin: 0;
}
Hier mist ook wat de 0 precies is. Ik neem aan px.

• NH298
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10-2021
Hmm, 0 is 0 daar hoeft geen aanduiding achter, en "0 auto" is ook gewoon goed (0 voor top en bottom en auto voor left en right). ;)

System specs

• KillerDream
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-12-2025
NH298 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 18:14:
Hmm, 0 is 0 daar hoeft geen aanduiding achter, en "0 auto" is ook gewoon goed (0 voor top en bottom en auto voor left en right). ;)
Oke, ook weer wat geleerd :)

Verwijderd

zet in ul#menu li eens je padding en margin op 0...
en in ul#menu li ul je margin op 0

heb het zelf niet uitgeprobeerd

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2005 19:27 ]

• Tommetje
Je bent geweldig! Het werkt! Danku! :)

Nu alleen nog het probleem van het centreren :P

Hoi!

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-04 07:10

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Je container div is breder dan je menutje :) daarom komt het menu niet exact in t midden te staan.

Specs | Audioscrobbler

Verwijderd

precies... zet je ul#menu width op 680px (8 buttons van 85px breed) en dan wordt de ul netjes gecentreerd. Of je moet inderdaad de container width aanpassen naar 680px. Kan ook...

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:16

crisp

Devver

Pixelated

Theoretisch kan het door je ul een display:inline-block te geven en het parent-element een text-align:center, maar volgens mij is Opera de enige browser die dat (goed) geimplementeerd heeft (en misschien dat Firefox 1.1 er straks goed mee overweg kan). Voor de rest zie ik geen mogelijkheid om een block-level element te centreren zonder 'm een fixed width te geven.

Intentionally left blank

• Tommetje
crisp schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 00:08:
Theoretisch kan het door je ul een display:inline-block te geven en het parent-element een text-align:center, maar volgens mij is Opera de enige browser die dat (goed) geimplementeerd heeft (en misschien dat Firefox 1.1 er straks goed mee overweg kan). Voor de rest zie ik geen mogelijkheid om een block-level element te centreren zonder 'm een fixed width te geven.
Jammer.. Maar goed, heb het menu nu maar een vaste breedte geven. Thnx voor het meedenken allemaal. :)

Hoi!

Pagina: 1