[XP] Windows update bij gebruiker met beperkte rechten?

Pagina: 1
Acties:

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-04 22:50
Hey,

Om veiligheidsredenen heb ik gezorgd dat de standaard account op een pc van een kameraad (leek) een account is met beperkte gebruikersrechten. De admin-account heb ik verborgen van het logon-screen en wordt dus niet gebruikt (enkel als het nodig is).

Nu merk ik dat je met een gebruiker met beperkte rechten je pc niet kan updaten bij http://windowsupdate.microsoft.com. Je krijgt dan een melding dat je admin moet zijn.

Ik heb bij die pc ook ingesteld dat updates van MS automatisch moeten gedownload worden en geïnstalleerd worden. Worden deze wel geïnstalleerd onder een gebruiker met beperkte rechten? Of moet die kameraad dus nu en dan inloggen als admin?

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Verwijderd

Als ik mij niet vergis doet hij dit niet. Je hebt dan namelijk nergens schrijf rechten
je moet die echt doen als admin

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-04 22:50
Hm...
is wel vervelend natuurlijk.

Men zegt toch dat je systeem pas echt veilig is als je niet als admin je Word-tekstjes zit te typen e.d.. Dus je zou dan een extra account met beperkte gebruikersrechten moeten aanmaken.

Maar dan werkt Windows Update niet meer!? En dat is ook niet veilig!

Moet ik dan maar een afweging maken? De PC als admin gebruiken of de PC niet meer automatisch laten updaten via WindowsUpdate?

Of kan ik instellen dat de Windows-update-module admin-rechten krijgen? Hoe doe ik dat?

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
De updates automatisch installeren gebeurt ook als er geen admin ingelogd is. Gok dat die via de SYSTEM account worden binnengehaald. Met SUS ook. Je kan wel met runas of anders runaspro (kan je kant en klare admin snelkoppelingen mee bakken) de site met een snelkoppeling openen als hij er toegang toe moet hebben. Alleen essentieele dingen worden automatisch geinstalleerd.

Je moet wel eerst als administrator automatisch downloaden en installeren aanzetten. Gebruikers krijgen dan een niet veranderbaar schermpje te zien als ze er in het configuratiescherm op klikken. Je kan natuurlijk ook met een programma als tweakxp en wat creativiteit alles verstoppen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters