I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.
OF bij de 3 pc's die niet op Internet mogen komen geen gateway instellen
OF een tweede subnet in de router aanmaken, waarin geen gateway is ingesteld..
eerste optie is het makkelijkst
OF een tweede subnet in de router aanmaken, waarin geen gateway is ingesteld..
eerste optie is het makkelijkst
[ Voor 13% gewijzigd door SyS_ErroR op 30-03-2005 16:57 ]
Oplossing een werkt niet
als een internet PC besmet is kan deze de rest over het lan besmetten.
Maar dit zal je altijd houden als je het netwerk ook wil gebruikenn voor bestand en printerdeling.
als een internet PC besmet is kan deze de rest over het lan besmetten.
Maar dit zal je altijd houden als je het netwerk ook wil gebruikenn voor bestand en printerdeling.
1+1+1 = 1
Ik denk dat het risico dat een pc (die verbonden is met het internet) besmet geraakt en andere pc's (ook die niet verbonden zijn met het internet) begint te infecteren onvermijdelijk is. Ik zou dan al twee fysiek gescheiden netwerken moeten aanleggen om zoiets te vermijden. Maar die situatie is hier niet gewenst.
Maar door enkel de pc's die online moeten zijn te verbinden met het net en de rest niet, wou ik het risico beperken.
@Joto: bedoel je dan dat als ik een tweede subnet in de router aanmaak ik bovenstaand risico niet loop? Kan ik met elke router meerdere subnetten aanmaken? Heb je daar een goede URL over?
Maar door enkel de pc's die online moeten zijn te verbinden met het net en de rest niet, wou ik het risico beperken.
@Joto: bedoel je dan dat als ik een tweede subnet in de router aanmaak ik bovenstaand risico niet loop? Kan ik met elke router meerdere subnetten aanmaken? Heb je daar een goede URL over?
I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.