Toon posts:

DUAL CHANNEL

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zit het nou met dual channel,
moet je 2 identieke geheugen reepjes hebben van het zelfde merk en de zelfde snelheid,
maakt het merk niet uit, maakt de snelheid niet uit?

Ik dacht het eerst maar ik heb van andere gehoord dat dat niet hoeft...
wie weet het allemaal precies?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

PMG FAQ

lees eens goed de FAQ die bovenaan staat van pmg ;)
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 16:55:
a een niet zo schreeuwerige titel aub
b lees de faq eerst even
c probeer te zoeken
en als je b zegt mag je ook wel de link geven hoor, dat is wat duidelijker voor de ts ;)

[ Voor 60% gewijzigd door chucky666 op 30-03-2005 16:58 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

a een niet zo schreeuwerige titel aub
b lees de faq eerst even
c probeer te zoeken

Verwijderd

Het werkt als de dimmetjes het zelfde reageren. De spd instellingen moeten het zelfde zijn, en het gaat ook het beste met 2 de zelfde types. Als je zeker weet het te gaan nemen, zou ik zo'n dual channel kit kopen. Sommige mensen zweren daarbij, maar aan de andere kant is het mij nog nooit niet gelukt om het met werkend te krijgen. Dus ook met 2 verschillende merken (buffalo en kingston in dat geval) en chipjes. Maar als het niet hoeft, zou ik het risico niet nemen.

Verwijderd

Het maakt eigenlijk niet uit als ze van verschillende merken zijn als de SPD Timings Table maar hetzelfde is maar, persoonlijk zou ik voor een setje gaan.

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-07 13:39
Hier was al eerder iets over te vinden. Had je wel ff erbij kunnen zoeken.
-------------
Even in het kort. Dual Channel geheugen verbreedt de datastroom tussen CPU en het geheugen. In plaats van bijvoorbeeld de standaard 3,2GB (512MB 3200 geheugen) bandbreedte krijg je met twee modules 6,4GB. Vooral P4 systemen profiteren van deze extra bandbreedte. Een AMD systeem bijvoorbeeld weer minder, omdat AMD met andere technieken werkt. De P4 is echt een bandbreedte junk.

Waar het om gaat bij Dual Channel is dat het geheugen tegelijkertijd data kan sturen en lezen. Bij één reepje geheugen moet het geheugen dus eerst lezen of schrijven. Bij Dual Channel doet één module het lezen en de andere het schrijven (input/output). Er wordt gewoon beter en efficiënter met de data om gegaan.

M.I. kan je gewoon geheugen van een ander merk er naast plakken. Mits je wel zeker weet dat het dezelfde specificaties heeft als de eerste module. Dus goed letten op MBeetjes, latencies, CAS en herzjes. Wil je zeker zijn dan is het uiteraard beter om meteen 2 reepjes van het zelfde merk en type te kopen. Ben je er meteen van af.

Emos

Verwijderd

Lees dit anders eens door... Invloed van Dual Channel geheugen

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
PMG FAQ is er niet voor niets ;)

En volgende keer niet hele topictitle in caps a.u.b.; staat zo schreeuwerig.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.