Toon posts:

[ASP icm CDO] Mailtjes komen soms niet aan, meestal wel *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
[asp][windows2003 server IIS 6.0][Exchange 2003]
Ik heb een asp script dat achtereenvolgens een pdf-bestand genereert en opslaat op een vaste schijf op de server en vervolgens dit pdf-bestand per email verstuurd.

Nu blijkt dat deze email vaak wel werkt maar af en toe niet. De pdf wordt wel aangemaakt, maar niet vesrtuurd.

IIS en Echange staan op dezelfde server.

Ik maak gebruik van CDO. Het script is goed, want de emails worden meestal aangeboden vanuit asp aan Exchange.

Zelf zit ik te denken over een timeout, zodat de pdf rustig gegenereert kan worden, voordat deze geattached wordt.

Wat denken jullie?

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-04 14:47

Dutch_guy

WYSIWYG

Als je nu eens na het PDF aanmaken en voordat je de e-mail verzend code toevoegt, die controleert of het PDF bestand daadwerkelijk op de schijf staat (mbv het FileSystemObject).

Als je dat een paar keer test en er blijkt dat de PDF in een aantal gevallen nog niet op de server staat, dan weet je dat dat de oorzaak is.

Pay peanuts get monkeys !

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel voor je reactie.

De pdf wordt altijd aangemaakt, dus dat is het probleem niet.

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

Wat Dutch_guy bedoelt is dat misschien op het moment dat jij dat PDF'je probeert te sturen, het nog niet klaar/gesloten/etc. is. Probeer daarom, tussen het maken van het PDF'je en het mailen ervan, dat bestand te openen m.b.v. het FileSystemObject om te zien of het uberhaupt te openen is. Zo niet, dan zul je misschien inderdaad een time-out in moeten bouwen.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021

CaptBiele

No Worries!

kun je niet de foute mails bekijken? ik neem aan dat ze wel altijd gegenereerd worden. Ze kunnen bijvoorbeeld in de BADMAIL folder staan of zo.

en ik weet niet zeker of het ermee te maken heeft, maar gebruik je CDONTS of CDOSYS? De laatste is namelijk voor 2003.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de time-out ingevoerd. Tot nu toe lijkt het goed te gaan.

Het vreemde is dat de emails niet eens aangeboden werden, ze waren niet terug te vinden in de logs of badmail.
Ik gebruik CDOSYS, CDONTS doet het niet op Windows 2003

Bedankt voor zover!
Pagina: 1