Toon posts:

Openen van "Deze Computer" in LAN gaat traag *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiedag allen

Sinds kort heb ik een thuisnetwerk geïnstalleerd. Ik had een PC met breedbandverbinding (kabel). Daar is een notebook bijgekomen. Om die ook op internet te krijgen heb ik een router gekocht die zowel ethernet als draadloos ondersteunt. Mijn PC is verbonden aan de router met een UTP kabeltje, en de laptop gaat er draadloos op. Mijn PC beheert de router.

Alles werkt, internet gaat snel op beide systemen, gedeelde bestanden is ook geen probleem.

Het probleem is dat als ik verkenner open, en klik op "deze computer" (of het + teken ervoor om al men parities te tonen) HEEL traag werkt. Soms zelfs niet en dan crasht ie. Ook programma's die de functie "bladeren" ondersteunen zodat ik files kan gaan zoeken in men mappen of iets moet gaan opslaan werkt heel traag of crasht.

Dit is zo vanaf dat ik de router heb geïnstalleerd.

US Robotics Wireless Turbo Access Point & Router is de naam van de router.

Beide systemen draaien Windows XP home edition

Ben hier ten einde raad!

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Dit is alleen bij de PC of ook bij de laptop?

En geeft hij de gewone tree wel snel weer (bureaublad)

Heb je mappings aangemaakt? Zoja dan heeft hij waarschijnlijk moeite met het benaderen van de netwerkschijven. Haal de mappings anders weg en kijk of hij dan nog zo traag is.

[ Voor 88% gewijzigd door OneUp op 30-03-2005 16:49 ]

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-04 16:43

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

titel edit

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
OneUp schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 16:46:
Dit is alleen bij de PC of ook bij de laptop?

En geeft hij de gewone tree wel snel weer (bureaublad)

Heb je mappings aangemaakt? Zoja dan heeft hij waarschijnlijk moeite met het benaderen van de netwerkschijven. Haal de mappings anders weg en kijk of hij dan nog zo traag is.
De gewone tree wordt meteen geladen. DEZE COMPUTER wordt in die tree een gewone gele map. Bij het aanklikken ervan krijg je rechts dan de hele tijd die zoeklamp van jetje geven naar links en rechts :P

Ik weet wel niet wat je bedoelt me mappings weghalen :o Gedeelde mappen ?

• OneUp
Met mappings bedoel ik netwerkstations :)

Mijn vraag was dus of je netwerkstations in Deze Computer hebt staan. Het zou kunnen dat deze problemen veroorzaken.

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Verwijderd

Topicstarter
Neen, het enige dat er in komt is al men partities + "gedeelde mappen" + "documenten van Filip" (mijn documenten dus)

En hij hoeft ook niet maar één keer zo lang te zoeken, het is elke keer prijs ..

• OneUp
Die gedeelde mappen, deel je die zelf of staan die op een andere locatie?

En was dit probleem bij je pc én laptop of alleen bij je pc?

Verwijderd

Topicstarter
Neen, al die mappen staan op mijn eigen PC

Dit is een screenshot nadat ik eerst lang moest wachten zodat ik links de parities kreeg en rechts aan het wachten ben op dezelfde partities.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/Nosfer/fout.JPG
(hm, nogal klein uitgevallen :s)

Nog problemen hierdoor zijn bv :
  • Als ik MS Paint opstart, duurt het een paar minuten eer het ook daadwerkelijk op men PC verschijnt
  • Als ik mijn DVD writer programma open duurt het een paar minuten eer het scherm verschijnt waar ik men bestanden kan gaan kiezen
  • Als ik in WORD of zo iets wil opslaan of zoeken duurt het ook paar minuten
(in al die gevallen buiten PAINT is crashen soms ook iets dat voorkomt)

EDIT : enkel probleem op mijn PC, laptop werkt perfect !

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2005 17:28 ]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:22

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dan zou ik eens beginnen met defragmenteren.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Topicstarter
DrivinUCrazy schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 17:31:
Dan zou ik eens beginnen met defragmenteren.
Inderdaad, dat is best wel nodig. Zal dat deze nacht en morgenvoormiddag eens laten draaien op de PC.

MAar dat lijkt me nu niet het probleem. Het probleem is ontstaan het moment dat ik de router had geconfigureerd en het netwerk heb gemaakt.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:22

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dan zou het probleem dus ook verholpen zijn als je de pc loskoppelt. Probeer dat eens?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Topicstarter
DrivinUCrazy schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 17:53:
Dan zou het probleem dus ook verholpen zijn als je de pc loskoppelt. Probeer dat eens?
spjitig genoeg niet 8)7
Pagina: 1