Toon posts:

Windows XP home naar Windows XP Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb nu windows XP Home
Maar aangezien ik een server wil opzetten moet ik Windows XP Pro hebben.
Als ik Pro over mijn Home wil zetten behoud ik dan nog alles files welke ik nu op de computer heb staan?
En wat zijn nog andere grote verschillen tussen Home en Pro (positieve punten en negatieve punten?)

Hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen

Groeten,

Roy

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:59

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Voor de verschillen : http://www.microsoft.com/...e/howtobuy/choosing2.mspx
uit onze WOS faq ;)

Wauw, een sig!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bij mijn weten gaat Pro over home heen niet werken, maar je kunt het altijd proberen :Y)

Ik zou sowieso voor een reinstall gaan, da's net zo makkelijk. File wel backuppen natuurlijk, maar daar hebben de meeste een DVD- of CD brander voor ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:09

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Gaat je niet lukken. Ik heb het al eens een keer geprobeerd. Je moet het opnieuw installeren. Maar wat voor een sever wil je opzetten?

Verwijderd

Topicstarter
Tuurlijk heb ik wel DVD brander maar om alles te moete fikken ben je ook hele tijd bezig (of weet iemand nog mooi prog waarmee ik backup kan maken).

Ennuh ik wil een Game Server Maken (voor Rainbow Six)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
LoeiOrdinair schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 16:39:
Gaat je niet lukken. Ik heb het al eens een keer geprobeerd. Je moet het opnieuw installeren. Maar wat voor een sever wil je opzetten?
onzin, ik heb bedrijfsmatig vaak zat een Pro over een Home heengezet je kan netjes upgraden (mits de taalversie wel hetzelfde is!!)

bedrijfsmatig en dan XP home :? jazeker.. laptops die XP home hadden en naar XP pro moesten (vanwege domainpolicy's etc,etc)

[ Voor 15% gewijzigd door Zwelgje op 30-03-2005 18:21 ]

A wise man's life is based around fuck you

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 16:47:
Tuurlijk heb ik wel DVD brander maar om alles te moete fikken ben je ook hele tijd bezig (of weet iemand nog mooi prog waarmee ik backup kan maken).

Ennuh ik wil een Game Server Maken (voor Rainbow Six)
Persoonlijk zie ik de link XP Pro <> Rainbow Six niet echt, maar dat doet er even niet toe. Het zou in princiepe geen probleem moeten opleveren met een upgrade installatie. Dit kan je geloof ik al aangeven in het setupschermpje wat je krijgt als je de xp pro cd er in stopt onder Windows. Anders moet je gewoon van de cd af booten, installeren selecteren en Windows zou als het goed is dan moeten zien dat er al een Windows versie geïnstalleerd is en moeten aanbieden om deze te upgraden.

Previous VersionWindows XP Home EditionWindows XP Professional Edition
Windows 3.11NoNo
Any Evaluation VersionNoNo
Any Server VersionNoNo
Windows 95NoNo
Windows 98/Windows 98 SEYesYes
Windows MEYesYes
Windows NT Work Station 3.51NoNo
Windows NT Work Station 4.0NoYes
Windows 2000 ProfessionalNoYes
Windows XP Home Edition-Yes
Windows XP Professional EditionNo-

bron

[ Voor 12% gewijzigd door the_shadow op 30-03-2005 19:54 ]

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Pagina: 1