Toon posts:

[XP] Microsoft Office: Fout 1706

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het gebeurt de laatste tijd steeds vaker dat wanneer ik een webpagina probeer te openen ik het bekende Windows schermpje krijg met de volgende mededeling:

Microsoft Office 2000 Professional.
Een ogenblik geduld.
Windows is bezig met het configureren van Microsoft Office 2000 Professional

Het scherm laat zich niet wegdrukken en ook de bewuste pagina waarop ik ben beland niet.
Na een minuutje of anderhalf waarin ik niks kan uitrichten krijg ik de volgende mededeling:

Fout 1706 Microsoft kan geen bron vinden voor dit bestand.

Volgens mij valt er ook niks te configureren want ik heb Microsoft Office 2000 niet geinstalleerd!
Ik heb van alles uitgeprobeerd maar vind geen oplossing dit probleem te voorkomen.

Is er iemand die deze computerleek kan helpen..?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:09

lier

MikroTik nerd

Heb je wel een (deel)installatie van Office op je systeem (gehad) ?

Heeft vaak te maken met een mislukte deinstallatie of een installatie met een slechte CD.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 16:29:
Heb je wel een (deel)installatie van Office op je systeem (gehad) ?
Heeft vaak te maken met een mislukte deinstallatie of een installatie met een slechte CD.
Ja dat heb ik...

Een vriend wilde me verassen en had MO-2000 geinstalleerd maar ik had het op deze machine voor thuisgebruik niet nodig en heb het eraf gehaald.

Ook heb ik zover mij bekend totaal geen bestand meer op de computer zitten dat de titel draagt Microsoft Office 2000 of delen van dat woord. Ik heb in verkenner alles nageplozen maar ook daar vind ik niks.

Weet jij waar en wat ik nog moet deinstlleren...?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je Office 2000 ooit wel op de pc gehad? Is de pc verder helemaal up to date qua Windows patches? Wat heb je allemaal al geprobeerd? Hier op GoT onderzoeken we het probleem altijd even alvorens een vraag te stellen. Lees hierover Algemene gedragsregels (Netiquette) even door :)

Zoek ook in het register even of er misschien verwijzingen naar Office staan, ik geloof dat 2000 versie 9 was. Een registercleaner kan je daar wellicht bij helpen :)

[ Voor 23% gewijzigd door sanfranjake op 30-03-2005 18:32 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 11:20

Sayko

Knowledge Is Power

Misschien even alle registry entries van MSO 2000 verwijderen in het register? Of staat het nog in je add/remove sectie van configuratiescherm?

Verwijderd

En dan verplaats ik hem nog eventjes naar Software Algemeen :)

Verwijderd

Topicstarter
quote: sanfranjake
Heb je Office 2000 ooit wel op de pc gehad? Is de pc verder helemaal up to date qua Windows patches? Wat heb je allemaal al geprobeerd?
Ik heb MO2000 inderdaad ooit op de pc gehad en hij is (altijd) volledig 'up-to-date'. Het is waarschijlijk juist dáárom dat ik me er zo aan erger, ik ben erg precies in die dingen.
quote: sanfranjake
Hier op GoT onderzoeken we het probleem altijd even alvorens een vraag te stellen.
Ik ben niet onbekend hier 'sanfranjake', al bezoek ik 'Gathering' niet meer dagelijks...
Een registercleaning had ik eerder al uitgevoerd.
quote: Hoodlum2000
Misschien even alle registry entries van MSO 2000 verwijderen in het register?
Ook die heb ik eerder al allemaal nagelopen en verwijderd.
Misschien is het een goed idee 'Office2000' er opnieuw op te zetten. Ik heb ruimte genoeg en als 'ie me dan niet meer lastig valt.... ;) !!

Iedereen hartelijk dank tot zo ver !!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:09

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 21:26:
Misschien is het een goed idee 'Office2000' er opnieuw op te zetten. Ik heb ruimte genoeg en als 'ie me dan niet meer lastig valt.... ;) !!
Misschien is dat iets te veel...
Heb je al een keer de installatie CDRom van Office in je systeem gestopt bij deze foutmelding ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
quote: Lier
Misschien is dat iets te veel.Heb je al een keer de installatie CDRom van Office in je systeem gestopt bij deze foutmelding ?
Nee nog niet; die CDRom ligt namelijk op de zaak maar omdat ik dus alles meende te hebben gewist staat er -voor zover ik kan overzien- niets meer op de computer.

Zal morgen de CDRom meenemen en hem er bij een foutmelding ingooien en dan zie ik verder...
Desnoods installeer ik hem opnieuw...

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Wat zegt de MS Knowledge base over deze fout? Ga es kijken op de site van Microsoft zelf, vaak staat daar wel een verklaring voor hun cryptische errorcodes.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Pagina: 1