Pictogrammen schikken op datum o.a. in windows XP

Pagina: 1
Acties:

• Andrasman
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-07-2025
Hé mensen,

Ik zoek me rot naar iets wat zo simpel zou moeten zijn. Met een gebroken hoofd kom ik bij u ;)

Ik wil mijn pictogrammen kunnen schikken op datum. Zo simpel is het eigenlijk. Maar als ik nu klik op "pictogrammen schikken op" krijg ik een rijtje nutteloze dingen als "Naam, punten, type, artiest, album, jaar, nummer, duur". In e goede oude tijd had ik toch echt ook datum e.d. in dat rijtje staan. Hoe krijg ik dit terug?

Het ligt trouwens niet aan het feit dat bij eigenschappen van een map, bij het tabblad "aanpassen", ingevuld staat dat het een muziek map of foto map of whatever is. Iets wat wel voor de hand zou liggen naar mijn mening.

Er zijn vast wel meer mensen met dit probleem. Help?

Andrasman

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
als je de beeldinstellingen van die map op details zet, dan kun je kolommen toevoegen en zo kun je ook datum of op gewijzigd sorteren.

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

• Dirk
  • Laatst online: 15:57

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
gewoon weer een datamap van maken?

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• nick_vh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-04-2025
misschien kan je ook eens aangeven of dit in een map is, welke windows je gebruikt? hier heb ik allesinds arrange icons by --> en dan modified en dan sorteert deze op datum van laatst aangepast.

je kan ook in een map rechts klikken op Name (of op Naam bij jou- en dan de eigenschap datum aanvinken en voila

beter zoeken volgende keer ;)

[ Voor 3% gewijzigd door nick_vh op 30-03-2005 15:56 ]

• Andrasman
  • Laatst online: 21-07-2025
De allerlaatste optie is de enige mogelijkheid die werkt. Bedankt :)
Vind het echter niet de meest logische manier om dat rijtje bij "pictogrammen schikken op" te wijzigen door in een andere modus te moeten (details) en dan die waarden te gaan veranderen. Maar goeed.

Over de andere mogelijkheden voor het geval er andere mensen zijn met dit probleem zal ik die nog even weerleggen.

Ten eerste als ik de weergave op details zet, heb ik nog altijd alleen maar de rijtjes met "grootte, type, artiest, titel album, jaar, nummer, duur". Daar heb ik dus nix aan.

2e suggestie, dat ik er een datamap van moet maken werkt dus niet. zie eerste post.

Zoals in de topic staat gebruik ik trouwens Windows XP, redelijk nieuwe nederlandse versie. Ik wil inderdaad mijn pictogrammen schikken op datum in een willekeurige map. Dat arrange icons by is hetzelfde als in het nederlands "pictogrammen schikken op" in de nederlandse versie dus dat zou wel erg makkelijk zijn zeg maar.

Andrasman

Verwijderd

Weerleggen is goed (leren we van), maar dan moet je natuurlijk niet 'valsspelen'
Ten eerste als ik de weergave op details zet, heb ik nog altijd alleen maar de rijtjes met "grootte, type, artiest, titel album, jaar, nummer, duur". Daar heb ik dus nix aan.
leonvanderbeek schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 15:54:
als je de beeldinstellingen van die map op details zet, dan kun je kolommen toevoegen en zo kun je ook datum of op gewijzigd sorteren.
Zie het sleutelwoord toevoegen
Pagina: 1