[radeon] TV-out kapot?

Pagina: 1
Acties:

• CommanderKeen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-07 21:38
hey, ik zit met een probleem. (en ja, ik heb al in de FAQ gekeken, en de search gebruikt ;))

ik heb een radeon 9700pro, dus een s-video out, en een sony TV, met daartussen een s-video kabel van 10 meter, en een scartblokje.

hij heeft het altijd goed gedaan, maar sinds een tijdje doet hij niets meer... (heb al nieuwe kabel, nieuw scartblok gekocht)
omdat beelden meer zeggen dan 1000 woorden:

Afbeeldingslocatie: http://www.promille2003.nl/datas/users/3-IMG_3003.jpg
ik weet niet of het uitmaakt in welke scart ingang ik dat ding moet gooien? heb m in elk geval in allebei de uitgangen geprobeerd, zonder succes...

Afbeeldingslocatie: http://www.promille2003.nl/datas/users/3-IMG_3004.jpg
ook hier heb ik volgens mij elke combinatie geprobeerd..

Afbeeldingslocatie: http://www.promille2003.nl/datas/users/3-Untitled-2.jpg
mijn instellingen..zoals je ziet blijft het tv icoontje grijs :(

ik heb ook nog de detectie van de tv te forceren, maar zonder succes..
heeft er iemand een idee, waar het aan zou kunnen liggen??
tnx in advance

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Je moet de TV aangesloten hebben voordat je je PC aanzet... anders wordt de TV-out niet herkend.
Heb je het schakelaartje op dat scartblokje wel in de SVHS stand staan?!? Ook in geval dat het schakelaartje in de verkeerde stand stond moet je je PC herstarten om de TV-out te kunnen activeren.

[ Voor 56% gewijzigd door haggard op 30-03-2005 15:43 ]

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:49
haggard schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 15:40:
Je moet de TV aangesloten hebben voordat je je PC aanzet... anders wordt de TV-out niet herkend.
Heb je het schakelaartje op dat scartblokje wel in de SVHS stand staan?!? Ook in geval dat het schakelaartje in de verkeerde stand stond moet je je PC herstarten om de TV-out te kunnen activeren.
Hmm bij mij heeft hij nog nooit de tv herkent, moet altijd probleem oplossen aanklikken en dan tvout forceren gebruiken.

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Hmm bij mij heeft hij nog nooit de tv herkent, moet altijd probleem oplossen aanklikken en dan tvout forceren gebruiken.
Nee, ik bedoel ook niet dat windows je TV herkent ofzo, maar dan wordt de TV-out pas selecteerbaar.
Als je je PC opstart zonder een TV/Video eraan en als je in windows zit de kabel er in drukt zal je de TV-out niet kunnen selecteren (is dus grijs).

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

haggard schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 15:50:
[...]
Nee, ik bedoel ook niet dat windows je TV herkent ofzo, maar dan wordt de TV-out pas selecteerbaar.
Als je je PC opstart zonder een TV/Video eraan en als je in windows zit de kabel er in drukt zal je de TV-out niet kunnen selecteren (is dus grijs).
Bij mij checkt hij het elke keer als ik dat config windowtje open.

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-02 16:15

Cramthabam

Leef en laat leven

Ik zie nog een aansluiting op het scartblok zitten. Moet de kabel daar niet op? En het scartblok staat die wel goed? Dus op ingang. Heb je toevallig ook een nieuw verloopkabeltje gekocht? Zo ja dit kan ook het probleem geven daar niet elke werkt.

• CommanderKeen
Cramthabam schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 15:55:
Ik zie nog een aansluiting op het scartblok zitten. Moet de kabel daar niet op? En het scartblok staat die wel goed? Dus op ingang. Heb je toevallig ook een nieuw verloopkabeltje gekocht? Zo ja dit kan ook het probleem geven daar niet elke werkt.
nee, kabel moet in svideo uitgang.. en ja het scartblok staat ook goed, en ja ik heb een nieuw videoverloopkabeltje gekocht maar die is getest in de winkel werd mij verteld..

maakt het nog iets uit in welke ingang van de tv het scartblok zit?

Verwijderd

Het misschien maar een id maar was bij ons ook gebeurt:

Check je kabeltje ofdat er geen pinnetje krom gebogen is ... ik heb eeuwig naar oplossing gezocht totdat ik erachter kwam dat er een pinnetje krom was

Is maar id :X

• CommanderKeen
nope, alles gecheckt, bovendien is de kabel gloednieuw

• CommanderKeen
heb net mijn tv aangesloten op een labtop met tv-out, en dat werkte gewoon, het probleem ligt denk ik bij mijn videokaart... (radeon 9700pro)

Verwijderd

Gewoon even je videokaart opnieuw installeren (dus eerst de-installeren -->reboot --> opnieuw installeren) Ik geloof dat er bij de tools van de Catalyst drivers een handige hotkey zit (Alt + F5). Daarmee switcht ie je primary display tussen tv en monitor. That should do the job, anders kun je het ook nog proberen via de extended desktop van XP.
Pagina: 1