Excel Crash na aanpassen + opslaan .xls

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-07 20:38
Bij een klant van ons hebben we een zeer raar probleem. Zij draaien daar Exact Globe 2000. Daarmee kan je naar een exceldocument exporteren, met bijvoorbeeld de balans. Dit geexporteerde excel document is de basis van een erg groot excel document, bestaande uit tientallen werkbladen, formules en berekeningen, maar dus ook nog met de koppeling naar Exact toe.

Nou is het vreemde, dat wanneer de maker van dit document het document opent, iets aanpast en weer sluit, dat het document (op die pc) dan corrupt lijkt te zijn. Elke keer als dat document geopend word, crash Excel.

Gaan we dit bestand echter op een volledig nieuw geinstalleerde pc opstarten (zelfde windows, zelfde office en zelfde SP's als op de probleemPC), dan werkt het wel zonder problemen. Bestand is dus duidelijk niet corrupt.

Geen probleem, we installeren de "probleemPC" opnieuw, zoals ook met de werkende pc is gebeurd. Exact weer geinstalleerd en alle rechten aan de gebruiker gegeven. En nog steeds crasht hetzelfde document.

Ik heb overal al gezocht. Gebruikersrechten, Office Versies, Windows Versies, Service Packs, updates. het komt dus op meerdere PC's voor dat het crasht (inclusief onze eigen pc op kantoor), behalve op die ene "werkende" pc.

Alle PC's hebben Windows XP PRO SP2 draaien en Office XP of Office 2003. De officeversie maakt niets uit, het crasht op beiden offices.

Heeft iemand hier nog slimme ideeen hoe dit op te lossen ? Het is een document waar ongeveer 200 uur werk in zit en dus ERG belangrijk is voor onze klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als je nou eens die koppeling weghaalt vanuit het document naar Exact? ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massiefje
BtM909 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 15:35:
Als je nou eens die koppeling weghaalt vanuit het document naar Exact? ;)
Ik moet eerlijk zeggen: ik heb er aan zitten denken, maar ik kan de koppeling niet zo goed vinden. *schaam*

Er zit op de werkbalk een extra knopje, die synchroniseert dan 2 werkbladen met exact, maar weet niet zo goed waar die vandaan komt. (Excel is nooit mijn sterkste kant geweest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Oh wacht, dus als het document wordt geopend en bewerkt, dan is er geen communicatie met Exact?

Dan zou dat in principe niet het probleem moeten zijn. Wat gebeurt er als je het document opent op een werkplek waar geen Exact aanwezig is?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massiefje
BtM909 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 15:41:
Oh wacht, dus als het document wordt geopend en bewerkt, dan is er geen communicatie met Exact?

Dan zou dat in principe niet het probleem moeten zijn. Wat gebeurt er als je het document opent op een werkplek waar geen Exact aanwezig is?
Crash. Er is maar 1 PC (weliswaar met Exact) waar het wel werkt. Hier op kantoor zelf draait geen Exact bij ons, maar toch crasht het elke keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massiefje
Iemand nog enig idee ? Ik ben echt radeloos wat dit betreft.
Pagina: 1