Toon posts:

LFS chapter 6.11 gaat mis...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben laatst begonnen een LFS 6.0 te bouwen vanuit een archlinux systeem. Het ging goed tot aan hoofdstuk 6.11. Het temporary systeem gebouwd in hoofdstuk 5 zoals het hoorde, alles ging goed.

Toen ik echter glibc-2.3.4 zou compileren voor de tweede keer (met de zelfgebakken compiler en libraries), liep hij op een error bij

../glibc-2.3.4-20040701/configure --prefix=/usr \
--disable-profile --enable-add-ons=nptl --with-tls \
--with-__thread --enable-kernel=2.6.0 --without-cvs \
--libexecdir=/usr/lib/glibc \
--with-headers=/tools/glibc-kernheaders

het komt tot hier:

checking build system type... i686-pc-linux-gnu
checking host system type... i686-pc-linux-gnu
checking sysdep dirs... sysdeps/i386/elf nptl/sysdeps/unix/sysv/linux/i386/i686 nptl/sysdeps/unix/sysv/linux/i386 nptl/sysdeps/unix/sysv/linux nptl/sysdeps/pthread sysdeps/pthread nptl/sysdeps/unix/sysv nptl/sysdeps/unix nptl/sysdeps/i386/i686 nptl/sysdeps/i386 sysdeps/unix/sysv/linux/i386 sysdeps/unix/sysv/linux sysdeps/gnu sysdeps/unix/common sysdeps/unix/mman sysdeps/unix/inet sysdeps/unix/sysv/i386 sysdeps/unix/sysv sysdeps/unix/i386 sysdeps/unix sysdeps/posix sysdeps/i386/i686/fpu sysdeps/i386/i686 sysdeps/i386/i486 nptl/sysdeps/i386/i486 sysdeps/i386/fpu sysdeps/i386 sysdeps/wordsize-32 sysdeps/ieee754/ldbl-96 sysdeps/ieee754/dbl-64 sysdeps/ieee754/flt-32 sysdeps/ieee754 sysdeps/generic/elf sysdeps/generic
checking for a BSD-compatible install... /tools/bin/install -c
checking whether ln -s works... yes
checking for gcc... gcc
checking for suffix of object files... configure: error: cannot compute suffix of object files: cannot compile
See `config.log' for more details.

en waar het aan ligt ? Ik heb ergens gelezen dat het misschien helpt om de binutils van Debian te installeren op het temporary system. Maar dat lijkt me een beetje een rare oplossing. Is dat een aangepaste source dan of zo ? En waarom werkt het niet gewoon meteen, alle LFS sourcepackages van versie x zijn toch op elkaar afgestemd?

kent iemand dit probleem ?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

En wat ben je nu vergeten ? :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:18
Ik heb bij LFS vaak zat mee gemaakt dat je denkt alles gedaan te hebben.
maar dan blijkt dat je uiteindelijk net over dat ene zinnetje hebt gelezen dus lees even wat er voor je huidige chapter staat voor dat zo nodig nog een keer uit.
mijn tip blijf proberen ik heb nooit gehad dat er een fout zat in LFS

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:00
Ik hoo toch dat er geen fouten in zitten, ik heb gisteren mijn boekje + cd binnen gekregen (weet het, kan het zo downloaden, maar dit soort projecten wil ik best wel steunen :) ) en ga volgende week proberen

(heb het ooit eens draaiend gehad (versie 4) op een P233 (duurt laaaaaaaang), erg irritant als dan een week erna de HD *ploink* geluiden maakt :( )

Verwijderd

Topicstarter
Hmm. het lijkt of hij de tijdelijke gcc niet kan vinden, in /tools/bin. Maar die bestaat wel !

Iets met het PATH is het ook niet want hij refereert zelf naar de dir waar hij in zit (/tools/bin).

gcc --version </dev/null >&5
../glibc-2.3.4-20040701/configure: line 2584: /tools/bin/gcc: No such file or di
rectory

deze foutmelding komt vier keer voor. Dan komen de cache- en outputvariabelen...

Verwijderd

Volgens mij werkt je compiler - gcc dus - gewoon niet in de chrooted environment, en ik heb zo het sterke vermoeden dat de reden daarvoor is dat je gcc niet gelinkt is tegen /tools/lib!
In dat geval: terug naar hoofdstuk 5 en even gcc opnieuw bouwen. Zorg er terug voor dat je de twee patches hebt, no_fixincludes-1 en specs-1.
Dan zou het moeten werken. Succes! :)
Skuzz schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 16:17:
Ik hoo toch dat er geen fouten in zitten, ik heb gisteren mijn boekje + cd binnen gekregen (weet het, kan het zo downloaden, maar dit soort projecten wil ik best wel steunen :) ) en ga volgende week proberen

(heb het ooit eens draaiend gehad (versie 4) op een P233 (duurt laaaaaaaang), erg irritant als dan een week erna de HD *ploink* geluiden maakt :( )
Veel fouten zullen er niet inzitten denk ik. Ik heb er toch nog maar eentje ontdekt en ik bouw nu al een jaar of 3 systeempjes gebaseerd op LFS (ik ben nog begonnen met 3.3 dacht ik).

En jij weet niet wat traag is! Ik heb 2,5 jaar geleden een router/firewall gebouwd gebaseerd op LFS en dat was een 486 DX2-66 machine met 32 MB ram (voldeed prima en was lekker zuinig met stroom wat handig is al ie 24/7 draait). Kijk, dat is pas traag. Alleen al een glibc of gcc bouwen was een kleine dag werk :X Als je dan bedenkt dat ik vorig jaar op m'n dual Athlon workstation op één zondagnamiddag een compleet LFS heb gecompileerd inclusief een X met window manager en weet ik wat nog allemaal, dan merk je dat we op 10 jaar tijd een flinke weg hebben afgelegd :+

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2005 21:57 . Reden: Posts sparen door reacties samen te nemen hehe ]

• psyBSD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

(jarig!)
irc.linuxfromscratch.org
#lfs
#lfs-support

De mensen op die IRC-kanalen hebben aardig wat LFS-ervaring, en ook de makers van LFS hangen daar rond.
Over het algemeen kun je daar wel komen met vragen over problemen met LFS.

Schrik niet als je te horen krijgt 'read book, book good' van de aanwezige bot.
Of dat iemand anders dat even meld. Want over het algemeen (zoals al eerder verteld) betekend een fout met LFS dat je iets bent vergeten.

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Verwijderd

Topicstarter
Nee, helaas. Ik heb dat al gedaan, deze keer nog beter in het boek gelezen. Maar het mocht niet baten... Is het een goed idee om helemaal overnieuw te beginnen, of is dat nou weer overdreven ?

Verwijderd

Lijkt me wat overdreven. Maar goed, ik wil even weten of mijn vermoeden juist is. Ik denk dus dat je niet kan compileren in je chrooted environment. Probeer eens om een minimaal stukje C/C++ code zoals bijvoorbeeld
C:
1
2
3
4
5
6
7
#include <stdio.h>

int main()
{
  printf( "Hello world!\n" );
  return 0;
}

in een file te gooien (bvb test.c) en dat dan te compileren en uit te voeren (in je chrooted environment van hoofdstuk 6!!!) met 'gcc -o test test.c && ./test'
Als je niet snel een "Hello world!" ziet verschijnen heb ik gelijk en mag je even terug naar hoofdstuk 5 en moet je daar even het "gcc" stukje opnieuw doen. Anders weet ik het even ook niet meer en wil ik, net als moto-moi, eigenlijk wel eens een stukje "config.log" zien waarvan sprake in je startpost :)

Verwijderd

Topicstarter
Kijk en huiver.

gcc -o test test.c && ./test
bash: /tools/bin/gcc: No such file or directory

/tools/bin/gcc -o test test.c && ./test
bash: /tools/bin/gcc: No such file or directory

Ik kan idd niet compilen, dat klopt ja. Ik heb zoals gezegd de gcc (pass 1 en 2) van hoofdstuk 5 al overnieuw gedaan, maar het hielp niet.

config.log in zijn geheel:

//---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
This file contains any messages produced by compilers while
running configure, to aid debugging if configure makes a mistake.

It was created by GNU C Library configure (see version.h), which was
generated by GNU Autoconf 2.59. Invocation command line was

$ ../glibc-2.3.4-20040701/configure --prefix=/usr --disable-profile --enable-add-ons=nptl --with-tls --with-__thread --enable-kernel=2.6.0 --without-cvs --libexecdir=/usr/lib/glibc --with-headers=/tools/glibc-kernheaders

## --------- ##
## Platform. ##
## --------- ##

hostname = Archus
uname -m = i686
uname -r = 2.6.9
uname -s = Linux
uname -v = #8 SMP Fri Mar 25 12:04:51 CET 2005

/usr/bin/uname -p = unknown
/bin/uname -X = unknown

/bin/arch = unknown
/usr/bin/arch -k = unknown
/usr/convex/getsysinfo = unknown
hostinfo = unknown
/bin/machine = unknown
/usr/bin/oslevel = unknown
/bin/universe = unknown

PATH: /bin
PATH: /usr/bin
PATH: /sbin
PATH: /usr/sbin
PATH: /tools/bin

## ----------- ##
## Core tests. ##
## ----------- ##

configure:1740: checking build system type
configure:1758: result: i686-pc-linux-gnu
configure:1766: checking host system type
configure:1780: result: i686-pc-linux-gnu
configure:1949: checking sysdep dirs
configure:2163: result: sysdeps/generic/elf sysdeps/generic
configure:2182: checking for a BSD-compatible install
configure:2237: result: /tools/bin/install -c
configure:2252: checking whether ln -s works
configure:2256: result: yes
configure:2310: checking for gcc
configure:2326: found /tools/bin/gcc
configure:2336: result: gcc
configure:2580: checking for C compiler version
configure:2583: gcc --version </dev/null >&5
../glibc-2.3.4-20040701/configure: line 2584: /tools/bin/gcc: No such file or directory
configure:2586: $? = 127
configure:2588: gcc -v </dev/null >&5
../glibc-2.3.4-20040701/configure: line 2589: /tools/bin/gcc: No such file or directory
configure:2591: $? = 127
configure:2593: gcc -V </dev/null >&5
../glibc-2.3.4-20040701/configure: line 2594: /tools/bin/gcc: No such file or directory
configure:2596: $? = 127
configure:2600: checking for suffix of object files
configure:2621: gcc -c conftest.c >&5
../glibc-2.3.4-20040701/configure: line 2622: /tools/bin/gcc: No such file or directory
configure:2624: $? = 127
configure: failed program was:
| /* confdefs.h. */
|
| #define PACKAGE_NAME "GNU C Library"
| #define PACKAGE_TARNAME "c-library"
| #define PACKAGE_VERSION "(see version.h)"
| #define PACKAGE_STRING "GNU C Library (see version.h)"
| #define PACKAGE_BUGREPORT "glibc"
| #define USE_REGPARMS 1
| /* end confdefs.h. */
|
| int
| main ()
| {
|
| ;
| return 0;
| }
configure:2638: error: cannot compute suffix of object files: cannot compile

## ---------------- ##
## Cache variables. ##
## ---------------- ##

ac_cv_build=i686-pc-linux-gnu
ac_cv_build_alias=i686-pc-linux-gnu
ac_cv_env_CC_set=
ac_cv_env_CC_value=
ac_cv_env_CFLAGS_set=
ac_cv_env_CFLAGS_value=
ac_cv_env_CPPFLAGS_set=
ac_cv_env_CPPFLAGS_value=
ac_cv_env_CPP_set=
ac_cv_env_CPP_value=
ac_cv_env_CXXFLAGS_set=
ac_cv_env_CXXFLAGS_value=
ac_cv_env_CXX_set=
ac_cv_env_CXX_value=
ac_cv_env_LDFLAGS_set=
ac_cv_env_LDFLAGS_value=
ac_cv_env_build_alias_set=
ac_cv_env_build_alias_value=
ac_cv_env_host_alias_set=
ac_cv_env_host_alias_value=
ac_cv_env_target_alias_set=
ac_cv_env_target_alias_value=
ac_cv_host=i686-pc-linux-gnu
ac_cv_host_alias=i686-pc-linux-gnu
ac_cv_path_install='/tools/bin/install -c'
ac_cv_prog_ac_ct_CC=gcc

## ----------------- ##
## Output variables. ##
## ----------------- ##

AR=''
AS=''
ASFLAGS_config=''
AUTOCONF=''
AWK=''
BASH='/bin/sh'
BISON=''
BUILD_CC=''
CC='gcc'
CFLAGS=''
CPP=''
CPPFLAGS=''
CXX=''
CXXFLAGS=''
DEFINES=''
DEFS=''
ECHO_C=''
ECHO_N='-n'
ECHO_T=''
EGREP=''
INSTALL_DATA='${INSTALL} -m 644'
INSTALL_INFO=''
INSTALL_PROGRAM='${INSTALL}'
INSTALL_SCRIPT='${INSTALL}'
KSH=''
LD=''
LDFLAGS=''
LIBGD=''
LIBOBJS=''
LIBS=''
LN_S='ln -s'
LTLIBOBJS=''
MAKE=''
MAKEINFO=''
MIG=''
MSGFMT=''
OBJDUMP=''
OBJEXT=''
PACKAGE_BUGREPORT='glibc'
PACKAGE_NAME='GNU C Library'
PACKAGE_STRING='GNU C Library (see version.h)'
PACKAGE_TARNAME='c-library'
PACKAGE_VERSION='(see version.h)'
PATH_SEPARATOR=':'
PERL=''
PWD_P=''
RANLIB=''
RELEASE=''
SED=''
SHELL='/bin/sh'
SYSINCLUDES=''
VERSION=''
VERSIONING=''
ac_ct_CC='gcc'
ac_ct_CXX=''
ac_ct_RANLIB=''
all_warnings=''
base_machine='i386'
bindir='${exec_prefix}/bin'
bindnow='no'
bounded='no'
build='i686-pc-linux-gnu'
build_alias=''
build_cpu='i686'
build_os='linux-gnu'
build_vendor='pc'
cross_compiling='no'
datadir='${prefix}/share'
elf='yes'
enable_check_abi='no'
exceptions=''
exec_prefix='NONE'
fno_unit_at_a_time=''
force_install='yes'
gnu_as='yes'
gnu_ld='yes'
host='i686-pc-linux-gnu'
host_alias=''
host_cpu='i686'
host_os='linux-gnu'
host_vendor='pc'
includedir='${prefix}/include'
infodir='${prefix}/info'
ldd_rewrite_script=''
libc_cv_Bgroup=''
libc_cv_as_needed=''
libc_cv_asm_protected_directive=''
libc_cv_cc_with_libunwind=''
libc_cv_cpp_asm_debuginfo=''
libc_cv_forced_unwind=''
libc_cv_fpie=''
libc_cv_gcc_static_libgcc=''
libc_cv_gcc_unwind_find_fde=''
libc_cv_have_bash2=''
libc_cv_have_initfini=''
libc_cv_have_ksh=''
libc_cv_initfinit_array=''
libc_cv_libgcc_s_suffix=''
libc_cv_localedir=''
libc_cv_rootsbindir=''
libc_cv_slibdir=''
libc_cv_sysconfdir=''
libc_cv_z_combreloc=''
libc_cv_z_execstack=''
libc_cv_z_initfirst=''
libc_cv_z_nodelete=''
libc_cv_z_nodlopen=''
libc_cv_z_relro=''
libdir='${exec_prefix}/lib'
libexecdir='/usr/lib/glibc'
linux_doors=''
localstatedir='${prefix}/var'
mach_interface_list=''
mandir='${prefix}/man'
no_whole_archive=''
nopic_initfini=''
old_glibc_headers=''
oldest_abi='default'
oldincludedir='/usr/include'
omitfp='no'
pic_default=''
prefix='/usr'
profile='no'
program_transform_name='s,x,x,'
sbindir='${exec_prefix}/sbin'
shared='default'
sharedstatedir='${prefix}/com'
sizeof_long_double=''
static='yes'
static_nss='no'
subdirs=' nptl'
sysconfdir='${prefix}/etc'
sysnames=' sysdeps/i386/elf nptl/sysdeps/unix/sysv/linux/i386/i686 nptl/sysdeps/unix/sysv/linux/i386 nptl/sysdeps/unix/sysv/linux nptl/sysdeps/pthread sysdeps/pthread nptl/sysdeps/unix/sysv nptl/sysdeps/unix nptl/sysdeps/i386/i686 nptl/sysdeps/i386 sysdeps/unix/sysv/linux/i386 sysdeps/unix/sysv/linux sysdeps/gnu sysdeps/unix/common sysdeps/unix/mman sysdeps/unix/inet sysdeps/unix/sysv/i386 sysdeps/unix/sysv sysdeps/unix/i386 sysdeps/unix sysdeps/posix sysdeps/i386/i686/fpu sysdeps/i386/i686 sysdeps/i386/i486 nptl/sysdeps/i386/i486 sysdeps/i386/fpu sysdeps/i386 sysdeps/wordsize-32 sysdeps/ieee754/ldbl-96 sysdeps/ieee754/dbl-64 sysdeps/ieee754/flt-32 sysdeps/ieee754 sysdeps/generic/elf sysdeps/generic'
target_alias=''
uname_release=''
uname_sysname=''
uname_version=''
use_ldconfig=''
with_cvs='no'
with_fp='yes'
xcoff='no'

## ----------- ##
## confdefs.h. ##
## ----------- ##

#define PACKAGE_BUGREPORT "glibc"
#define PACKAGE_NAME "GNU C Library"
#define PACKAGE_STRING "GNU C Library (see version.h)"
#define PACKAGE_TARNAME "c-library"
#define PACKAGE_VERSION "(see version.h)"
#define USE_REGPARMS 1

configure: exit 1
//---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

doe ns ls -l /tools/bin/gcc en file /tools/bin/gcc?

ik geloof er namelijk niets van dat gcc daar echt staat, zal wel een link oid zijn, met niets aan de andere kant.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Verwijderd

Topicstarter
ls -l /tools/bin/gcc

-rwxr-xr-x 3 root root 169295 Mar 31 10:25 /tools/bin/gcc

file /tools/bin/gcc
file kent hij nog niet uiteraard. Vanuit het host-systeem geeft dit :

file /mnt/lfs/tools/bin/gcc

/mnt/lfs/tools/bin/gcc: ELF 32-bit LSB executable, Intel 80386, version 1 (SYSV), for GNU/Linux 2.6.0, dynamically linked (uses shared libs), not stripped

Verwijderd

Hmm, vaag. Als gcc tegen verkeerde libs gelinkt is zou ie toch zeggen dat ie ergens een shared lib niet kan vinden? En veel verkeerde libs kun je niet hebben, want veel meer dan een libc en een ld-linux heb je niet nodig dacht ik. Anyway:
/mnt/lfs/tools/bin/gcc: ELF 32-bit LSB executable, Intel 80386, version 1 (SYSV), for GNU/Linux 2.6.0, dynamically linked (uses shared libs), not stripped
Dus wil ik natuurlijk weten welke shared libs en of ie die wel kan vinden (ik vermoed van wel). Wat geeft 'ldd /tools/bin/gcc' terug?

Als dat iets normaal terug geeft zou je bijna gaan geloven dat je bash rare dingen doet met je ingegeven commando's :X

Verwijderd

Topicstarter
ldd /tools/bin/gcc

/tools/bin/ldd: line 157: /tools/bin/gcc: No such file or directory

Verwijderd

What the ... ? :?

Een eenvoudige 'ls -l' vindt je /tools/bin/gcc wel terug, maar een ldd niet? Vaag. En ik herinner me niet dat ik ooit iets als 'line 157' in de output van m'n ldd heb gezien, maar dat kan natuurlijk altijd door een verschil in versie komen.

Ok, even checken of ldd dan wel iets anders kan vinden. Neem eens wat andere executables die je op je systeempje hebt. Bijvoorbeeld ar of tar of bzip2 ofzo (zullen nu ook wel in /tools/bin staan bij jou), en voer daar eens ldd op uit. Lukt dat dan wel?

Of er is iets heel raar met je systeem, of ik mis duidelijk iets. Of beide natuurlijk :P

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ehm... ff een zeer stomme vraag, maaruh, je bent toch wel gechroot als je deze versie van gcc wilt gebruiken he ? :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
ldd /tools/bin/bzip2
linux-gate.so.1 => (0xffffe000)
libc.so.6 => /tools/lib/libc.so.6 (0xb7ed2000)
/tools/lib/ld-linux.so.2 => /tools/lib/ld-linux.so.2 (0xb7fe9000)

ldd /tools/bin/make
linux-gate.so.1 => (0xffffe000)
librt.so.1 => /tools/lib/librt.so.1 (0xb7fdf000)
libc.so.6 => /tools/lib/libc.so.6 (0xb7ec8000)
libpthread.so.0 => /tools/lib/libpthread.so.0 (0xb7eb6000)
/tools/lib/ld-linux.so.2 => /tools/lib/ld-linux.so.2 (0xb7fe9000)

dus dat doet hij wel...

En ja, uiteraard ben ik gechroot. Ik mount elke keer als ik ermee bezig ben het proc en devpts , en chroot volgens hoofdstuk 6.3.

Misschien toch maar overnieuw beginnen? Ik weet echt niet wat het kan zijn. Bij het rebuilden van gcc in hoofdstuk 5 heb ik zelfs de sourcedir ervan weggemoffeld, overnieuw geuntard, overnieuw gebuild vanuit de build-dir... hielp niks.

Echte X-files praktijken hier. Dingen die wel bestaan die niet gevonden worden enzo.

• psyBSD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

(jarig!)
Ik zou idd even opnieuw beginnen, en misschien lfs 5.1.1 nemen.
Kun je gelijk wat leuke security-spulletjes uitproberen.

Je zit dan echter wel met een 2.4 kernel, maar gezien de huidige bugs in de 2.6 branch denk ik niet dat dat een probleem zal zijn.

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Verwijderd

Lijkt me geen slecht idee om eens opnieuw te beginnen ja, want ik volg ook niet meer hoor. Je systeem doet wel heel raar.

Een LFS 5.1.1 bouwen kan ook een goed idee zijn, zoals psyBSD zegt. Eenmaal dat prima werkt kun je er eventueel een backup van nemen (just in case) en dan gaan migreren naar een 2.6 kernel mocht je dit willen. Bijvoorbeeld door even de "Guideline for migrating from the 2.4.x to the 2.6.x kernel" door te nemen die bij de LFS hints staat.

Sorry dat we niet echt konden helpen, maar toch nog veel succes en plezier met je LFS gewenst! Eenmaal je de smaak te pakken hebt wil je niet meer terug (en ik spreek uit ervaring) :)

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Begin opnieuw zonder dat je steeds de shell verlaat; Als je op enige moment "vergeet" de Environment variabelen goed te zetten dan bouw je tools die NIET gaan werken na de chroot.

Die no such file or directory is letterlijk 999/1000 keer /lib/ld-linux.so en die zoekt een /tools programma alleen als je de ENV vars niet goed had in ch5.

Lukt het nog niet, kom dan eens langs op IRC, heb je veel directere terug koppeling en kunnen we je helpen om de fout te vinden.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik idd even opnieuw begin, maar om nou gelijk een veel oudere versie te nemen... is dat wel nodig ? Ik bedoel wat is het voordeel ervan. Is het echt zo erg met kernel 2.6 ? Ik bedoel ik heb geen problemen gemerkt met mijn 2.6.9 die nu al een tijdje draait... of mis ik iets.

Ik hoop idd dat het een leuke ervaring wordt. De bedoeling was om linux wat beter te doorgronden, of ik er daarna nooit meer vanaf wil (van lfs dan) weet ik niet. Er zijn wel nadelen, het onderhouden is standaard lastiger (of je moet al een package manager gaan installeren maarja dan ga je toch weer binary, of je moet je eigen packages compileren), en het SysV init systeem vind ik niet mooi... ik zie wel ...
Pagina: 1