Toon posts:

[2003] Update's bij een unattended installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

ik wil een unattended Windows Server 2003 Enterprise CD of DVD maken.

Dit lukt allemaal prima met de tool op de Win2K3 CD en een handleinding die ik gevonden heb op internet. Maar nu: Ik wil graag alle updates die er op dit moment zijn voor Win2K3 toevoegen op deze unattended CD/DVD. Maar hoe werkt dit?

Ik heb wel een ander programma gevonden (http://nuhi.msfn.org/) maar die geeft steeds fouten bij de updates. Ik heb namelijk alle updates al gedownload van de Microsoft website http://v4.windowsupdate.microsoft.com/catalog/nl.

Ik heb wel wat gelezen op de Microsoft website maar dan zou je alle updates in de i386 map moeten doen of zow en dat het één en ander nog zelf maken of zo. Ja sorry, maar die snapte ik niet helemaal.

Kan iemand mij daarmee helpen?

Verder wil ik hierna nog een MSI maken van een server virusscanner zodat ik deze ook meteen op de unattended CD/DVD kan zetten. Maar goed, eerst de updates.

Alvast bedankt.

Greeetz,
Wimpie.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
wacht eerst even lekker op morgen, dan komt de sp1 rtm uit, die kan je namelijk zo slipstreamen op je cdrom :)

voor de officiele release moet je nog even wachten maar morgen gaat ie naar RTM (release to manufacture)

btw: induviduele hotfixes kan je niet slipstreamen op je cdrom, wat je wel kan is een script maken die na de installatie van je OS een zooi patches unattended uitvoerd

zie ook: [rml][ XP] Unattended Install CD Deel 3 (was: OEM CD)[/rml]

A wise man's life is based around fuck you

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
De virusscanner kan je met een msi-file en een GPO installeren. Je zal voor patches wel een installatiescript moeten maken, zoals Erik ook al aangeeft :)

Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd? Hier op GoT verwachten we dat je wat onderzoek doet voor je een topic opent. Hierover in Algemene gedragsregels (Netiquette) meer :)

Groeten onder je posts is niet noodzakelijk. Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Haha okay dan geen greetz meer :P

Maar in ieder geval zal ik eens kijken hoe het met die SP1 gaat. Verder met MSI packets maken heb ik al wel wat kleine dingen uitgezocht maar niet veel Maar dat heb ik er ook staan dat dat na de patches kwam. Hier had ik in ieder geval al wel veel van uitgezocht maar vond gewoon niks.

Ach ja, in ieder geval ga ik dus nu met SP1 proberen en dan een MSI packets maken (Hier zoek ik dus eerst meer informatie over hoor :P).

Bedankt!

Wimpie