Hallo iedereen,
informatie vooraf:
Op het moment ben ik bezig om een eigen koppeling te schrijven tussen Microsoft Office Outlook en Microsoft CRM 1.2. Vanwege het feit dat de koppeling die Microsoft levert niet overweg kan met terminal servers.
Ik ben dus een tool aan het schrijven die mails en afpsraken vanuit outlook naar CRM schrijft. Dit lukt aardig ik heb loop alleen vast op het volgende:
Probleem:
Bij verschillende variable die ik opvraag van zowel een email als een afspraak krijg ik alleen de naam van de persoon terug:
de uitkomst hiervan is piet hein.
nu wil ik eigenlijk het mailadres of nog liever iets hebben als:
oftewel de exchange user.
Hiervan krijg ik namelijk de achternaam en hiermee kan ik gaan zoeken in CRM en dat kan met de volledige naam niet.
ik zou een oplossing willen zoiets wat lijkt op dit (maar werkt!!)
Iemand een idee?!
informatie vooraf:
Op het moment ben ik bezig om een eigen koppeling te schrijven tussen Microsoft Office Outlook en Microsoft CRM 1.2. Vanwege het feit dat de koppeling die Microsoft levert niet overweg kan met terminal servers.
Ik ben dus een tool aan het schrijven die mails en afpsraken vanuit outlook naar CRM schrijft. Dit lukt aardig ik heb loop alleen vast op het volgende:
Probleem:
Bij verschillende variable die ik opvraag van zowel een email als een afspraak krijg ik alleen de naam van de persoon terug:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| voorbeeld organisator van een afspraak is piet hein. als ik de organisator opvraag gaat dat als volgt. dim app as outlook.appointmentitem dim lorganizer as string lorganizer = app.Organizer |
de uitkomst hiervan is piet hein.
nu wil ik eigenlijk het mailadres of nog liever iets hebben als:
code:
1
| /O=BEDRIJFSNAAM/OU=FIRST ADMINISTRATIVE GROUP/CN=RECIPIENTS/CN=Hein |
oftewel de exchange user.
Hiervan krijg ik namelijk de achternaam en hiermee kan ik gaan zoeken in CRM en dat kan met de volledige naam niet.
ik zou een oplossing willen zoiets wat lijkt op dit (maar werkt!!)
code:
1
2
3
4
5
6
7
| dim laddr as string dim lorganizer as string dim app as outlook.appointmentitem lorganizer = app.organizer 'lorganizer = "piet hein" laddr = lorganizer.exchangeaddress |
Iemand een idee?!
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2005 15:37 ]