Toon posts:

[ASP/VB] CSV uploaden en direct uitlezen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik al een tijd aan het zoeken ben, maar niet kan vinden is een manier om

csv bestand te uploaden (ok, niet zo moeilijk) maar het daarna direct te kunnen splitten etc om daarna netjes in een dbase te kunnen zetten...

op de een of andere manier krijg ik het alleen voor elkaar om het bestand eerst op te slaan en daarna weer te openen...

wie weet een oplossing (en/of directe link daarheen)

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Wat lukt er niet aan dan :?

Als je een bestand kunt opslaan, dan weet je toch waar hij komt te staan :? Als je dat weet kun je hem zo weer openen. Maar wat lukt er dan precies niet :?

Verwijderd

Topicstarter
eghie schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 14:50:
Wat lukt er niet aan dan :?

Als je een bestand kunt opslaan, dan weet je toch waar hij komt te staan :? Als je dat weet kun je hem zo weer openen. Maar wat lukt er dan precies niet :?
Dat is behoorlijk brak programmeren. Het is veel netter om direct uit het geheugen met het bestand aan de slag te gaan.

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-05 12:13
ik vrees toch dat je moet uploaden naar een fysieke locatie op de server, alvorens 'em weer in te kunnen lezen.

uploaden naar geheugen kan niet. stel dat iemand een bestand van 5 gig upload (buiten de mogelijk andere beperkingen en problemen die dit oplevert). Ga je dit allemaal in het geheugen van je server zetten?

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Verwijderd

Topicstarter
party42 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 15:21:
ik vrees toch dat je moet uploaden naar een fysieke locatie op de server, alvorens 'em weer in te kunnen lezen.

uploaden naar geheugen kan niet. stel dat iemand een bestand van 5 gig upload (buiten de mogelijk andere beperkingen en problemen die dit oplevert). Ga je dit allemaal in het geheugen van je server zetten?
En andere programmertalen hebben dat probleem niet?
http://be2.php.net/file

Lijkt me stug, er wordt altijd gebruik gemaakt van een tijdelijke file...

laat ik de vraag herformuleren: Hoe kan ik een bestand als string inlezen direct vanuit de upload?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2005 15:33 ]

• j_du_pee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 15:29:
[...]

laat ik de vraag herformuleren: Hoe kan ik een bestand als string inlezen direct vanuit de upload?
Je kunt het bestand binnenhalen op je server door request.binaryread te gebruiken in ASP. Converteren naar text doe je door het byte voor byte naar text om te zetten in vbscript. Dat laatste is ontzettend inefficient omdat vbscript alles naar Variants zet en dus niet naar chars oid. Bovendien is string concatenaten in vbscript niet aan te raden als het om grote strings gaat.
Ik voorspel je dan ook dat je beter gewoon het bestand weg kunt schrijven en weer opvragen ;)

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

• [harm]
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-02-2025
Je kunt toch gewoon een oledb connectie maken met het bestand, nadat het geupload is?

code:
1
2
3
4
5
6
Connectie.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;" & _ 
       "Data Source=drive:\folder\;" & _ 
       "Extended Properties=""text;HDR=Yes;FMT=Delimited"""

Recordset.Open "Select * From MyTextFile.txt", Connectie, _
         adOpenStatic, adLockReadOnly, adCmdText

[ Voor 26% gewijzigd door [harm] op 30-03-2005 16:49 ]

Just when I thought I was out, THEY PULL ME BACK IN!

Pagina: 1