Toon posts:

[ASP.NET & C#] Data Source vanaf de root opgeven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik wil verbinding maken met een Access database, maar dit gaat niet helemaal lekker. Het werkt alleen als ik bij Data Source een volledig path invul. Als ik het zo neerzet als hieronder dan werkt hij vanuit de map waar vanaf de server draait. (in mijn geval C:\Program Files\Microsoft ASP.NET Web Matrix\v0.6.812\). De root van de site staat op een hele andere partitie, dus ik snap niet waarom dit gebeurt.

OleDbConnection conn = new OleDbConnection("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=klanten.mdb");

Dit zag ik op MSDN, wat toch verdomt veel op de regel hierboven lijkt:
OleDbConnection myConnection = new OleDbConnection("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=NWIND_RW.MDB");

Ik heb al vanalles geprobeerd met / 's en .. maar dat heeft niet mogen baten. Iemand een idee?

Groeten,

Robert

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:44

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Kijk eens naar Server.Mappath.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Het was even puzzelen hoe ik het precies neer moest zetten, maar het is gelukt ! _/-\o_

OleDbConnection conn = new OleDbConnection("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source=" + Server.MapPath("/klanten/klanten.mdb") + "");

Bedankt

• gorgi_19

gorgi_19

Het best sla je trouwens je connectionstring op in je web.config dan ze hardcoded neer te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 16:46:
Het best sla je trouwens je connectionstring op in je web.config dan ze hardcoded neer te zetten.
Wanneer ik tijd heb, dan zal ik dat ook gaan uitzoeken. Maar die tijd is er meestal niet.... 8)7

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 17:13:
[...]

Wanneer ik tijd heb, dan zal ik dat ook gaan uitzoeken. Maar die tijd is er meestal niet.... 8)7
Het gaat je op den duur gigantisch veel tijd schelen :) Herbruikbaarheid enzo :)

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 17:41:
[...]

Het gaat je op den duur gigantisch veel tijd schelen :) Herbruikbaarheid enzo :)
Dan is het idd nuttig om het ff snel uit te zoeken. :Y)

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021

CaptBiele

No Worries!

Ik sluit me aan bij Gorgi. Als je dit ff uitzoekt in 10 min hoef je er niet meer naar om te kijken. Geen gezeik meer met typfouten of whatever... En het is niet moeilijk!

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Even een paar subtiele hints:
- connectionstring in <appSettings> in web.config zetten
- daarvoor moet je een key - value pair toevoegen (add-en)
- je kunt met ConfigurationSettings.AppSettings de applicatie instellingen uit de .config lezen

Als dat niet genoeg subtiele duwtjes de goede richting in zijn.... ;)

My personal website

• gorgi_19

gorgi_19

OZ-Gump schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 09:59:
Even een paar subtiele hints:
- connectionstring in in web.config zetten
- daarvoor moet je een key - value pair toevoegen (add-en)
- je kunt met ConfigurationSettings.AppSettings de applicatie instellingen uit de .config lezen

Als dat niet genoeg subtiele duwtjes de goede richting in zijn.... ;)
Waarbij ik de ConfigurationSettings.AppSettings meestal te eng vindt om te gebruiken ivm tikfouten en er een wrapper omheen maak, zodat je Globals.Connectionstring kan aanroepen. Die roept vervolgens intern weer ConfigurationSettings.AppSettings aan.

Pagina: 1