Dit lijkt me heel hoogstwaarschijnlijk een 1 april grapquote: http://gsmlocator.nlWelkom bij GSM Locator.
Vanaf 31 maart 2005 kunt u hier, door middel van het invoeren
van een mobiel telefoonnummer, de lokatie van het ingevoerde
nummer opvragen.
Ja, maar hij blijft leuk!Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 14:24:
Een paar jaar geleden was deze "grap" toch ook al een keer geweest?
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Ik weet het wel zeker 
Ik weet dat het wel kan maar dat het alleen bij hoge uitzondering gebruikt wordt door justitie.
Ik weet dat het wel kan maar dat het alleen bij hoge uitzondering gebruikt wordt door justitie.
er zijn anders ook boeken in de omloop waarbij je aan de hand van een adres de locatie van de vaste telefoon kan vinden.André schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 14:25:
Ik weet het wel zeker
Verwijderd
Deze 'Location Based Systems' zijn niet per definitie onwaar.
Voorbeelden, in Nederland, zijn:
http://www.waarbenik.nl
http://www.cultuurindebuurt.nl
Elke mast heeft een eigen identificatiecode, wanneer jij als beller in het bereik komt van deze mast wordt deze code meegezonden bij je telefoongesprekken. Een bedrijf als Geodan, http://www.geodan.nl, kan deze gegevens uitlezen en aan de hand daarvan weergeven waar een persoon zich bevindt.
Elke mast heeft een eigen identificatiecode, wanneer jij als beller in het bereik komt van deze mast wordt deze code meegezonden bij je telefoongesprekken. Een bedrijf als Geodan, http://www.geodan.nl, kan deze gegevens uitlezen en aan de hand daarvan weergeven waar een persoon zich bevindt.
www.waarbenik.nl ? is ongeveer ook zo'n site, maar deze blijkt al werkend te zijn. Alleen een stuk minder nauwkeurig (200 meter in de stad tot 2500 meter op het platteland)
offtopic:
cyberneer was eerder...
cyberneer was eerder...
[ Voor 14% gewijzigd door Harmsen op 30-03-2005 14:36 ]
What a fine day for Science! | Specs
En sites waarme je aan de hand van een nummer het adres kunt vinden, maar dat zijn vaste gegevens. De positie van een mobiele telefoon is een heel ander verhaal.arikkert schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 14:29:
[...]
er zijn anders ook boeken in de omloop waarbij je aan de hand van een adres de locatie van de vaste telefoon kan vinden.
Hier had ik nog nooit van gehoord, dit zou echt verboden moeten worden. Zo kan ik elke vriend van me traceren.Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 14:34:
Deze 'Location Based Systems' zijn niet per definitie onwaar.
[ Voor 46% gewijzigd door André op 30-03-2005 14:39 ]
Tsk, kan al lang hoor met bijvoorbeeld Microsoft Mappoint.Net Location Server. Je moet wel toestemming geven als bezitter van een GSM.
Kijk o.a. hier maar eens: http://teydo.com/teydo/uk/en/
Kijk o.a. hier maar eens: http://teydo.com/teydo/uk/en/
[ Voor 4% gewijzigd door P_de_B op 30-03-2005 14:39 ]
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
PrivacyAndré schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 14:36:
Hier had ik nog nooit van gehoord, dit zou echt verboden moeten worden. Zo kan ik elke vriend van me traceren.
Als gebruiker van de dienst Waarbenik.nl kan je rekenen op een optimale bescherming van je privacy.
Je kunt alleen worden gelokaliseerd door personen die zijn aangemeld bij waarbenik.nl en die jij zelf toestemming hebt gegeven.
Je bent in staat om op elk moment de mogelijkheid tot locatiebepaling uit te zetten of de toestemming voor een bepaalde persoon te wijzigen.
Je wordt altijd (tenzij je dat niet wilt) geïnformeerd als er een locatie-bepaling heeft plaatsgevonden.
Telefoonboeken heten die dingen. Als je het adres weet dan is de lokatie toch al automatisch bekend???arikkert schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 14:29:
[...]
er zijn anders ook boeken in de omloop waarbij je aan de hand van een adres de locatie van de vaste telefoon kan vinden.
Verwijderd
Ik vond de 1 april grappen al heel goedkoop dit jaar maar deze slaat echt alles; vooral ook omdat ie al een keer eerder is geweest.
Telfort wat eerder nog O2 was had toen toch Spot geintroduceerd, dat ging via hun eigen netwerk.
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Was ook eens een keer op tv. Was een bedrijf die het aanbood om te laten zien waar iemand juist zat. Kon dan gebruikt worden door ouders die zo in "noodgevallen" "ongeveer" konden zien waarhun kind was.
Je had het zelfs in halsbandformaat voor huisdieren. Het kan klein blijven ivm gps omdat het niet meer hoeft te doen dan een gsm verbinding tot stand brengen.
Met de huidige dichtheid van masten zou de locatie al binnen de 50 meter nauwkeurig te bepalen zijn. (Dacht dat het zelfs op sommige plaatsen nauwkeuriger kan)
Je had het zelfs in halsbandformaat voor huisdieren. Het kan klein blijven ivm gps omdat het niet meer hoeft te doen dan een gsm verbinding tot stand brengen.
Met de huidige dichtheid van masten zou de locatie al binnen de 50 meter nauwkeurig te bepalen zijn. (Dacht dat het zelfs op sommige plaatsen nauwkeuriger kan)
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Verwijderd
Dat is niks geworden toch?AW_Bos schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 21:23:
Telfort wat eerder nog O2 was had toen toch Spot geintroduceerd, dat ging via hun eigen netwerk.
Wel balen. Was benieuwd of het ging werken enzoFrom: **HIDDEN**@gsmlocator.nl
To: **HIDDEN**@spam.la
Subject: GSM Locator - resultaat
De GSM Locator service is overbelast.
Probeert u het later op de dag nog eens.
Onze excuses voor het ongemak
Heeft iemand al een succesvol resultaat gekregen?
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Was dat niet juist ook een 1 april grap?
Het kan zelfs al op de paar meter nauwkeurig.DinX schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 21:26:
Was ook eens een keer op tv. Was een bedrijf die het aanbood om te laten zien waar iemand juist zat. Kon dan gebruikt worden door ouders die zo in "noodgevallen" "ongeveer" konden zien waarhun kind was.
Het bepalen van de positie gebuiken ze ook veel in de file. Ze tracen van een aantal mensen op de snelweg de GSM en kunnen zo zien of het langzaamrijdend of stilstaand verkeer is
Je kan je telefoon ook op een heel andere manier inzetten voor de maatschappij:
Klik!
Toevallig dat dat vrijdag gaat gebeuren...
Klik!
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
GPS en GSM is toch iets heel anders, GPS kan tot zo een 30 centimeter nauwkeurig, GSM wordt zoals eerder gezegt gedaan aan hand van Zendmast.Cis schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 09:13:
[...]
Het kan zelfs al op de paar meter nauwkeurig.
Het bepalen van de positie gebuiken ze ook veel in de file. Ze tracen van een aantal mensen op de snelweg de GSM en kunnen zo zien of het langzaamrijdend of stilstaand verkeer is
GSM-masten konden toch de richting bepalen van waar een GSM zich bevindt?raptorix schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 11:13:
[...]
GPS en GSM is toch iets heel anders, GPS kan tot zo een 30 centimeter nauwkeurig, GSM wordt zoals eerder gezegt gedaan aan hand van Zendmast.
Als je 3 GSM-masten combineert, kun je vrij nauwkeurig de lokatie bepalen.
Of ben ik nu weer aan het verzinnen?
Verwijderd
Nee, dat ben je niet. Door middel van triangulatie is vrij nauwkeurig in te sluiten waar een bepaald signaal uitzendend apparaat zich bevindt.Cis schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 11:35:
[...]
GSM-masten konden toch de richting bepalen van waar een GSM zich bevindt?
Als je 3 GSM-masten combineert, kun je vrij nauwkeurig de lokatie bepalen.
Of ben ik nu weer aan het verzinnen?
Met die zelfde methode worden illegale radiostations gevonden en werkt wardriving naar draadloze netwerken.
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2005 11:39 . Reden: Alcoholpercentage: ]
Da's ook het hele verschil, met de "mastcode" in het telefoongesprek, kun je nagaan via welke mast er wordt gebeld, en dus bepalen waar iemand zich *ongeveer* bevindt. (Straal van X rondom die mast), dit is "vrij" te gebruiken. Voor "echte" plaatsbepalingen moet je toegang hebben tot de volledige zendmastgegevens, en van 3 masten de signaalsterktes voor een bepaalde GSM weten, daarme kun je zeer nauwkeurig de lokatie bepalen, enkel krijgt niemand toegang tot die gegevens, behalve bij nogal "kritieke" gevalletjes justitie inderdaad.
Verwijderd
Mijnsinziens is het dan ook niet de vraag of het technisch haalbaar is, want dat is het.
De vraag lijkt me meer te zijn of het juridisch gezien mag. Bij de eerder genoemde alternatieven moet er óf toestemming zijn van de eigenaar van de op te zoeken telefoon óf van een rechterlijke macht.
Bij de genoemde is dat beide niet, waardoor dat aspect al snel op een 1 april grap lijkt.
De vraag lijkt me meer te zijn of het juridisch gezien mag. Bij de eerder genoemde alternatieven moet er óf toestemming zijn van de eigenaar van de op te zoeken telefoon óf van een rechterlijke macht.
Bij de genoemde is dat beide niet, waardoor dat aspect al snel op een 1 april grap lijkt.
Ik krijg de melding, dat de dienst op 31 maart aktief is. Dat is het toch vandaag?Cis schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 09:09:
[...]
Wel balen. Was benieuwd of het ging werken enzo
Heeft iemand al een succesvol resultaat gekregen?
Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn
Verwijderd
Nope, vanaf 31 maart. Ik heb het geprobeerd, en vandaag doet de site helemaal niets.marco899 schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 11:52:
[...]
Ik krijg de melding, dat de dienst op 31 maart aktief is. Dat is het toch vandaag?
vanfa 31-3 = 1-4marco899 schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 11:52:
[...]
Ik krijg de melding, dat de dienst op 31 maart aktief is. Dat is het toch vandaag?
if broken it is, fix it you should
Vanaf 31 maart is vanaf 31 maart.
........................................................................................................................................................
Huh? Is dit 'ruis' in de communicatie?Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 11:57:
[...]
Nope, vanaf 31 maart. Ik heb het geprobeerd, en vandaag doet de site helemaal niets.
Als er ergens "vanaf" staat, dan is dat de start. En niet de 'voorbereiding' tot.
Als ergens staat: Vliegtickets vanaf 99 euro, dan mag je er vanuit gaan dat er een ticket is voor 99 euro, en niet een ticket voor 99,01
Vanaf 31 maart is: de minuut NA 30 maart 23:59.
Dus exact 31 maart 0:00 en geen seconde later
Toen ik (lang geleden) een nokia 8210 had en het menu had "uitgebreid", kon ik ook allerlei codes opvragen (geloof dat het 30 pagina's waren). Daar zaten ook mastcodes tussen.Kippenijzer schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 11:42:
Da's ook het hele verschil, met de "mastcode" in het telefoongesprek, kun je nagaan via welke mast er wordt gebeld, en dus bepalen waar iemand zich *ongeveer* bevindt. (Straal van X rondom die mast), dit is "vrij" te gebruiken. Voor "echte" plaatsbepalingen moet je toegang hebben tot de volledige zendmastgegevens, en van 3 masten de signaalsterktes voor een bepaalde GSM weten, daarme kun je zeer nauwkeurig de lokatie bepalen, enkel krijgt niemand toegang tot die gegevens, behalve bij nogal "kritieke" gevalletjes justitie inderdaad.
Theoretisch is het vast haalbaar en ik heb dit echt al tijden terug gehoord alleen heette het niet gsmlocator en moest je allerlei toestemmingen geven (met sms-jes enzo).. en gratis was het al helemaal niet.
Dit is overigens wel een 1 aprilgrap; alleen al vanwege de ingangsdatum..
Het heette netmonitor..
Hier staat overigens wel iets over positiebepaling: http://www.gsmhelpdesk.nl/helpdesk/plaatsbep.php
[ Voor 18% gewijzigd door MrSleeves op 31-03-2005 12:17 ]
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Hoe kom ik toch aan al die Spam op mn GSM en in mn Email
Verwijderd
Op het forum van de GSM Helpdesk Nederland is op 24 maart hier al iets over geplaatst: http://www.gsmhelpdesk.nl/forum/viewtopic.php?t=911
Dit is inderdaad een 1 april grap. Op gsmplace.nl hebben ze dit ook (zogenaamd) onder "06-trace".
Ik heb het artikel geschreven op de Helpdesk over plaatsbepaling, en in de praktijk is het mogelijk om je locatie in de stad op ongeveer 300 meter naukeurig te bepalen, op het platteland kun je er niet eens iets over zeggen, ligt aan de hoeveelheid masten in de omgeving. De eerdergenoemde URL leidt naar deze pagina. (wil geen reclame maken)
Groetjes,
Tim Wijkman
Dit is inderdaad een 1 april grap. Op gsmplace.nl hebben ze dit ook (zogenaamd) onder "06-trace".
Ik heb het artikel geschreven op de Helpdesk over plaatsbepaling, en in de praktijk is het mogelijk om je locatie in de stad op ongeveer 300 meter naukeurig te bepalen, op het platteland kun je er niet eens iets over zeggen, ligt aan de hoeveelheid masten in de omgeving. De eerdergenoemde URL leidt naar deze pagina. (wil geen reclame maken)
Groetjes,
Tim Wijkman
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2005 15:25 ]
Dát is pas een 1 april grapJanPedaal schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 09:57:
Je kan je telefoon ook op een heel andere manier inzetten voor de maatschappij:
Klik!
Ik zie iedereen al naar buiten gaan en met hun GSM gaan staan richten
Krijg nu het volgende e-mailtje binnen.
Heb het met echt alle providers geprobeerd, geen enkele werkt!
Heb het met echt alle providers geprobeerd, geen enkele werkt!
Helaas!
De door u gevraagde mobiele telefoon is op dit moment niet te localiseren.
Mogelijk staat deze niet aan of heeft deze geen verbinding met een mobiel netwerk.
Probeer het later opnieuw.
Deze dienst werkt nog niet via alle mobiele providers waardoor het ook mogelijk is dat een nummer niet te localiseren is.
Wij hopen dit spoedig op te lossen.
Met vriendelijke groet,
GMS Locator
Ik blijf erbij dat het een 1 april grap is.
Las het gisteren in de metro, naast dat het inbreuk op privacy is en niet legaal, is het een mooie 1 april grap voor wie nu zijn e-mailadres heeft opgegeven om een bepaald nummer op te vragen
Jij kan denk ik een mooi mailtje verwachten morgen Bloederig
Las het gisteren in de metro, naast dat het inbreuk op privacy is en niet legaal, is het een mooie 1 april grap voor wie nu zijn e-mailadres heeft opgegeven om een bepaald nummer op te vragen
Jij kan denk ik een mooi mailtje verwachten morgen Bloederig
[ Voor 13% gewijzigd door MaTriCX op 31-03-2005 17:04 ]
En met mij 10.000 andere...MaTriCX schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 17:04:Jij kan denk ik een mooi mailtje verwachten morgen Bloederig
In Zweden (Telia netwerk) kon ik zo al in 2001 de positie bepalen van m'n maten mbv een website+kaartjes, mits ze daar toestemming voor gegeven hadden.André schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 14:25:
Ik weet het wel zeker
Waarom zou zoiets in Nederland niet kunnen dan?
edit:
Enige verschil is natuurlijk wel dat je zogenaamd bij deze site geen toestemming hoeft te geven van tevoren..
Enige verschil is natuurlijk wel dat je zogenaamd bij deze site geen toestemming hoeft te geven van tevoren..
[ Voor 14% gewijzigd door gday op 31-03-2005 17:23 ]
ingen vill veta var du köpt din tröja
De website doet niet echt veel. Ik krijg steeds connection refused.
Ik gok ook dat het een 1 april grap is, dit mag namelijk nooit.
Ik gok ook dat het een 1 april grap is, dit mag namelijk nooit.
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Dozijn mobieltjes gehad, maar levert niks op hoor.Helaas!
De door u gevraagde mobiele telefoon is op dit moment niet te localiseren.
Mogelijk staat deze niet aan of heeft deze geen verbinding met een mobiel netwerk.
Probeer het later opnieuw.
Deze dienst werkt nog niet via alle mobiele providers waardoor het ook mogelijk is dat een nummer niet te localiseren is.
Wij hopen dit spoedig op te lossen.
Met vriendelijke groet,
GMS Locator
Edit: Een stuk terug ook al gehad zie ik nu
[ Voor 6% gewijzigd door Tys op 31-03-2005 19:53 ]
My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania
*zucht* De aanhouder wint zullen we maar denken... Voor iedereen die het nog graag wil proberen, gauw doen want straks stoppen ze ermee..
Indien het kwartje nu nog niet gevallen is en je na al het leeswerk van de mensen voor me nog steeds niet doorhebt dat het een april fool's is.. Gauw je schoolgeld terug gaan halen..
En nu begrijp ik ook dat mensen het raar vinden bergen spam te ontvangen op zowel de pc als gsm..
Indien je zo makkelijk je gegevens ergens invult zonder een verificatie te doen.. tssss
En voor degenen die twijfelen.. Ja het is technisch wel mogelijk om een plaatsbepaling te doen zoals velen voor mij al schreven. Alleen mag het juridisch niet zonder toestemming vooraf en een afmeld mogelijkheid.
Indien het kwartje nu nog niet gevallen is en je na al het leeswerk van de mensen voor me nog steeds niet doorhebt dat het een april fool's is.. Gauw je schoolgeld terug gaan halen..
En nu begrijp ik ook dat mensen het raar vinden bergen spam te ontvangen op zowel de pc als gsm..
Indien je zo makkelijk je gegevens ergens invult zonder een verificatie te doen.. tssss
En voor degenen die twijfelen.. Ja het is technisch wel mogelijk om een plaatsbepaling te doen zoals velen voor mij al schreven. Alleen mag het juridisch niet zonder toestemming vooraf en een afmeld mogelijkheid.
Koffie!!
Hoezo spam op GSM en email? Je vult het telefoonnummer in van zakenpartners / bedrijven.Jaywalker schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 20:06:
*zucht* De aanhouder wint zullen we maar denken... Voor iedereen die het nog graag wil proberen, gauw doen want straks stoppen ze ermee..![]()
Indien het kwartje nu nog niet gevallen is en je na al het leeswerk van de mensen voor me nog steeds niet doorhebt dat het een april fool's is.. Gauw je schoolgeld terug gaan halen..![]()
En email? http://spam.la is toch niet zo onbekend?
Voor mij geen spam hoor
Behalve van al die zakenpartners die jouw GSM nr invullen om te zien waar je uithangt.
Koffie!!
Hmmm, doet me denken aan een oude multiplayer online adventure (MUDhemiparo schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 16:23:
[...]
Je wordt altijd (tenzij je dat niet wilt) geïnformeerd als er een locatie-bepaling heeft plaatsgevonden.
"You have the feeling that someone pin-pointed your location"
Verder schaar ik me bij de algemene mening hier: HOAX. Kreeg gisteren van een collega te horen, dat hij in de metro over deze site had gelezen. We gingen en masse kijken op de site "wow, gaaf!" vanaf morgen?
Hehe, twee collega's hebben het vandaag gebruikt -> "helaas server overbelast/blablabla onzin", maar ze hebben dan wel weer wat 06'n erbij.
Hmmm, staat er op de website niet ergens een privacy bepaling? Zo niet, dan zijn ze zwaar illegaal bezig toch?
Dat ligt eraan of ze de gegevens opslaan in een database. Als het puur invullen is, maar er voor de rest niks gebeurt, is er niks illegaals aan, lijkt mij.skomakeef schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 22:38:
[...]
Hmmm, doet me denken aan een oude multiplayer online adventure (MUD)
"You have the feeling that someone pin-pointed your location"
Verder schaar ik me bij de algemene mening hier: HOAX. Kreeg gisteren van een collega te horen, dat hij in de metro over deze site had gelezen. We gingen en masse kijken op de site "wow, gaaf!" vanaf morgen?
Hehe, twee collega's hebben het vandaag gebruikt -> "helaas server overbelast/blablabla onzin", maar ze hebben dan wel weer wat 06'n erbij.
Hmmm, staat er op de website niet ergens een privacy bepaling? Zo niet, dan zijn ze zwaar illegaal bezig toch?
Zijn er geen GRATIS sites waarbij je een mobiel nr kan traceren?
1 april 
Die site is lekker gaar gemaakt joh. Als je alleen een 06nummer invoert en geen mail adres zegt hij ook dat het gemaild is. Dus er is gewoon net iets te weinig aandacht besteed aan het systeem om het goed werkend te maken.
Die site is lekker gaar gemaakt joh. Als je alleen een 06nummer invoert en geen mail adres zegt hij ook dat het gemaild is. Dus er is gewoon net iets te weinig aandacht besteed aan het systeem om het goed werkend te maken.
Leuk.... mijn hoofd als avatarVerwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 14:24:
[...]
Een paar jaar geleden was deze "grap" toch ook al een keer geweest?
1 april dus 
Foutje ik ben aan het integreren, het is natuurlijk gsmlocator.nu
En die bestaat dus nog steeds.
[edit]This domain name, "gsmlocater.nu", may still be available for registration!
Foutje ik ben aan het integreren, het is natuurlijk gsmlocator.nu
[ Voor 41% gewijzigd door MaTriCX op 01-04-2005 13:43 ]
Moest het toch even proberen 
En jawel, een mail terug:
En jawel, een mail terug:
Goedemiddag!
Het is vandaag vrijdag 1 april!
Je hebt via gsmlocator.nl geprobeerd om een mobiele telefoon te localiseren.
Dit is om privacyredenen helemaal niet mogelijk.
www.gsmlocator.nl is een 1 april grap van Noordzee 100.7 FM in samenwerking met CTL Haarlem.
Je gegevens worden niet bewaard en zal dus door geen van de partijen worden gebruikt.
Luister vanmiddag vanaf 16.00 uur naar Martijn's Showtime op Noordzee 100.7 FM en hoor meer .
Met vriendelijke groeten,
Noordzee 100.7 FM
Pierre - Motormedia.nl - Motor-Forum.nl - Motorshopper.nl - Motormeuk.nl - Motorstek.nl
Die had ik ook. Proberen kan geen kwaad. Gewoon een van je zoveel emailadressen en een testnummer gebruiken.
Pagina: 1