iPod en kapotte HD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_zip
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-06 11:41
In ben in het bezit van een 4th gen 20gig iPod, samen met een bijbehorende dockingstation.

Wanneer ik mijn iPod aansluit op de computer via Usb 2.0 happert de hele handel gelijk. Bijvoorbeeld Winamp kan niet meer normaal geluid afspelen en de muis reageerd niet meer. Vervolgens na 40 sec komt iTunes tevoorschijn en alles loopt weer als een zonnetje.

Een tijdje terug wilde ik weer wat muziek overzetten. Dit keer bleef het bij haperen, iTunes kwam niet tevoorschijn. En na een tijdje was me pc volledig vastgelopen. Toen ik na een reset wilde rebooten kreeg ik de gezellige melding DISC FAILURE. Zucht... dat meen je niet.

Goed die schijf was ten dode opgeschreven ( heb meerdere testen ondergaan). In herinstalleer windows enzo op een andere HD en alles draaide weer als een tiet. Wel had ik dezelfde situatie met dat 40sec haperen tot iTunes tevoorschijn kwam. (laatste versie iTunes)

Goed, gister wil ik weer wat muziek overzetten, en pats, zelfde situatie als eerder beschreven. Alleen dit keer was alleen die partitie naar de kl*te. (Dit heb ik wel kunnen recoveren).

De iPod aansluiten via Firewire kan niet omdat ik geen Firewire aansluitingen heb.

Wie kan mij hiermee helpen?

Specs:

P4 1.7ghz
512mb
WD 120 gig (die nu dus dood is)
WD 160 gig (waarvan nu 1 partitie dood is)
Windows xp prof

[ Voor 5% gewijzigd door Bas_zip op 30-03-2005 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03:55
als t je ipod is, ding terugbrengen naar de winkel

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-10 19:31

Nitai

Live the life you love.

beetje loze opmerking vind je niet djmurcielago?

Je kan de ipodservice blokkeren zodat deze niet opstart. Dan dien je iTunes handmatig op te starten.(via msconfig in Start | Run/Uitvoeren)

Zelf denk ik niet dat je richting je iPod/iTunes moet zoeken maar misschien naar je IDE controller moet kijken, in welke modus je HD's staan (DMA of PIO) etc. Dit zijn gewoon hardwarematige fouten, en het detecteren van externe schijven brengt dergelijke fouten ook naar boven.

[ Voor 12% gewijzigd door Nitai op 30-03-2005 15:06 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03:55
niet echt onzinnig, want als er idd iets met je ipod zou zijn, dan zou ik em terugbrengen, vooral als dat fouten zou kunnen veroorzaken op je eigen pc
al zou jij ook best gelijk kunnen hebben

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_zip
Als ik wist dat het aan de iPod lag dan had ik hem al terug gebracht ja :) Maar ik ben dr nog niet helemaal zeker van.

Ik bedenk me nu ook ineens dat het aan het USB2.0 kaartje kan liggen? Deze heb ik speciaal voor de iPod aangeschaft.

Verder staan mijn schijven allemaal in DMA mode. Ik zal de ipodservice idd maar blokkeren. Kijken of dat mag baten.

Ik ben nu wel telkens bang dat ik weer een schijf ga verliezen als ik de iPod aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:40

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Bas_zip schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 19:58:
Als ik wist dat het aan de iPod lag dan had ik hem al terug gebracht ja :) Maar ik ben dr nog niet helemaal zeker van.

Ik bedenk me nu ook ineens dat het aan het USB2.0 kaartje kan liggen? Deze heb ik speciaal voor de iPod aangeschaft.

Verder staan mijn schijven allemaal in DMA mode. Ik zal de ipodservice idd maar blokkeren. Kijken of dat mag baten.

Ik ben nu wel telkens bang dat ik weer een schijf ga verliezen als ik de iPod aansluit.
USB2.0 kaartjes en bepaalde chipsets.... daar heb ik regelmatig ellende mee gehad. Uiteindelijk heb ik zelf maar een nieuw MB gekocht waar USB2.0 op zat. Daarvoor altijd ergernis (traag, hangen, etc.).
offtopic:
zelfde geneuzel ook met USB hubs gehad. Al die el-cheapo oplossingen werken voor geen meter. Uiteindelijk een Adaptec USB2.0 hub (4-poort) gekocht voor >40 euros en alles werkte ineens perfect. Dan kost het wel wat, maar dan werkt het tenminste

Koop anders een firewire kaartje (circa 20 euro). Ik kan zelf ook syncen e.d. via USB, maar ik gebruik liever firewire. Betere ervaringen mee (of minder slechte ervaringen)

[ Voor 9% gewijzigd door BlaTieBla op 30-03-2005 20:25 . Reden: typo's ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_zip
Waar zal dan het probleem liggen denk je. Bij dat kaartje of bij de Ipod. Want voordat ik die USB2.0 kaart in gebruik nam, sloot ik de iPod aan via een onboard USB1.1 poort. Toen had ik ook last van haperingen van minimaal 40 seconden voordat er ook maar iets werd herkend.

Misschien maar eens kijken naar een firewire kaartje.
Pagina: 1