Toon posts:

Kleinste programma om mee te remoten

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

ik kom graag bij de mensen thuis en daarom wil ik graag mijn pc thuis benaderen. Probleem is echter dat Pcanywhere te groot is om elke keer te dl-en en vervelend is om elke keer te installeren en Extern Bureaublad knikkerd me er elke keer uit na het inlogscherm. Daarom vroeg ik me af of er een programma is dat je pc kan remoten (geen scherm verversen!) dat ook bv. op een usb stick past. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, alvast bedankt.

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:10
VNC

Gratis/Past op usb stick :)

En vele varianten; http://www.google.com/sea...&q=vnc&btnG=Google+Search

[ Voor 14% gewijzigd door marccom op 30-03-2005 13:55 ]

Whoop!

Verwijderd

Is VNC niet iets voor je? Een keer de server op al je stations installeren daarna enkelt de Viewer mee op usb stik en die is klein.

• Quickkie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-05 22:20
VNC refresht het scherm wel

Radmin is geloof ik iets minder gretig in het verversen van het beeld

www.radmin.com

What we do in life echo`s in eternity

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:04

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

VNC hoef je zefls niet te installeren en is zo goed als OS onafhankelijk (met vnc onder linux kan je op een mac-doos inloggen, die vervolgens weer inlogt op een windows kastje, om maar een leuk pad te noemen).
Ik ben van programma's als pcAnywhere al snel afgestapt, want ze moeten geïnstalleerd worden, hebben hoge systeem eisen en zijn slecht uitwisselbaar.

Wil je simpel en snel, ga dan voor vnc, en dan bijvoorbeeld RealVNC (de echte) of TightVNC (met geavanceerde compressie technieken en vaak net wat sneller en lichter dan RealVNC).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Verwijderd

deepbass909 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 13:58:
VNC hoef je zefls niet te installeren en is zo goed als OS onafhankelijk (met vnc onder linux kan je op een mac-doos inloggen, die vervolgens weer inlogt op een windows kastje, om maar een leuk pad te noemen).
Ik ben van programma's als pcAnywhere al snel afgestapt, want ze moeten geïnstalleerd worden, hebben hoge systeem eisen en zijn slecht uitwisselbaar.

Wil je simpel en snel, ga dan voor vnc, en dan bijvoorbeeld RealVNC (de echte) of TightVNC (met geavanceerde compressie technieken en vaak net wat sneller en lichter dan RealVNC).
Hoezo niet installeren? Je zou toch echt de server software moeten installeren voordat het werkt.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien gewoon Windows Remote desktop? Dit zit standaard in Windows XP gebakken. Voor 2k is er ook een client. Maarja, misschien gebruik je wel Linux?

[ Voor 16% gewijzigd door Noork op 30-03-2005 14:34 ]

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:10
Noork schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 14:34:
Misschien gewoon Windows Remote desktop? Dit zit standaard in Windows XP gebakken. Voor 2k is er ook een client. Maarja, misschien gebruik je wel Linux?
Extern Bureaublad knikkerd me er elke keer uit na het inlogscherm
;)

Misschien wel een goed idee om te kijken waarom dit gebeurd, vind RDC toch wel wat lekkerder werken dan VNC en je hoeft niets te installeren...

Whoop!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Het kleinste en makkelijkste programma is, www.logmein.com gratis secure login op jouw pc, je installeerd een service dan log je bij je vrienden in op www.logmein.com en dan connectje, hij installeerd alleen een safe java applet van 3com, werkt perfect gaat over poort80 dus werkt altijd, zelfs vanuit school kan ik met dit op mijn thuis pc :D, prachtig!!!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

dat zegt tegenwoordig ook niets meer... ;)

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Er zijn ontzettend veel van dit soort programmatjes. Wat heb je zelf al kunnen vinden? [search=remote control windows xp] levert een hoop resultaten.

Denk dat het wel makkelijk is om eens te kijken waarom remote desktop niet werkt. Dit duidt mogelijk op problemen met je systeem :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• ripperke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-10-2025

ripperke

w00t!

Noork schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 14:34:
offtopic:
rdesktop noemt de linux client daarvan ;-) kun je perfect mee op windows bakken vanuit linux, imo zeer handig
http://www.rdesktop.org/

If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO/WASSUP

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Mja, ik vindt dit niet echt een NT topic.
Hier is voldoende over te vinden, en vrijwel elk remote programmatje is maar een paar Mb en past dus met gemak op een USB Stick/CD
Daarnast heb je ook webbassed oplossingen zoals VNC.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.