Toon posts:

Beeld en audio van pc naar tv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb pas een lcd tv gekocht en daar zit ook een 15 pins (d-sub) pc ingang op en nu wilde ik dus me pc aan me tv kopelen zodat ik het beeld van me pc op me lcd tv heb. Nu heb ik een beetje rond zitten kijken en vraag me af wat nou het beste is. De afstand van me pc naar de tv is ongeveer 10/15 meter dus het is een aardige afstand. Dus mijn vraag is hoe ik dit het best kan doen met het minst kwaliteits verschil. Het kan volgens mij dus via een s-video kabel of een d-sub kabel maar s-video is minder van kwaliteit dan d-sub maar d-sub hebben ze weer niet zo lang zover ik heb gezien en je kan het ook draadloos doen maar daar heb ik mijn twijfels over kwa kwaliteit en storingen. dus wat raden jullie aan?.

TV: JVC LT-26C50Shttp://www.jvc.nl/product.php?id=LT-26C50SU&catid=63

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bij S-video krijg je boven de 10 meter kwaliteitsverlies, ook al gebruik je een goede kabel. Een goede kabel van 10 meter kost je dik 40 euro. 15 meter zou ik sowieso niet doen.
Een mogelijkheid is, een VGA versterker te kopen. Die zullen alleen niet echt goedkoop zijn, maar ze bestaan wel (we hebben ze namelijk zelf hier in gebruik).
Draadloos hoor ik ook alleen maar slechte ervaringen over, dus dat zou ik sowieso niet doen.

Aangezien een goede kabel je zeker 40 euro kost, zou ik dan eerder een DVD / DivX speler overwegen. Kost tegenwoordig net zoveel, en is nog makkelijker in gebruik ook :)

* The Eagle zit met het zelfde probleem....ga denk ik binnekort maar eens een DVD / HDD recorder kopen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
The_Eagle schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 13:55:
Bij S-video krijg je boven de 10 meter kwaliteitsverlies, ook al gebruik je een goede kabel. Een goede kabel van 10 meter kost je dik 40 euro. 15 meter zou ik sowieso niet doen.
Een mogelijkheid is, een VGA versterker te kopen. Die zullen alleen niet echt goedkoop zijn, maar ze bestaan wel (we hebben ze namelijk zelf hier in gebruik).
Draadloos hoor ik ook alleen maar slechte ervaringen over, dus dat zou ik sowieso niet doen.

Aangezien een goede kabel je zeker 40 euro kost, zou ik dan eerder een DVD / DivX speler overwegen. Kost tegenwoordig net zoveel, en is nog makkelijker in gebruik ook :)

/me zit met het zelfde probleem....ga denk ik binnekort maar eens een DVD / HDD recorder kopen :)
Maar ik wil het ook gebriuiken als monitor :D zodat ik beneden kan internetten enzo :D
Heb zelf ook een dvd recorder ook van jvc erbij :D ook super. de JVC QP-D7AL http://www.jvc.nl/product.php?id=QP-D7ALE&catid=85

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2005 14:03 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Als je de kabel weg kan werken dan kan je normale Coax antennekabel gebruiken voor het video signaal. Zelfs met een composiet signaal heb je dan praktisch geen verlies. Voor de audio signalen maakt het weinig uir, een normale kwaliteit werkte met 20 meter zonder problemen.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
_bas_ schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 14:29:
Als je de kabel weg kan werken dan kan je normale Coax antennekabel gebruiken voor het video signaal. Zelfs met een composiet signaal heb je dan praktisch geen verlies. Voor de audio signalen maakt het weinig uir, een normale kwaliteit werkte met 20 meter zonder problemen.
Ik heb geen tv kaart maar die zou ik kunnen kopen, want de kabel kan ik weg werken

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-02 21:06
Ik heb ervaring met 20m VGA-kabel van een laptop (brakke videokaart dus) naar een beamer en dit ging perfect! Geen kwaliteitsverlies voor zover ik dat kan beoordelen. En dat waren dan ook nog twee kabels van 10meter aan elkaar gekoppeld. (Koste wel wat..60 euro ofzo totaal)

Verwijderd

Topicstarter
HyperioN. schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 14:36:
Ik heb ervaring met 20m VGA-kabel van een laptop (brakke videokaart dus) naar een beamer en dit ging perfect! Geen kwaliteitsverlies voor zover ik dat kan beoordelen. En dat waren dan ook nog twee kabels van 10meter aan elkaar gekoppeld. (Koste wel wat..60 euro ofzo totaal)
En waar heb je die gekocht :)

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand misschien goede ervaringen met de GIGAVIDEO 45 http://www.marmitek.com/nl/catalogus/product.php?product=261

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2005 10:29 ]

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Ik heb er wel goede ervaringen mee. Mijn computer staat boven, TV beneden en beeldkwaliteit is meestal erg goed. Ik heb al wel wat aandachtspunten ontdekt:
- Bluetooth. zit op dezelfde frequentie en het gebruik van bluetooth-apparatuur in de directe omgeving resulteert in enorme storingen
- Af en toe ontstaan er vergelijkbare storingen als mensen of objecten op bepaalde plaatsen in de kamer lopen/staan. Dit is meestal wel te verhelpen door de opstelling iets te veranderen.
BTW: vloer is van hout, afstand tussen zender en ontvanger schat ik op zo'n 6 a 7 meter.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Verwijderd

Topicstarter
JanPedaal schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 13:18:
[...]

Ik heb er wel goede ervaringen mee. Mijn computer staat boven, TV beneden en beeldkwaliteit is meestal erg goed. Ik heb al wel wat aandachtspunten ontdekt:
- Bluetooth. zit op dezelfde frequentie en het gebruik van bluetooth-apparatuur in de directe omgeving resulteert in enorme storingen
- Af en toe ontstaan er vergelijkbare storingen als mensen of objecten op bepaalde plaatsen in de kamer lopen/staan. Dit is meestal wel te verhelpen door de opstelling iets te veranderen.
BTW: vloer is van hout, afstand tussen zender en ontvanger schat ik op zo'n 6 a 7 meter.
Hmmmm das minder want ik heb net een bluetooth desktop setje gekocht :P
Weet iemand misschien waar ik een vga kabel van 15/20 meter kan kopen. Want ik zie ze nergens alleen tot 5 meter en 10.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een vga kabel en ik heb er beeld op :D alleen het is nogal wazig beeld? en het is maar een 5 m kabel dus hoe komt dit moet ik iets oinstellen ofzo??

Verwijderd

Staat je vga kaart wel op de juiste resolutie? Die staat zeker in de handleiding (is vaak 1280*768 of zo)

• 123pakkie321
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-08-2025

123pakkie321

^^~~^^

Ik gebruik een 20 m S video kabel van Profigold. (15 m was voldoende maar kon ik niet vinden)

Ik heb geen (zichtbaar) kwaliteitsverlies...
Indien ik een film vd pc op TV wil bekijken, heb ik echt Perfect beeld...

Link Profigold: http://www.profigold.com/ klik Products, Klik bij vision op video interconnects, het is nummer PGV6620
Ik moet er wel bij vertellen dat er aan de 2 uiteinden iets (soort ontstoorder?) opstaat met een diameter van 22 mm. Dit kan een probleem geven idien je bv de kabel door 1 of andere buis moet steken. pic: http://www.audiovisualonl...cts.set/ref/315/zoom.html
Connectors zijn 24k Gold-plated...
Heb hem laten bestellen bij een TV verkoper hier in de buurt, Prijs was iets van 35-40 €

[ Voor 15% gewijzigd door 123pakkie321 op 01-04-2005 04:45 ]

Intel 2.4GHz /AsusP4S533-E/Log diNovo med desktop/1.25GB DDR pc2100/2x120 GB IDE HD/Lacie extHD 500 GB/Log Z-680/Audigy 2 ZS Pla Pro/Xaser III VM3000A Screwl mid Tow Skull/Enermax EG465AX/21inch CRT Samsung

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:16

MicroWhale

The problem is choice

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 13:43:
Nu heb ik een beetje rond zitten kijken en vraag me af wat nou het beste is.
Het beste?

Het beste is je computer naast je tv zetten.

[ Voor 8% gewijzigd door MicroWhale op 01-04-2005 08:14 ]

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 12:08
ik heb zo'n Marmitek van pc naar tv.. leuk draadloos maareh te gevoelig .. niet super strak beeld maar gaat wel.. vooral probleem is als Magnetron aangaat bij ons of bij buren dan gaat beeld enorm storen.. zitten meerdere frequenties op switches maar heeft weinig effect. Leuke goedkope oplossing maar als tv en pc niet ver uit elkaar staan beter kabels trekken dan dit. Voor zo nu en dan gebruik na het eten voldoet het ;) popcorn dus een keer niet in de magnetron.

Verwijderd

Topicstarter
123pakkie321 schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 04:29:
Ik gebruik een 20 m S video kabel van Profigold. (15 m was voldoende maar kon ik niet vinden)

Ik heb geen (zichtbaar) kwaliteitsverlies...
Indien ik een film vd pc op TV wil bekijken, heb ik echt Perfect beeld...

Link Profigold: http://www.profigold.com/ klik Products, Klik bij vision op video interconnects, het is nummer PGV6620
Ik moet er wel bij vertellen dat er aan de 2 uiteinden iets (soort ontstoorder?) opstaat met een diameter van 22 mm. Dit kan een probleem geven idien je bv de kabel door 1 of andere buis moet steken. pic: http://www.audiovisualonl...cts.set/ref/315/zoom.html
Connectors zijn 24k Gold-plated...
Heb hem laten bestellen bij een TV verkoper hier in de buurt, Prijs was iets van 35-40 €
Maar als ikdie kabel gebruik dan kan ik de lcd niet gebruiken als 2de monitor. of wel? Ik heb een sapphire radeon 9600 xt atlantis 256 mb. Met zon vga kabel kan ik hem gewoon als 2de monitor gebruiken met een s video ook??

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:12

Mars Warrior

Earth, the final frontier

MCS heeft ook een ruime keus aan simpele tot profi kabels en connectors: http://www.mcsnet.nl/. Hier heb ik me profi kabels in ieder geval gehaald. Ze hebben ook verloopplugjes van SVideo 7 naar SVideo 4 tbv ATI kaarten...

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 11:21:
[...]
Maar als ikdie kabel gebruik dan kan ik de lcd niet gebruiken als 2de monitor. of wel? Ik heb een sapphire radeon 9600 xt atlantis 256 mb. Met zon vga kabel kan ik hem gewoon als 2de monitor gebruiken met een s video ook??
Normaal kan je ook via de TV-out een scherm klonen. Maar het beste is om dat via vga te doen. Hoe je zoiets het beste doet zal je wel in V&B vinden.

Maar zoals het al meerdere malen gezegd is, van goed naar minder: Component - DVI - VGA - Svhs - VHS. Als je een dikke VGA of DVI kabel er kan inpompen raad ik je dat aan.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hou er iig wel rekening mee dat de resolutie (ook al is het een LCD) van je TV niet zo hoog zal zijn. Ik heb zelf een Philips Breedbeeld (met svhs aangesloten), en die gaat tot max 1024x768. Dat houdt op een 80 cm breedbeeld in dat er dus slechts moeilijk leesbare letters op het scherm staan. Dus voor internetten schiet dat niet echt op. gebruik hem dan ook alleen voor films enzo :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik voor de vga kabel ga en dan 2 aanelkaar van 10 meter elk. maar ik wil hem dus wegwerken en hij past niet door het gat van de plafond, dus is het misschien mogelijk dat ik de connector eraf haal, kabel er door en beneden weer de connector erop monteer of zit dat te ingewikkeld inelkaar van binnen? of is het een paar draadjes vastsolderen.

Verwijderd

Topicstarter
Oke het beeld is geregeld en de besturing ook (bluetooth setje) maar nu wil ik ook nog dts geluid van me pc naar me (tv) homecinemaset hebben, en mijn vraag ;) hoe kan ik dat dan het beste doen. Ik heb een niet altebest geluidskaartje een Hercules muse lt, dus gaat het uberhaupt wel lukken.
Pagina: 1