Toon posts:

[ALG/VB.NET] HTML Formulier Automatisch Vullen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om (in VB.NET) een tooltje te gaan ontwikkelen die formulieren van een webpagina automatisch kan vullen.
Het formulier dat gevuld moet worden, wordt door de gebruiker van te voren zelf geopend in een webbrowser.
Nu heb ik vanochtend flink gegoogled, maar heb ik niet gevonden wat ik zocht.
Ik zou namelijk zelf criteria en inhoud in het tooltje willen zetten.

Het idee wat het tooltje zou moeten doen is:

Het formulier bekijken op velden die in het tooltje aanwezig zijn, en deze velden vullen met de gegevens zoals ze aangegeven staan in het tooltje. (deze criteria zou ik evt met een regexp willen matchen).

Inderdaad zijn er een aantal van deze tooltjes te vinden (google toolbar, roboform enz) maar deze geven mij niet de mogelijkheid om zelf velden en criteria toe te voegen.

Het probleem waar ik graag antwoord op zou willen hebben is:
Hoe kan ik vanuit een windowsapp een html formulier veld vullen.

Bvd dank

• gotcha
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-05 08:47
hoe zie je dat voor je, zo'n tooltje ?
de gebruiker surft gewoon een beetje met zn webbrowser, en als die op een pagina komt met een formulier erin dan moet jouw tooltje dingen gaan invullen.
google toolbar en consorten kunnen dat soort dingen omdat ze als addin binnen Internet explorer draaien, en op dat moment heb je waarschijnlijk gewoon toegang tot het document object model van de webpagina die op dat moment getoond wordt.

voordat je je uberhaupt druk gaat maken over een IE addin zou ik eerst eens in een testcase proberen of je het uberhaupt wel voor elkaar krijgt om die formuliervelden te detecteren en in te vullen.
ik zou een .net windows forms app maken (in vb.net of whatever) en daar een Webbrowser-control op gooien (moet je ff toevoegen aan je toolbox, staat er standaard geloof ik niet bij).
vervolgens kun je vanuit code een webadres opgeven aan die webbrowser.
daarna kun je programmatisch toegang krijgen tot het HTML document wat binnen de browsercontrol wordt getoond.
op die manier zou je iig moeten kunnen achterhalen of er formulier-elementen in de pagina zitten.

als dat werkt kun je iets gaan verzinnen voor het matchen van criteria en het invullen van de velden. en als dat allemaal werkt hoef je het alleen nog maar in IE in te bakken ;)

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

Lijkt me nou niet echt een slimme oplossing. Ik betwijfel namelijk of de API die beschikbaar is voor een IE BHO hetzelfde is als voor een Browser control. Met een Browser control lukt het je waarschijnlijk sowieso wel, je moet waarschijnlijk eerst zien hoe je in .NET een BHO (browser helper object) schrijft.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?