Toon posts:

[98] Windows geeft foutmelding over bestand ddeml.dll

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb het volgende probleem:

Ik heb een computer met de eerste versie van windows 98. Deze computer deed het altijd goed. Nu start hij in eens niet meer op, d.w.z. hij komt niet verder dan het windows logo (eerste scherm). Hij loopt dan gewoon vast. Nu heb ik hem in de veilige modus gestart en nu geeft hij het volgende foutbericht:

"De volgende systeembestanden zijn door oudere versies vervangen door een programma dat u onlangs hebt uitgevoerd. Deze bestanden zijn momenteel in gebruik en kunnen niet automatisch worden gerepareerd. Windows wordt mogelijk pas correct uitgevoerd nadat u alle programma's hebt afgesloten en Windows opnieuw hebt gestart, zodat deze bestanden automatisch gerepareerd kunnen worde"n.
C:\WINDOWS\SYSTEM\DDEML.DLL"

Hier kun je op OK drukken en gaat ie verder in Veilige Modus. Ik heb op GoT al gezocht naar dit onderwerp en ook op google en op de microsoft site. Hier zeggen ze allemaal dat je het bestand moet hernoemen en de orginele er voor in de plaats moet zetten. Dit heb ik gedaan, maar dat werkt niet. Bij microsoft geven ze ook aan dat ik als laatste een registersleutel moet toevoegen met het commando: "regsvt32 c:\windows\system\ddeml.dll" Bij mij geeft ie nu een foutmelding dat hij dat niet kan. De suggestie was om van de volgende sleutel de waarde op 0 te zetten: "HKLM\System\CurrentControlSet\Control\SessionManager\CheckVerDLLs" Dit heb ik gedaan en vervolgens heb ik het met dat regsvt32 commando nog een geprobeerd maar nu geeft hij een foutmelding met iets van 0x00009f en dat hij er niks mee kan.

Hij heeft nog steeds hetzelfde probleem met opstarten. Wie kan me helpen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Is het niet misschien: Start > Run > regsvr32 c:\windows\system\ddeml.dll ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ja dat heb ik gedaan

Verwijderd

wat is die exacte 0x00009f foutmelding?

Verwijderd

Topicstarter
De exacte foutmelding na het commando: "regsvt32 c:\windows\system\ddeml.dll" is:

LoadLibrary("c:\Windows\system\ddeml.dll") failed
GetLastError returns 0x0000001f

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nog eens geprobeerd, maar ik krijg hem alleen in de veilige modus en in de gewone modus vertikt ie het. Wie help?

Verwijderd

Topicstarter
HET IS OPGELOST!!!!!

Ik heb mijn videokaart verwijderd in apparaatbeheer in de Veilige Modus en vervolgens start het systeem weer vlekkeloos op.
Pagina: 1