Name-Based hosting

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• alien8ed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-11-2023

alien8ed

ignorance is bliss

Topicstarter
Hoi folks,

ik heb een vraag:
Is er een mogelijkheid om in de over te stappen naar name based hosting, als je de volgende situatie hebt:
DSL met 16 public IP adressen
daarachter een PIX 515E, met twee ethernet poorten.
Intranet 172.16.0.0 /16
DMZ: 192.168.1.0 / 8

Op de PIX worden de public IPs mbv static NAT omgezet naar 192.168.1.x adressen, waarbij alleen http traffic wordt 'allowed'.
Iedere website staat dus op een eigen public IP geregistreerd, die vervolgens met NAT wordt omgezet naar een uniek 192.168.1.x adres.
We hebben nu een aantal websites online en er komen er meer bij.
Maar onze public IPs zijn op, dus dit geintje is niet meer mogelijk.

Nu kan ik lekker lame een nieuwe subnet range bijkopen, maar het moet op een of andere manier mogelijk zijn om alle sites op 1 public IP adres te gooien en mbv name based hosting te werken.
In onze DMZ staat een w2k server met IIS en een unix SMTP server, waarop ik eventueel DNS kan gaan draaien. Maar mijn unix kennis is grof gezegd beperkt tot browsen en bekijken.
Dus is de vraag of je name based DNS server ook op een w2k server kunt zetten en hoe dan..
Of moet ik mijn Unix boeken weer van zolder halen en daarmee aan de slag?

• antimute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-02 17:15

antimute

Developer

Dus je wil eigenlijk dat IIS gaat 'listenen' op 1 publiek IP-adres en dan vervolgens URL-afhankelijk gaat redirecten naar de lokale IP's? Ja dat kan idd met IIS. Maar das wel vrij basic IIS-kennis dus dat zou ik zelf maar even opzoeken. NOFI dus als ik het niet goed begrepen heb dan excuses daarvoor.

i9 9900K, ASRock B365 Phantom Gaming 4, 32GB DDR4, EVGA RTX3070Ti XC3 ULTRA GAMING

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
met apache heet dat virtualhosts....miss dat je daar ff op moet zoeken icm IIS :?

• alien8ed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-11-2023

alien8ed

ignorance is bliss

Topicstarter
antimute schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 11:36:
Dus je wil eigenlijk dat IIS gaat 'listenen' op 1 publiek IP-adres en dan vervolgens URL-afhankelijk gaat redirecten naar de lokale IP's? Ja dat kan idd met IIS. Maar das wel vrij basic IIS-kennis dus dat zou ik zelf maar even opzoeken. NOFI dus als ik het niet goed begrepen heb dan excuses daarvoor.
Ow, tja, IIS is niet mijn domain, ik ben netwerkbeheerder, maar ISS is in beheer door afdeling ontwikkeling, denk dat ik daar maar eens op de koffie ga dan ;)

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
imho kun je beter Apache gebruiken maar omdat je het vraagt:

Je moet een site toevoegen aan de IIS met IP (all unassigned), geef die naam etc.
Bij advanced kun je dan later per site allemaal verschillende hostheaders toevoegen. Let wel, als je IP en een hostheader specifieert zijn er bepaalde gevallen met ASP scripts die raar doen. Eigenlijk moet je een IP enkel gebruiken als er SSL op de site draait.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Guru Evi schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 11:45:
imho kun je beter Apache gebruiken maar omdat je het vraagt:
zeker interresse in de gouden zwatelaar van kopspijkers ;)

maar inderdaad, je moet host header names toekennen. Daar hoeft je verder niets voor in de dns te configuereren...

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

En dit is gewoon standaard IIS-config werk, totaal geen PNS dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.