Toon posts:

Harddisk Tikt en loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van het weekend weer eens een probleem met mn harde schijf, heb hem net een half jaartje.

- Hij gaf een kleine tik en daarna liep hij helemaal vast, harde Reboot gedaan (Voedingstekker eruit etc.)
Daarna startte hij weer op, maar liep gelijk weer vast.
't is een Maxtor DiamondPlus8 van 40Gb
------
2de keer in half jaar dat dit gebeurt met harde schijven

1ste Schijf (IBM) was wel 2 jaar oud toen het gebeurde
2de Schijf 22 Dec 2004 gekocht bij Alternate

Ligt dit gewoon aan harde schijven of aan de Computer c.q. onderdelen hiervan??? :(

Verwijderd

Geef eens iets meer info over je systeem?
specs voedingslijnen...

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 11:31:
Ik heb van het weekend weer eens een probleem met mn harde schijf, heb hem net een half jaartje.

- Hij gaf een kleine tik en daarna liep hij helemaal vast, harde Reboot gedaan (Voedingstekker eruit etc.)
Daarna startte hij weer op, maar liep gelijk weer vast.
't is een Maxtor DiamondPlus8 van 40Gb
------
2de keer in half jaar dat dit gebeurt met harde schijven

1ste Schijf (IBM) was wel 2 jaar oud toen het gebeurde
2de Schijf 22 Dec 2004 gekocht bij Alternate

Ligt dit gewoon aan harde schijven of aan de Computer c.q. onderdelen hiervan??? :(
Zolang je garantie hebt, terug brengen. Ik denk zelf dat het aan de HD;s ligt, maar kan ook bijvoorbeeld aan de voeding liggen, wat zijn je voltages e.d. Of dat je kabels niet helemaal goed zijn, probeer zulke dingen eens :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Rolf_Schootman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-12-2025
Ik zou de voeding eens nameten... misschien dat deze een rare spanning afgeeft?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
En kijken wat de S.M.A.R.T. status zegt is ook handig.

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
FnF schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 11:34:
[...]

Zolang je garantie hebt, terug brengen. Ik denk zelf dat het aan de HD;s ligt, maar kan ook bijvoorbeeld aan de voeding liggen, wat zijn je voltages e.d. Of dat je kabels niet helemaal goed zijn, probeer zulke dingen eens :)
Ik heb er nog maar dan 3/4 jaar garantie op, waarschijnlijk stuur ik hem gewoon terug.
Hoop dat back-uppen nog lukt anders ben ik weer een week bezig met alles opnieuw te installeren ;) :D

ik zal ook de voeding eens nakijken:

Voeding: Type: 300 Watt voeding
Vermogen: 300 Watt (Combined Power: 170 Watt)
Moederbordaansluiting: 1 x ATX
Driveaansluiting: 4x 5,25 inch
1x 3,5 inch.

• Sjadow_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06-2024

Sjadow_

wassup?

Ik heb zelf 3 van die maxtor 40gig schijven weg kunnen donderen, bij mijn gaan ze er allemaal eraan... hoe dit komt? geen idee.. denk gewoon brakke kwaliteit ofzo want mijn voeding etc doet het wel goed

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:15

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dit heb ik ook al eens gehad met een hardeschijf. Het diagnostic tooltje van Maxtor gaf niets aan, maar ik heb de schijf toch onder RMA verstuurd met een begeleidende brief. Binnen twee weken had ik een nieuwe schijf in huis. Was overigens ook een Maxtor. In het zelfde systeem draaien nu nog 3x 40GB schijven allen Maxtor. 2x DiamondMAX plus 8 en een "DX7 nog wat" geloof ik.

Aangezien jouw schijf nog geen jaar oud is zou ik gewoon naar de winkel gaan voor garantie.

P.s. Tenzij je een zeer zwaar systeem op een zeer veel te lichte voeding draaid, dan zou ik daar eens naar kijken.

Je hebt een 300Watt voeding, maar wat is de rest van jouw systeem?

[ Voor 7% gewijzigd door _Dune_ op 30-03-2005 11:52 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Processor: AMD Athlon Xp 2000+
Geheugen: 256 MB
Moederbord: Elitegroup KT600-A
Videokaart: Sparkle Nvidia GeForce MX 440 32MB
Drives:

- Maxtor Diamondmax Plus 8 40 Gb 7200rpm (De kapotte)
- WD ? 80GB 7200 rpm (wordt alleen gebruikt voor mp3/film)

- Lite-on DVD-rom
- Lite-on CD/RW

Niet echt een zwaar systeem denk ik zomaar, is ondertussen al 2 jaar oud.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:15

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 11:59:
Processor: AMD Athlon Xp 2000+
Geheugen: 256 MB
Moederbord: Elitegroup KT600-A
Videokaart: Sparkle Nvidia GeForce MX 440 32MB
Drives:

- Maxtor Diamondmax Plus 8 40 Gb 7200rpm (De kapotte)
- WD ? 80GB 7200 rpm (wordt alleen gebruikt voor mp3/film)

- Lite-on DVD-rom
- Lite-on CD/RW

Niet echt een zwaar systeem denk ik zomaar, is ondertussen al 2 jaar oud.
De 300 Watt voeding zou dit systeem wel aan moeten kunnen, dat lijkt mij niet het probleem te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door _Dune_ op 30-03-2005 12:19 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je hebt voedingen en voedingen. Een A-merk 300W levert ook daadwerkelijk 300W. Maar een B-merk 300W levert vaak niet constant 300W, deze waarde is slechts de waarde van de piekstroom dat de voeding een korte tijd kan aanhouden. Vaak ligt de constante waarde 30% lager.

Dus: om welk merk voeding gaat het? :) In de door mij gelinkte FAQ-deel staat ook iets over voedingen en HDD's.

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 30-03-2005 12:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 12:08:
Je hebt voedingen en voedingen. Een A-merk 300W levert ook daadwerkelijk 300W. Maar een B-merk 300W levert vaak niet constant 300W, deze waarde is slechts de waarde van de piekstroom dat de voeding een korte tijd kan aanhouden. Vaak ligt de constante waarde 30% lager.

Dus: om welk merk voeding gaat het? :) In de door mij gelinkte FAQ-deel staat ook iets over voedingen en HDD's.
jah dat is een goeie, ik zou het niet weten ,was een voeding die standaard in een ATX-Kast zat, maar ik heb de geluiden gehoord en mijn hd gaat meer naar de Initialisation Failure

Verwijderd

Ik weet dat dit een oud topic is, maar het past hier en misschien hebben anderen dit ook.
Ik heb een hele batterij van die 40GB Maxtors Diamond Max 8 (6E040L) die defect zijn. En ze hebben allemaal productiedatum 12 dec. 2003.
Is dat bij jullie ook het geval of hebben ze met de doos gegooid toen ik ze bestelde?
Pagina: 1