Op m'n Windows Server 2003 bak thuis heb ik :
- een Gene6 FTP Server draaien op poort 21 (geen anonymous access)
- Remote Desktop Connection enabled (met het administrator account, en een sterk pasw (20 karakters+speciale tekens)
- een Remotely Anywhere server draaien op poort 433 (https)
De Windows Server 2003 is up to date (auto-windowsupdate enabled).
De Windows Firewall is ook ge-enabled met enkel exceptions voor deze 3 services.
ICMP staat af (geen reply op pings enzo)
Deze bak is geconnecteerd via een Thomson Speedtouch 410 ADSL modem/router.
De Firewall op deze router is ook actief, en enkel port forwards voor deze 3 services (21>21, 3389>3389 en 433>433)
Mijn vraag is nu: is dit veilig genoeg? Dit draait nu al voor een klein jaartje, en ik heb nog nooit problemen gehad, maar ik zou wel eens willen weten wat andere tweakers hierover denken...
Zijn er nog dingen die ik absoluut moet doen om het nóg veiliger te krijgen?
Is een up-to-date Windows Server 2003 veilig genoeg?
Fysiek toegang tot de machine is uitgesloten (hij staat op zolder, en daar durft niemand binnengaan!
Hoe beveiligen andere tweakers hier hun 'thuismachine' ?
- een Gene6 FTP Server draaien op poort 21 (geen anonymous access)
- Remote Desktop Connection enabled (met het administrator account, en een sterk pasw (20 karakters+speciale tekens)
- een Remotely Anywhere server draaien op poort 433 (https)
De Windows Server 2003 is up to date (auto-windowsupdate enabled).
De Windows Firewall is ook ge-enabled met enkel exceptions voor deze 3 services.
ICMP staat af (geen reply op pings enzo)
Deze bak is geconnecteerd via een Thomson Speedtouch 410 ADSL modem/router.
De Firewall op deze router is ook actief, en enkel port forwards voor deze 3 services (21>21, 3389>3389 en 433>433)
Mijn vraag is nu: is dit veilig genoeg? Dit draait nu al voor een klein jaartje, en ik heb nog nooit problemen gehad, maar ik zou wel eens willen weten wat andere tweakers hierover denken...
Zijn er nog dingen die ik absoluut moet doen om het nóg veiliger te krijgen?
Is een up-to-date Windows Server 2003 veilig genoeg?
Fysiek toegang tot de machine is uitgesloten (hij staat op zolder, en daar durft niemand binnengaan!
Hoe beveiligen andere tweakers hier hun 'thuismachine' ?
[ Voor 4% gewijzigd door Shaidar op 30-03-2005 11:14 ]
iPhone 12 Pro 128GB MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)