[2000/XP] XP GPO settings onder 2000

Pagina: 1
Acties:

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-04 22:38

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Topicstarter
Hi all,

Ik heb 2 kleine vraagjes waar ik even niet uit kom.

1) Welke security template van een XP machine moet ik importeren om via mijn 2k pc de GPO settings voor XP te krijgen?

2) Wat gebeurd er als je op een OU met zowel 2k als XP pc's een policy loslaat die alleen voor XP geld (zoals firewall settings)? Worden dan de 2k pc's gewoon overgeslagen of moet je echt met een WMI filter gaan werken dan?

Tnx! :)

Godfather Bodybuilding topic reeks

Verwijderd

1) http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=92759d4b-7112-4b6c-ad4a-bbf3802a5c9b&displaylang=en

2) Policy settings die hij niet herkend (omdat ze niet van toepassing zijn op dat O/S) negeert hij gewoon, dus dat zal geen probleem opleveren

• MrJ

MrJ

Topicstarter
Tnx kerel. Had die totale adm package niet eerder gezien. :)

En heb met die templates nu m'n lokale GPO verneukt. ;( Krijg 1000 errormeldingen van niet kloppende strings nu...

[ Voor 51% gewijzigd door MrJ op 30-03-2005 11:22 ]

Verwijderd

Die adm files zouden moet werken, maar anders zou je het ook op de ouderwetse manier kunnen doen en inderdaad de adm files van een XP machine zelf pakken. Welke en hoe precies:

http://www.microsoft.com/resources/documentation/windows/xp/all/proddocs/en-us/gpe_shippedadms.mspx

Op deze manier heb ik het zelf onlangs nog gedaan op een w2k server, en daarmee was ik van alle policie opties voorzien en ook van de string meldingen verlost. Wel vreemd dat de adm's die MS aanbied niet lijken te werken?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Is die foutmelding over strings toevallig [google=the following string is too long and has been truncated] ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• MrJ

MrJ

Topicstarter
Tnx heren!

De GPO concole werkt weer en ook de link dhr. Jansen is zeer handig! :)

Pagina: 1