USB poorten zonder stroom op Dell laptops?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-02 20:11

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Topicstarter
Ik ben wat rond aan het kijken naar een laptop ter vervanging van mijn desktop pc. Nu zag ik op de site van Dell dat de USB poorten op hun laptops zonder stroom zijn? :? Ik wist niet dat er verschil zat in USB poorten en dat er uitvoeringen zijn MET en ZONDER stroom.

Betekent dit nou dat er bepaalde zaken zijn die niet werken op zo'n USB poort zonder stroom? Zoals bijvoorbeeld mijn Philips webcam waar een groen ledje inzit met een ingebouwde microfoon? En zo zullen er waarschijnlijk nog wel meer USB apparaten zijn die stroom nodig hebben.

Hebben alle laptops dit of is dit nou iets specifieks voor Dell laptops?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Misschien bedoelen ze dat je maximaal 500mA per poort mag gebruiken.
Bij bijvoorbeeld die externe USB hubs met een losse voeding erbij kan je veel meer dan die 500mA gebruiken.
Zonder stroom erop werkt eigenlijk niks op USB. :)

Senile! Senile Oekaki

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-02 20:11

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Topicstarter
_bas_ schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 14:10:
Nee.. dat dacht ik ook al.. vond het al zo vreemd...

Heb nog even de originele tekst erbij gepakt zoals ie bij de Dell Inspiron 6000 specificaties staat:

"4x USB 2.0-aansluitingen (4-pins, niet van stroom voorzien); 2 aan de achterkant en 2 aan de rechterkant van de notebook" 8)7

[ Voor 37% gewijzigd door hars73 op 30-03-2005 14:29 ]

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-02 18:49
kikje... ik ga wss ook zo'n laptop kopen... iemand een idee wat ze ermee bedoelen?

Verwijderd

ik heb ooit 1 laptop gezien die dat ook had (was geen dell), en daar bedoelden ze dat er alleen maar stroom staat op de vcc en ground als de data+ en data- ook zijn aangesloten. maw: elk usb apparaat doet het gewoon, maar die leuke leeslampjes in je usb poort (die de vcc en ground gebruiken voor hun stroom, maar geen data-aders hebben) doen het dus niet.

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
_bas_ schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 14:10:
Misschien bedoelen ze dat je maximaal 500mA per poort mag gebruiken.
Bij bijvoorbeeld die externe USB hubs met een losse voeding erbij kan je veel meer dan die 500mA gebruiken.
Je zit er dicht bij, maar net niet.

USB is gespecificeerd op max. 500mA per poort.
Maar aangezien er apparaten zijn die beperkt stroom kunnen leveren mag je van de USB poort maximaal 100mA afnemen, alle extra stroom zul je moeten "onderhandelen".
Deze laptops zullen bij die onderhandeling aangeven dat ze niet meer dan 100mA aanbieden.

Een non-powered USB hub doet namelijk ook zoiets:
Neemt 500mA af, 100mA voorzichzelf, en 4x 100mA voor alle aangesloten apparaten.
Een powered USB hub kan echter elk aangesloten apparaat 500mA bieden.

Het is denk ik geen probleem voor de meeste apparaten *totdat* er een zwaar apparaat aangehangen wordt, dan krijg je een melding dat het apparaat niet goed functioneerd totdat het aan een powered hub/aansluiting wordt gehangen.
Sluit maar eens een powered USB hub aan zonder adapter en dan een hoop apparaten eraan hangen, dan krijg je van windows vanzelf een melding.

Overigens is het redelijk normaal dat een laptop niet de 500mA levert, dit kort je werktijd fors in. Per apparaat kan dat best een kwartier of iets dergelijks zijn.
Pagina: 1