Toon posts:

[Outlook 2003 + Groupware] Synchronisatie en shae problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Mdaemon servertje draaien met Groupware 1.07 (laatste versie), op de werkplekken netjes de outlook plugin geinstalleerd, maar toch loopt het allemaal niet lekker. Op de PC's waar je wel toegang hebt tot gedeelde mappen (zoals agenda) is de synchronisatie verschrikkelijk traag, en soms voert hij het maar één richting op uit terwijl hij ingesteld staan op syncen bij openen en sluiten van outlook, bij openen van de map en daarnaast ook nog om de zoveel minuten. En een andere PC heb ik geen toegang tot diezelfde gedeelde agenda. Qua user rechten in mdaemon is alles goed ingesteld.

De offcie versie is 2003 Profesional met Business Contact Manager. Ik heb deze zelfde situatie bij meerdere lokaties geinstalleerd maar dan met oudere versies van office, en die hebben geen enkel probleem. Kan het zijn dat de Business Contact Manager van Office 2003 in de weg zit? (ookal doen we hier verder niets mee)

PC's: Allemaal P4 met minimaal 512mb mem, Win XP Home
Netwerk: Eenvoudig werkgroepje met één PC die als fileserver dienst doet.

Netwerkje zelf loopt verder probleemloos en snel. Alle PC's zijn helemaal up to date en volledig spyware en virus vrij.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
mischien een lokale virusscanner die ook imap scanned :? (en dus de boel vertraagd)

A wise man's life is based around fuck you