Toon posts:

Na verhuizing domein email problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Sindskort doe ik naast mijn huidige diensten ook een beetje hosting erbij. Nu ging dit goed tot ik een kennis (maascaravanverhuur.nl) van me ging verhuizen van tiscali naar mijn server (areanethosting) die ik in rotterdam heb ondergebracht bij flexservers. De verhuizing enz. ging allemaal goed. De website werkt uitstekend op de nieuwe server.
Het volgende probleem treedt op. Ik kan vanaf mijn internet provider (@home) wel email versturen naar zijn email adres, maar als mensen met een andere provider (bijv. planet) een email willen versturen lukt dat niet. :?

Kan iemand me helpen met dit probleem?

Mvg,

Niek

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:11
Echt, onvoorstelbaar, dat mensen dit soort diensten aanbieden, zonder klaarblijkelijk echt te weten waar ze mee bezig zijn.

Zou je niet eerst eens wat simpele dingen gaan analyseren, zoals hoe zit het met je DNS ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
je hebt helemaal gelijk, daarom doe ik dit ook alleen maar voor kennissen met kleine bedrijfjes. Maar goed dat mag natuurlijk geen reden zijn dat het fout mag gaan.
De dns heb ik nagekeken. In vergelijking tot dns template klopt alles. Ik heb het gevoel dat bepaalde providers die mail server blokken op 1 of andere manier.

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Onvoorstelbaar. Mensen die dit soort problemen willen oplossen zonder ook maar even naar de foutmeldingen te kijken. Het enige dat ze zeggen is "het lukt niet". En dan verwachten ze dat iemand anders ze kan helpen. Nou daarbij zeg ik: "dat lukt niet." :+

edit:

Misschien kan je uitleggen wat een "standaard" error melding is? Want die heb ik nog nooit gezien.

[ Voor 23% gewijzigd door Sendy op 30-03-2005 11:12 ]

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Wat heb je staan als MX-record in je DNS gegevens?...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf @home...hoe kan ik in godsnaam de foutmelding bekijken als ik em niet krijg...anyway...ik heb de foutmelding wel doorgekregen, maar dat is zo'n standeerd mail return mailtje van de smtp server.

Verwijderd

Topicstarter
jk_warrior schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 11:07:
Wat heb je staan als MX-record in je DNS gegevens?...
maascaravanverhuur.nl. MX (10) mail.maascaravanverhuur.nl.

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:11
Mogelijk relay je email vanaf je eigen IP (bij @home) maar ben je vergeten om het domein in je local-domains op te nemen, waardoor email voor dit domein niet geaccepteerd wordt door de server. Email van jouw accepteerd 'ie wel, omdat je voor je eigen IP-adres relayed.

Zomaar een ideetje.

• Antiloop
  • Laatst online: 07:30
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 11:08:
Ik heb zelf @home...hoe kan ik in godsnaam de foutmelding bekijken als ik em niet krijg...anyway...ik heb de foutmelding wel doorgekregen, maar dat is zo'n standeerd mail return mailtje van de smtp server.
dat mailtje geeft wel aan welke server het mailtje bounced.. jouw/hun/de oude(trage dns bijv..)

Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g

• twiekert
  • Laatst online: 19-02 13:52
ja maar WAT staat er dan in het mailtje: kan de host niet bereiken of relaying denied .. etc?

nogal belangrijk :)

Verwijderd

Topicstarter
jurri@n schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 11:12:
Mogelijk relay je email vanaf je eigen IP (bij @home) maar ben je vergeten om het domein in je local-domains op te nemen, waardoor email voor dit domein niet geaccepteerd wordt door de server. Email van jouw accepteerd 'ie wel, omdat je voor je eigen IP-adres relayed.

Zomaar een ideetje.
Ik host de server niet onder mijn eigen internet provider. Dus @home heeft er in dit geval eigenlijk niets mee te maken. Het is gewoon zo dat sommige providers het wel doen en sommigen niet.

Verwijderd

Topicstarter
twiekert schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 11:15:
ja maar WAT staat er dan in het mailtje: kan de host niet bereiken of relaying denied .. etc?

nogal belangrijk :)
Dat weet ik dus niet...ik zal daarvoor even een mailtje moeten sturen via een andere provider.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 11:17:
[...]

Dat weet ik dus niet...ik zal daarvoor even een mailtje moeten sturen via een andere provider.
Dan doe je dat toch, wil je nou hulp of niet? We kunnen wel wat meer info gebruiken ;)

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:11
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 11:16:
[...]

Ik host de server niet onder mijn eigen internet provider. Dus @home heeft er in dit geval eigenlijk niets mee te maken. Het is gewoon zo dat sommige providers het wel doen en sommigen niet.
Heeft niets te maken met wel of niet bij @home hosten... het heeft er mee te maken of jij op je server jouw IP in de lijst met relay-hosts heeft gezet. En dat zou verklaren waarom email vanaf jouw PC wel wordt geaccepteerd en via anderen niet.

Verwijderd

Topicstarter
jurri@n schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 11:20:
[...]

Heeft niets te maken met wel of niet bij @home hosten... het heeft er mee te maken of jij op je server jouw IP in de lijst met relay-hosts heeft gezet. En dat zou verklaren waarom email vanaf jouw PC wel wordt geaccepteerd en via anderen niet.
Ik host mijn server niet thuis...Mijn huis ip adres heeft er ook niets mee te maken. Of ik moet het mis hebben, maar iedereen die @home als provider heeft kan iig wel mail sturen naar dat mail adres, maar vanaf sommige providers niet.

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-02 13:54

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

wellicht is(was) de dns nog niet compleet geresolved? gaat bij de ene provider wat sneller als de ander

[ Voor 8% gewijzigd door sander817 op 30-03-2005 11:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar dat mag toch niet langer dan een week duren?

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

RallyBanally: Het lijkt me handig als je eerst eens even gaat testen wat er in welke gevallen fout gaat, en dan met name de specifieke errors hier doorgeeft. Met de informatie die je nu geeft valt alleen maar te raden wat er mis kan zijn.
Vermeld verder je specifieke configuratie van je nameservers/serverbak, let vooral op uitzonderingen die zijn opgegeven; test dus niet alleen vanaf thuis.

Verder het verzoek aan andere users om een beetje normale verstandhoudingen te bewaren in dit topic...

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:51

lier

MikroTik nerd

Het lijkt erop alsof je de mail voor de klant relayed.

Misschien moet je nog wel vertellen hoe de klant zijn mail regelt ?
Hebben ze een server staan ?
Verwijst het MX record naar hun IP adres ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1