Toon posts:

Hoe maak ik mijn PII 400 sneller???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Daar, ik heb een hele mooie asus 6800 videokaart, een hele snelle, verder heb ik 128 mb ram, dat gaat wel en een pII 400, dat is dus kut. Ik wil nog geen nieuwe kopen maar ik wil een gewoon een beetje opvoeren. Ik ben al een keer bezig geweest met het verhogen van de fbs maar hij crashte al bij een fbs van 103. Dat is dus gewoon kut. De multiplier kan ook niet omhoog vanwege de beveileging. Ik heb een ASUS P2B-F moederbord waarvan de specs gewoon te lezen zijn op de asus site, www.asus.com.tw dacht ik. Wat moet ik doen op dit systeem op te kricken????

Bedankt

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
De enigste manier om je P-400MHz harder te laten draaien is je fsb verhogen maar bij jou loopt hij al gelijk vast. Je kan je cpu voltage opschroeven als je die optie hebt in de bios. Warmte afvoer is ook erg belangrijk dus zorg voor goede koeling. Laat anders je kast ff aan 1 kant open en kijk of het dan wel lukt.

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Van "kruisbestuiving" raken de mensen alleen maar opgefokt. Lekker cryptisch he? Dacht 't niet.

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik heb een P2B-F en een P2B.
De P2B-F heef geloof ik wel wat problemen met het omhooggooien van je fsb met sommigge CPU's.
Maar op mijn P2B heb ik mijn P-II 400 op 448 draaien ;) (4x112-Mhz)
Probeer hem eens op 4x112-Mhz

Verwijderd

Heb naar aanleiding hiervan mijn asus tx97 board met pII-350 maar eens op 3.5 x 133 gezet :) 467Mhz nu :) hehehe heb nu al een 1/2 uurtje UT gespeeld maar nog niet onderuit gegaan ..... he thankx you all...

by the way men atlon 700 draait nu al 3 dagen op 913 Mhz naar 900 met freespeed pro en naar 913 met de fsb nog 1,5 mhz te verhogen ...:) hoger gaat niet dan klapt die onderuit maarja is toch al netjes zo dacht ik :)

Verwijderd

Topicstarter
ok ok ik snap hem

Verwijderd

Ik heb ook een p II 400 op een asus p2b-f mobo, en ik draai em op 4 x 112 = 448.

fsb 124 zit er niet, alleen 133, en dan doet ie het dus niet ivm voltage,

Heb nog niet geprobeert voltage op te krikken, weet ook niet hoe ik het voor elkaar krijg ook, wat ik wel weet is dat er een dual fan op zit... Is dat makkelijk voltage omhoog? Ik kan niet in Bios veranderen iig,

Verwijderd

Topicstarter
he drLiter, dus jouw lukt het wel, jij hebt er gewoon een andere fan bij gedaan?

Verwijderd

Ja, al voor het tweaken... weet niet wat ie doet als ik een single fan doe,
geen id... :)

Verwijderd

Wat ik wel weet is dat ik dus nu ff 3.5 x 133 heb gedaan, alleen dat trekt 1 reep van de 3 memory candybars niet...

tjeenkie, blijft tweaken zo...

Verwijderd

Topicstarter
Zou het niet slimmer zijn om een fc pga adapter te kopen met daarop een 600 Cel of zoiets en die dan vet overklokken? Zou dat veel sneller zijn?

Verwijderd

Homer verhoogt FSB met 1,5 Mhz?? Weird!!!
en een PII op een TX97 ??? Dit is een Socket7 bord!!! Dus niet geschikt voor PII's

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:33
Veel PII400 overclock vragen de afgelopen tijd zeg. Heeft iedereen ergens nog een PII 400 of zo? (ik trouwens wel). Lees dus eens die andere topics, kun je wat van opsteken.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb ook een PII400 met een P2B-F en ik heb hem zonder extra coolers en shit op 496mhz gekregen op 533 werd ie instabiel...maar hij loopt zonder voltage verandering gewoon als een trein!:9

Verwijderd

Op donderdag 11 januari 2001 12:04 schreef Plague het volgende:
Ik heb ook een PII400 met een P2B-F en ik heb hem zonder extra coolers en shit op 496mhz gekregen op 533 werd ie instabiel...maar hij loopt zonder voltage verandering gewoon als een trein!:9
Huh? De Asus p2b-f die ik ook heb, die heb geen fsb van 124? die van mij gaat van 112 naar 133 ??

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat ik nou eigelijk wilde weten zal ik er met een adapter een overgeklokte cellie opzetten? Dat leek mij wel een goed idee, zal ik het alleen merken in de snelheid?

Verwijderd

Ja ja ik weet het een vergissing die TX97 is inderdaad de socket 7 uitvoering verkeerde kast in men hoofd toen ik hier aan replyen was :) (oftewel stoned) hehehe maare toch wel 3,5 x 133 maar op een of ander shi-tech bordje..maar werkt wel goed ...
En die 1,5 Mhz op de FSB was voor men Athlon ... achja is wel maar 13 Mhz erbij maarja iedere Mhz erbij is toch leuk ... 8-)
had er toch al 200Mhz erbij door een GFD...>:)
Pagina: 1